• Golddigga

Md77: hur kändes det efter första behandlingen?

Jag har beställt produkter från dermaceutic, rengöring och lightning gel till natten. Ska köra det nån månad och sen prova yellow cream och ev köra nån ny kemisk peeling från Stureplanskliniken efter nyår. Dom har lite starkare grejer.

• Golddigga

Md77: har du nåt kul att uppdatera? går det bra med peelingen? Hur många har du gjort? Har de försvunnit nåt?

• Golddigga

Just nu lägger jag fläckarna på is. Orkar inte och jag hade tänkt byta produkter men kör på med mina gamla. Man är rädd att förvärra nåt med att flippra runt med olika behandlingar och produkter. Så jag kör på och kommer nog vänta till efter jul alt nästa sommar. Vi får se..ja de verkar milt sagt sitta som berget!! Mina försvann inte utan blev lite mörkare så jag hade nog behövt 6 behandlingar mer. Men det har jag inte råd med ber till Gud att det läker it med tiden:-/ håll mig gärna uppdaterad om hur det går kram och lycka till

• Golddigga

Nån som har erfarenhet av att åka utomlands?

Kanske man ska åka på hösten eller tidig vår när inte solen är så stark. Kan man skydda sig solen även där om man har hatt på sig hela tiden? Eller ska man räkna med att det blir värre?

Vill så gärna åka med mina barn men vågar inte för det är ju inte lätt att bli av med det, hade det varit det så skulle man kunna åkt på hösten och sen ta bort det direkt när man kommer hem. Men det gör man ju inte över en natt heller.

• Golddigga

Emy88: Ok men det låter ju faktiskt lovande! Och det är ju som du säger, man kan ju inte sluta leva och låta fläckarna begränsa sitt liv helt. Men skönt att du fick njuta under din resa och att det faktiskt gick bra. Själv kan jag ju tänka mig att åka och så får man ha solhatt som skydd, hela dagarna. Då klarar man sig nog riktigt bra. Men skönt å få sola ansiktet och bara bara normal i solen.

Jag tycker mina fläckar nästa förstärks av smink. Vad använder du?

Tack för alla dina råd. Och jag tänker redan som du att han inte vill och kan lägga ner så mycket pengar på det. Enda sättet är ju att skydda sig väl.

• Golddigga

Nifi: ja kolla gärna upp det ))

Emy88: ja så länge man kan dölja skiten gör det ju inget. Jag provade nån täckande från dermablend men det blir bara kakigt och ändå gråa fläckar.

Just nu använder jag kanebo total finish puderfoundation blir väl ok.. Men jag är väldigt kritisk. Som sagt man får titta noga och ofta man gör det.

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!