• Golddigga

Hur går det för er tjejer?? Nu är det snart augusti trist men skönt mina fläckar som jag fick i mars men som blev värre i början på maj har hittills inte blivit fler eller värre. Snarare tvärtom! Känns väldigt skönt! Men första testen blir väl hur bra jag klarar mig över nästa sommar. Men förhoppningsvis lika bra eller ännu bättre

Nån som ska göra nån behandling i höst?

• Golddigga

Liniz77: ja melasma är lurig och påverkas hormonellt. Men skönt att du blivit av med det! Jag ska kämpa och skydda mig och helt enkelt vara steget före dom hela tiden difterin är det samma som aberela? Man flagar bort huden?

• Golddigga

Väldigt svårt att få det rättvist med ljus men jag vill nog ändå se en förbättring eller i varje fall ingen försämring. MIn melasma är i startstadiet och sitter på överläppen och vardera sida på kindera. Många ser det inte ens. Men jag själv gör det och det är det som mest spelar roll. Och jag ska vinna över fläckarna!

• Golddigga

Nån som vet om mini-piller kan ge melasma som biverkning?? Vanliga p-piller gör det, så därför vill jag inte äta det men måste ju skydda mig

• Golddigga

Ok koppar spiral är det inga hormoner? Nä man är livrädd för allt som kan förvärra fläckarna.

• Golddigga

Så här står det när man googlar:

Då melasma förekommer hos kvinnor i barnalstrande ålder förbättras tillståndet år från år och läker på lång sikt ut fullständigt.

Det finns hopp!!

• Golddigga

Så här står det när man googlar:

Då melasma förekommer hos kvinnor i barnalstrande ålder förbättras tillståndet år från år och läker på lång sikt ut fullständigt.

Det finns hopp!!

• Golddigga

Lillapa: ok ska kolla på olika alternativ om minipiller. Samtidigt vågar man inte chansa heller.

Ja jag är så glad att det är en dålig sommar, tyvärr. Och ännu gladare att det är augusti snart.

• Golddigga

Nån som har erfarenhet av thiospot sr skinroller?? Läser bara positiva erfarenheter om den??

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!