• Anonym (hoppfull)

Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta

hej

detta är helt galet...om det stämmer :

jag och min pojkvän som jag bor ihop med sen några år tillbaka försöker få barn, vi har alltid köt avbrutet sex ända sen vi blev ihop, men har aldrig blivit gravid, inte ens när han kommit i mig under min ägglossning då jag fått positivt på äl-tester, har regelbunden mens, allt normalt..

Nu har jag fått kontakt med en medicinsk läkare någonstans i Sverige, via mail...
    hon säger sig kunna hjälpa kvinnor att bli gravida genom akupunktur och örtte..
    på hennes hemsida så står det hur många kvinnor hon hjälpt som gått på IVF behandling utan resultat, men efter att ha testat hennes örtte och genom akupunktur har dessa kvinnor blivit gravida genom naturlig väg ! Det låter ju helt fantasiskt om detta kan hjälpa.

Jag har fyllt i ett hälsoformulär som hon har, det är massa frågor allt ifrån min avföring, urin, puls, blodtryck, om jag har spänningar någonstans, hur ofta jag har huvudvärk, vilken färg min mens är, hur mkt jag blöder när jag har mens, om jag är kall om händer fötter osv...

Jag har alltid kalla fötter och händer..hög puls.. mkt spänningar runt nacke och huvud ofta..

Efter jag fyllt i formuläret och skickade det till henne, så fick jag svar idag, jag citerar:

Hej!

Tack för att du fyllt i formuläret! Genom ditt formuläret, tror vi att orsakerna till problemet är: Från den kinesiska synvinkel är  Njure-Yang och Mjälte-Yang för låg, insidan av din livmoder för kall, och precis som frögroning och tillväxt behöver solen, implantation och tillväxt av befruktade ägg behöver också en varm miljö.

Vi tror vi kan hjälpa dig genom att skicka örtté.  Örtte kan värma livmoder och stärka Yang.

Dessutom, priset är 250kr per stor påse(består av många olika örter). En påse för 2 dagar. 
    Man kan betala via bankgiro. Vi kommer att skicka ut under 1-2 arbetsdagar efter att din betalning syns på vårt bankkonto.

Okej, så jag har alltså en kall livmoder och därför aldrig blivit gravid med min kille ? ? ..
    Ja, det kanske stämmer.... eftersom jag lätt fryser och har kalla händer, fötter..

Tror ni detta kan hjälpa mig ? Kan detta stämma ? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta
  • Almagest

Varför går du inte bara och pratar med en gynekolog och ser om ni kan behöva en infertilitetsutredning istället?

• Anonym (Josse)
    Anonym (Josse) skrev 2012-07-03 14:10:01 följande:
    Eh nej... Jag tror absolut inte tat det stämmer. Och att människan kallar sig läkare är skrämmande. Typiskt kvacksalveri som går ut på att lura godtrogna människor på pengar.

Glömde skriva men ser att några andra redan gjort det nu. Om ni försökt i flera år utan att lyckas så borde  ni gå till en riktig läkare för utredning, ta kontakt med gyn där du bor.
  • Anonym (hoppfull)

hmm... nej jag vet inte vad jag ska tro... svarade henne att jag kan testa det där örttet om min livmoder blir varmare.. men hur kan man ha en kall livmoder om min temp är 37.0 ? ... 

Det står på hennes sida hur många hon har hjälpt me sitt örtte och akupunktur, samt är hon tydligen överläkare och allmänläkare.. då borde hon kunna j-vligt mycket , om det nu stämmer.. ? 

hon svara mig såhär nu : 

Hej igen!

Vi kan skicka till dig 8 påsar örtté med instruktioner för första gången, priset är 250*8=2000kr plus porto 85kr, totalt 2085kr. Bankgirot är 651-1802.

• Anonym (Josse)
    Anonym (hoppfull) skrev 2012-07-03 14:33:43 följande:
    hmm... nej jag vet inte vad jag ska tro... svarade henne att jag kan testa det där örttet om min livmoder blir varmare.. men hur kan man ha en kall livmoder om min temp är 37.0 ? ... 

Det står på hennes sida hur många hon har hjälpt me sitt örtte och akupunktur, samt är hon tydligen överläkare och allmänläkare.. då borde hon kunna j-vligt mycket , om det nu stämmer.. ? 

hon svara mig såhär nu : 
    Hej igen!

Vi kan skicka till dig 8 påsar örtté med instruktioner för första gången, priset är 250*8=2000kr plus porto 85kr, totalt 2085kr. Bankgirot är 651-1802.

Alltså det där är bara båg! Hon kan omöjligt diagnostisera dig genom ett frågeformulär och det finns inte ens något som heter kall livmoder, tro mig. Det enda hon vill ha är dina pengar. Gå inte på det utan kontakta den riktigt sjukvården istället om du vill ha hjälp.
  • Anonym (.)

Om hon är leg läkare så får hon inte hålla på med sådant, så anmäl. Om hon inte är läkare får hon inte heller kalla sig för det.

• Anonym (Josse)

Dessutom är det hon håller på med olagligt, man får inte praktisera alternativmedicin om man har en läkarlegitimation, eller så är hon inte läkare utan ljuger om det vilket knappast heller är tillåtet.

• Anonym (humbug)

Men snälla!! Hur länge har ni aktivt försökt? Utan avbrutet

Hon bara blåser dej och utnyttjar din längtan efter att få barn. Vidriga människa, men det finns folk till allt.

• Anonym (sara)

Ts, köp inget te. Det är bara bluff och båg (precis som resten skrivit i tråden) och du blir lurad på pengar. Det "läkaren" sysslar är bedrägeri och hon bör polisanmälas.

Jag förstår att du vill bli gravid så snart som möjligt men det här är inte rätt väg att gå.

• Anonym (Eh)

Alltså, när hon pratade om "kall" menar hon faktiskt inte temperaturen, utan hon syftar just på att din Yang är för låg.

Bättre förklaring på Yang kan du läsa här:
    sv.wikipedia.org/wiki/Yin_och_yang

Hon kan lika gärna ha rätt om att din Yang är för låg, men att använda ord som kall är missledande och visar att hon inte ha koll alls. Och dessutom sälja 2-dagars medicin köper jag inte heller. Den riktiga kinesiska örtmedicin brukar man äta/dricka minst 7 dagar, ibland upp till månader för att justera obalansen i kroppen.

Jag råder dig att gå till en riktig traditionell kinesisk medicin expert om du vill bli hjälpt på riktigt.

• Anonym (hoppfull)

nej kanske ska hoppa detta då... blev bara så förvånad över hur många hon har hjälpt, om det nu stämmer...
    om hon lyckats få massa kvinnor gravida som gått på IVF utan resultat, och plötsligt blir gravida av hennes örtte..
    verkar ju helt fantastiskt isfåfall ! :)

Såhär har hon skrivit om en kvinna som gått på behandling hos henne:

Barnlöshet (normal läkarundersökning)

En kvinna, 36 år, både hennes och hennes mans läkarundersökning på sjukhus var normal, de levde tillsammans i två år men hon var inte gravid, två misslyckade IVF. Normala menstruella mängden, färg mörkröd, blodproppar, dysmenorré. Rädsla för kallt, kalla händer och fötter, allergier mot pollen och djur. Tungan var mörk, tjock och stor. Vit beläggning, sunken puls. Diagnos: brist på mjälte, njure och Yang, kall livmoder till infertilitet. Behandling: Sedan den första dagen av menstruationscykeln började hon intaget av örtte, i samband med akupunktur, tillsammans 14 påsar örtte och 5 gångers akupunktur, och sedan kom naturlig graviditet. Och allergiska symtom försvann.

FANTASTISKT ATT ÖRTTE KAN HJÄLPA ?! SAMT AKUPUNKTUR, men hur vet man att det stämmer 100%,

jag får satsa på min spikmatta och mitt nyinköpta örtte här hemma, är ingen miljonär, trodde inte det va SÅ dyrt! 

Om henne:

Zhijie Liu är utbildad till doktor i traditionell kinesisk medicin

(8 års  västerländsk och traditionell kinesisk medicinsk utbildning). Hon tarmagisterexamen inom TCM vid "The Traditional Chinese Medical University of Shandong".

Som legitimerad allmänläkare och överläkarehar hon 20 års klinisk erfarenhet och kan behandla alla slags vanliga och svårta besvär. Hon har bra patientkontakt, kan ge patienter möjlighet till en helhetsbehandling med de effektivaste metoderna.

Här nedan är hennes favoritmotto:” Jag försäkrar på heder och samvete att jag i min läkargärning skall sträva efter att tjäna människor med humanitet och vördnad för livet som rättesnöre. Mitt mål skall vara att vårda och främja hälsa, att förebygga sjukdom samt att bota sjuka och lindra deras plågor.” 

Hon är medlem i Svenska Akupunkturförbundet.

Svar på tråden Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta