svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
Jag får sådana svackor ibland så det inte är klokt. Dom senaste dagarna har vart ganska ok. Men kom till insikt idag att jag faktiskt MÅSTE börja försöka äta mat, om ens bara några tuggor. Jag undviker det, för att det är lättast...
Jag har ju inte dom exakta problemen att jag tror något fastnar i halsen (kan dock få panik om något gör det), men mitt största problem är ju illamåendet och spykänslorna jag får när jag ska svälja något. Det börjar vattnas i munnen, hjärtat rusar, illamåendet sätter in, och jag tror jag ska kräkas: panik. Emetofobi eller vad det nu heter, är ju de jag "lider" av.
Detta gör ju så att jag inte "kan" äta. Lever på det jag vet att jag får ner, som i dagsläget är mannagrynsgröt, fil, rån (med MKT smör), choklad, kräm osv osv. Nu ikväll har jag dock lyckats få i mig två skorpor med smör och ost. Det är jobbigt, men det går.
Imorgon ska vi möblera om här hemma, ordentligt, då barnen ska byta rum. Så jag ska faktiskt ta och krypa ner nu så man har lite energi imorgon.
Hoppas du mått bra under dagen henricko.