bebisar/barn som har/haft svag muskeltonus/muskulär hypotoni
MCUL- Ja han kommer säkert röja fram i gåstolen snart . Roligt för honom att komma upp lite "själv" och bra träning samtidigt.
Cw - Stor kram. Kan föreställa mig att jakten efter att vilja ha svar ändras helt när svaret faktiskt kommer. Även om man vet att något inte är helt som det ska så kan man nog inte helt att förbereda sig på svaren man får heller. Någonstans lever man ju på hoppet, även om det är litet och en diagnos känns då många gånger skrämmande definitiv och ibland även negativ. Men ge det lite tid så kommer ni säkert kunna se de positiva delarna (i brist på bättre formulering just nu) med en diagnos också. Var läkaren säker, eller är det mest som hjälp för er att kunna söka vårdbidrag som en diagnos sattes?
Vi hade besök på middag här om dagen och frun i paret var tvungen att flera gånger säga till Axel att han var tre år snart och ingen bebis och att han inte FICK äta med händerna! Jag är glad att han kommit så långt att han kan äta själv öht vilket jag sade också, men det hjälpte inte. Finmotoriken är sådär... Blir så trött. Kan tänka mig att många ute tycker vi är slappa och han hemsk/bortskämd som snart är tre men med blöja, som äter med händerna, fortfarande behöver haklapp, åker vagn och skriker mycket osv osv, eftersom man inte ser på Axel att det är "något" när man bara ser honom.