Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Nifi: har du kollat upp vilken kräm du använder? Jag köpte en concealer från clinique even better. Eller kör du foundationen? Jag har så fet hy att foundation blir så tungt. Men concealern funkar faktiskt rätt bra.
Nifi: har du kollat upp vilken kräm du använder? Jag köpte en concealer från clinique even better. Eller kör du foundationen? Jag har så fet hy att foundation blir så tungt. Men concealern funkar faktiskt rätt bra.
Ok kanske ska satsa på den oxå. Har du solskydd under oxå? Eller har du en dagcreme med solskydd i? Vart satt dina fläckar nu igen?
Jag ska be om ett prov på den där foundationen. Men fy vad läskigt att fläckarna sprids ut? Det ska väl inte hända?? Och det är ju sk "säkra" produkter.
Emy88: vilken färg heter den du har på ditt teatersmink. Tänkte om man skulle chansa på samma färg om jag skulle beställa på nätet. Tar du bara på fläckarna eller drar du ut det lite?
På onsdag ska jag påbörja min andra behandling med kemisk peeling. Nu har jag bytt hudterapeut men till en som redan jobbar med mina hemmaprodukter MD formulations. Priori som jag hade tidigare ihop med MD har jag slutar med, dom är svindyra så det håller inte i längden att hålla på med dessa produkter och peelingar från det märket.
På ons ska jag göra en pensling från MD formulations och fanns i styrkorna 40% eller 50% och så hade hon en blekande kräm att lägga på oxå.
6 behandlingar kostar 2000:- det är hälften så mycket jämfört med priori. Det känns jättebra det här!! Och kanske jag inte ens behöver så många behandlingar eftersom jag redan gjort 6 st.
Och en annan bra grej är att fläckarna faktiskt blekt väldigt mycket på kinderna! heja heja!!
Jag har hittat en superbra BB cream från clinique med solskydd 30. Tror ni man kan köra med sen här och sen när man är ute när det är soligt kör man 50 på fläckarna?
Age Defense BB Cream SPF 30 är en halvtäckande creme som reducerar uppkomsten av fina linjer och rynkor, hjälper att dölja imperfektioner samt stärker huden.
Formeln lugnar huden och skyddar mot UV-strålning och miljöförstöring samtidigt som den arbetar för att bidra till att balansera huden och hålla en fin täckning hela dagen.
VOLYM: 40 ml
Md77:
Hur går det för dig?
Jag är inne på min 7e behandling och nu den sista är på 50% i styrka. Kinderna ser fina ut inte mycket kvar. Men överläppen blir bara mörkare efter varje gång känns det som. Visst kommer de upp på utan hur många ggr behövs?!!!
Ytan
Så känner jag med bort med skiten och sen håller jag mig i skuggan och inne på sommaren!! Hatar fläckarna!
Hoppas det går bättre för dig att du inte behöver så många behandlingar. Visst hade du oxå på överläppen? Så drygt!!
Jag fick oxå lite acneutbrott av peelingen..
Lycka till!! Vi hörs framöver:)
Jag ska göra min 8e behandling näst nästa vecka och hoppas det vänder...