• Golddigga

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Liten elak:

Har dom Försvunnit av sig självt? Solade du på dom?

• Golddigga

Man blir lite gladare när man hör att någon blir fri från dom. Oftast är det det värsta och sämsta man hör och ser hela tiden.

• Golddigga

Men när försvann dom? Jag inbillar mig och hoppas att dom försvinner i höst när jag slutar amma i juli/aug..

• Golddigga

När alla hormoner går ur kroppen..min dotter är 2mån nu och dom dök upp när hon var en vecka..

• Golddigga

Jag vet inte tänkte eftersom det är hormonellt? Eller vilka hormoner reagerar melasman på?

• Golddigga

Googlade och det är östrogen det reagerar mot. Kvinnligt könshormon. När går det ur kroppen då?

• Golddigga

Ok men man kan ju undra varför dom inte försvinner snabbare då? Men som sagt hoppet finns ju kvar då det gjorde det för dig..

• Golddigga

Är det nån som fått melasma och tagit bort fläckarna och sedan lyckats skydda sig från att dom kommer tillbaka?

• Golddigga

Hanna: men återkommer fläckarna? För ta bort dom kan man som tur är men det gäller att skydda sig från att dom kommer tillbaka. Har du lyckats? Annars får man trösta sig med att syra bort skiten varje höst. Det kommer jag göra för det här kommer jag inte acceptera!!!!!

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!