Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Äntligen höst på måndag ringer min hudterapeut längtar!
Äntligen höst på måndag ringer min hudterapeut längtar!
Har bokat kemisk peeling och ska dit imorn. Finns det någon nackdel med att göra kemisk peeling?
Ok jag har bestämt mig för att göra en kemisk peeling ändå. Tis nästa vecka är första behandlingen. Idag blev det storrengöring och portömning av huden.
Då alla forum kliniker rekommenderar det mot melasma. Laser ska man akta sig för. Men ska googla lite mer på biverkningar, tack duckan.
Man ska börja behandla melasma så snart man kan annars kan den bli ännu mer djup och svårare att behandla.
Duckan: ja men du har ju lyckligtvis fått turen att slippa muschen
Nifi:
Eftersom det är en hormonell pigmenteringen rekommenderas kemisk peeling då laser lätt kan trigga igång melasman ännu mer. Det är vad jag har förstått när man googlar runt. Laser är jättebra till solfläckar.
Exakr Hur skyddade du dig efter behandlingen? Du klarade dig från att de återkom även fast du va i solen? Var det när du blev gravid som det kom tillbaka?
Vet nån varför melasma som beror på hormoner återkommer om jag inte har gravhormoner i kroppen eller kommer äta ppiller? Vill ju hoppas att jag klarar mig från att få fläckar nästa sommar men oddsen är väl stora att de återkommer. Fast jag förstår inte varför?
Nästa vecka är det min andra behandling med Kemisk peeling
Jag har gjort en behandling och inte märkt något direkt, liiite finare hy kanske. Men hon tog det väldigt försiktigt och resultat kan jag räkna med efter andra behandlingen som är på ons min peeling är från priori samma produkter som jag använder.
Uppdatera gärna när du varit där )
MD77:
Åh jag vet det är svindyrt!!! Men man är i ett sånt utsatt läge att man betalar vad som helst. Jag har ju använt hemmaprodukterna i 3.5 månader och imorn ska jag göra min andra priori pensling hoppas hon bränner på lite vart har du dina fläckar? Fick du dom efter förlossningen nu i vårsolen? Hur mycket har du skyddat dig i sommar? Uppdatera gärna framöver hur det går.
Jag har hört gott om det märket du använder
Md77:
Åh det är för jävligt med dessa fläckar! Jag började i maj med mina produkter och de har blivit bättre faktiskt, i alla fall inte sämre och då behandlade jag under hela sommaren. Men jag var aldrig på stranden och solade aldrig och hade keps varje dag. Jag vet ju inte hur fläckarna skulle sett ut om jag inte börjat med produkterna. Jag vet inte om jag vågar gå ut utan keps?! Så tråkigt och alltid ha platt frisyr och tyckmärke i pannan och svettas. Men det är ju bara å vänja sig. Fläckar eller keps. Jag väljer keps. Det blir ju bättre när man inte är mammaledig, man är ju så utsatt hela dagarna.
Idag gjorde jag min andra behandling denna gång hade hon på syran lite längre och ikväll stramar det och min hy ser väldigt fin ut och det ser ut som set "försvunnit" lite på ena fläcken på kinden ska bli så skönt att få en jämn fin hy. Men dessvärre kommer dom väl tillbaka direkt när vårsolen kommer så jävla orättvist!! Jag vägrar få tillbaka dom, känns som jag hellre sitter inne men det kan man ju inte göra med två ungar..