• Vickan I

Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!

Har en snart ettåring som inte sover alls. Har en tid provat ge han Eskimo Kids. Gick toppen först, men han vägrar nu att gapa och att truga i 5ml känns mkt, även tillsammans med fruktpuré eller dyl.

Så ni som klämmer ut från kapsel, typ Eye Q är väl det vi tänkt prova. Är det en eller två kapslar ni trycker ur? Vad blandar ni det med?  Kan det hjälpa byta märke för bättre resultat?

Andra tips? Tack för hjälp! 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!
  • kokos

Oj jag är lyckligt lottad! :-O mina gapar stort när eskimo3-skeden kommer

• ModestyBlaze

Jag har aldrig kört med smak och tala om.

Först stack jag hål på kapsel (Picasol forte) och tryckte ut på sked och matade som den var. Inga problem.

Sen köpte jag de där tuggisarna och sonen hatade dem, så då bet han hål och fick i sig innehållet och spottade ut kapseln. Så då körde jag med Picasol Forte igen (1 kapsel) som han tuggade tom och spottade ut.

Nu sväljer han dem hela med lite Aloevera Gel.     

• Skit i det du
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:35:45 följande:

Först stack jag hål på kapsel (Picasol forte) och tryckte ut på sked och matade som den var. Inga problem.

Sen köpte jag de där tuggisarna och sonen hatade dem, så då bet han hål och fick i sig innehållet och spottade ut kapseln. Så då körde jag med Picasol Forte igen (1 kapsel) som han tuggade tom och spottade ut.

*läser och antecknar*

Hur gammal är din son?

Smakar inte den äckligt? Kan den oparfymerade vara lättare att blanda med mat tror du?
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • ModestyBlaze

En riktigt färsk fiskolja skall inte smaka så mycket, men visst lite fisk är det ju. Men många tycker det är mer ok än den där parfymerade äckliga smaken. Ingen människa gillar den.

Han är idag 6 år, han har fått omega-3 sen han var typ 6-8 mån. MIssar vi att ta en tid märks det direkt på sömnen. 

• Skit i det du
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:42:59 följande:
    En riktigt färsk fiskolja skall inte smaka så mycket, men visst lite fisk är det ju. Men många tycker det är mer ok än den där parfymerade äckliga smaken. Ingen människa gillar den.

Han är idag 6 år, han har fått omega-3 sen han var typ 6-8 mån. MIssar vi att ta en tid märks det direkt på sömnen. 
    Tack för svaret =)

Upptäckte idag när jag stack hål på den kapseln vi har att det var mer segt än oljigt. Gick bra att lura i han med glass. Men i längden funkar det kanske inte lika bra..
    Dock är jag lite för snål faktiskt för att köpa ännu en sort med omega 3 :S

Vi är mer ute efter effekten omega 3 kan ha på lite aktiva barn. Har läst lite om det och det är inte helt orimligt att vårt barn kan ha nytta av omega 3, om det nu funkar som det gjort på en del. =)
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Vickan I
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:35:45 följande:

Nej tror du har helt rätt där att man ska hoppa de med smak. Luktar ju tom superstarkt. Men man får ut tillräckligt när man klämmer ur en kapsel så det blir en hel "dos"?
  • ModestyBlaze
    Vickan I skrev 2012-09-29 20:54:09 följande:
    Nej tror du har helt rätt där att man ska hoppa de med smak. Luktar ju tom superstarkt. Men man får ut tillräckligt när man klämmer ur en kapsel så det blir en hel "dos"?
    Ja, det tycker jag, tar man en starkare som Picasol forte så kan man leva med att en droppe eller två inte kommer med tycker jag.
  • Vickan I
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 20:56:56 följande:
    Ja, det tycker jag, tar man en starkare som Picasol forte så kan man leva med att en droppe eller två inte kommer med tycker jag.
    Tycker du den är bättre än Eye Q om vi nu ska testa köpa ngt annat? Å andra sidan så verkar det inte hjälpa sömnen här för nästan tre veckor med Eskimo har inte gett ngn bättring . Tack för att du delar med dig!
  • ModestyBlaze
    Vickan I skrev 2012-09-29 21:01:41 följande:
    Tycker du den är bättre än Eye Q om vi nu ska testa köpa ngt annat? Å andra sidan så verkar det inte hjälpa sömnen här för nästan tre veckor med Eskimo har inte gett ngn bättring . Tack för att du delar med dig!
    Eskimo vill jag minnas är den med lägst andel EPA (omega-3) medans Mor-EPA och vuxna Picasol Forte har mer. Vissa barn behöver högre dos än andra, vissa olika kombinationer mellan olika EPA och DHA och även jättenattljusolja. Så man får liksom prova sig fram om man märker någon skillnad.

Omega-6 anser jag att de flesta får genom olilka oljor i överflöd så det är inget jag personligen vill ge som tillskott. Men lite extra olja i maten till barn som äter plockmat och pureer är bara bra. Typ gurkörtsolja, Ekologisk kallpressad raps, ekologisk oliv olja,  linfröolja m.m.  
Svar på tråden Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!