Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Md77: exakt vilka produkter fick du?
Md77: exakt vilka produkter fick du?
Hur går det tjejer??? Har ni börjar med nån behandling för o bli kvitt fläckarna?
Jag har gjort min 3e priori pensling och sakta men säkert börjar fläckarna försvinna blekna. Hade trott på ett snabbare resultat men man verkar tydligen inte kunna det? Tålamod som gäller. Skönt är det att sommaren är slut i alla fall...trist men sant!
Ipl visst är det som en ljuslaser? Jag är så rädd för att det ska bli värre av det. Att det triggar igång det.. Men jag ska absolut Googla på det. Åh vilken helrenovering du ska göra jag ska boka tid för konsultation för brösten i januari ) uppdatera gärna hur det går
Efter att du gjort ipl första gången, när kom fläckarna tillbaka? Direkt när vårsolen kom eller hur länge klarade du dig? Vart har du dina fläckar?
Tess77: ja man får väl acceptera att dom kommer tillbaka när vårsolen kommer men glädjas åt att man får vara lite fläckig och sen att man kan ta bort dom till hösten.
När dina fläckar kom tillbaka hade du skyddat dig då med solskydd och keps? Eller var det efter hudslipen du började skydda dig på riktigt?
Jag är inne på min 4 behandling med kemisk peeling och fläckarna är ljusare och ny hud har kommit upp. hon har tagit det försiktigt men idag bad jag henne bränna på lite valuta för pengarna måste man ju få
Jag kommer göra allt i min makt att fläckarna inte kommer tillbaka. Jag vägrar ha dom! Men jag ska väl vara glad att mina faktiskt inte synts direkt enligt omgivningen. Många undrar vad tusan är det jag suttit och gråtit över.
Ne hon har tagit det försiktigt eftersom jag inte klarar av några stors förändringar i ansiktet just nu. Och jag var även rädd för att det skulle bli värre. Men man behöver inte flaga utan färgen lossnar ändå eftersom cellerna ändå förnyas.
Är det nån som vill tipsa om bästa solskyddet? Vilka använder ni?
Jag blir så jäkla fet i ansiktet. Har dock alltid haft problem med fet hy men nu är den extrem. Alltså inte bara blank utan flottig i hela ansiktet.
Jag kom på en sak, ni som alltid får tillbaka melasman varje vår/sommar har ni ätit p-piller eller haft spiral då? För då är det ju inte så konstigt att det återkommer då hormoner triggar igång det. Själv tänkte jag inte äta nånting för att minimera risken.
Man åh!!! Och du fick tillbaka skiten ändå... ja det är bara å ställa in sig på fläckfejs (((
Men skönt att det är på gång i alla fall. Nåt att se fram emot uppdatera gärna hur det går.
Nån som vet om solskydd 25 i dagkräm räcker nu under höst vinter. Har hittar en från clinique som min feta hy verkar gilla mer än solskydd 30-50. Jag har ALLTID keps ute som skydd för ansiktet.