bebisar/barn som har/haft svag muskeltonus/muskulär hypotoni
StaffenAssar - Ja kan säkert vara som du säger att sjukgymnasterna säger olika utifrån den bedömning de gör av barnet de behandlar. Ja jag kan tänka mig att ni också fått kommentarer ang vikten. Folk ska tycka en så himla massa. Vad roligt att höra att er kille är så glad och tycker om att kommunicera och samspela. Sådant känns så viktigt. Vad duktig han är som lär sig teckna också. Håller även med om det du skriver om att det betyder mkt att kunna skriva om känslor och tankar med andra som varit/är där själva. Vänner menar väl när de hurtigt säger "det ordnar sig", men de kan ju inte förstå oron och till viss del sorgen man lever med, hur gärna de än vill.
MtillMoj - du är så välkommen i tråden. Stackars lilla killen, hoppas han blir bättre fort. Betyder jättemkt att få höra från andra föräldrar hur det varit och är nu, även från er med större barn då man kan få bra råd, tips och tankar kring hur det är från er. Hur och när upptäckte ni att något inte stod helt rätt till med er kille och vad duktigt att kunna ratta rullstol .
Love - Vad kul att det kändes bra med dagis. Sådant är så viktigt och särskilt för våra små som behöver lite extra. Ja jag vet inte vad de menar. Kanske är så att de reagerar på att han var liten som spädis och sedan blivit stor fort. Ska ju inte bry mig, men allt med Axel har blivit känsligt för mig. Han älskar mat plus rapsolja i allt för hårda magen och inte mkt rörelse så klart han lägger på sig.