smellycat1 skrev 2013-01-16 09:46:55 följande:
Ärligt talat så tror jag aldrig att min man skulle gå med på det. Han är otroligt sjukhus-nojjig och skulle nog inte klara av att höra att det var nåt fel på honom. Jag tror det får vänta ett tag till så länge iaf. Hur går en utredning till? Och vad fick ni för svar, Maramina? Om du vill dela med dig alltså.
Ja, resultaten har jag redan nämnt i ett tidigare inlägg. Det skiljer lite från olika kliniker hur en utredning går tillväga. För oss innebar det första försöket att läkaren gick igenom de olika delarna i undersökningen och gjorde ett VUL för att se så att allt såg bra ut. Sedan fick vi både lämna lite blod. Mannen fick boka tid för att lämna spermieprov också. Nästa gång vi sågs gjordes en spolning av mina äggledare innan vi fick våra resultat.
Min man tyckte också att det var otäckt med att bli utredd (så även jag) men nu säger han att det var skönt ändå, trots allt, att få veta varför vi inte lyckats. Nu är det lättare att hantera det hela och man slipper hoppas i onödan månad efter månad.
Och dessutom, tänk om det är något enkelt att medicinera som är felet hos er, tex att din ämnesomsättning inte fungerar som den borde? Och att det enda som behövs är lite levaxin. Fast jag ska inte tjata, vill bara ge en annan vinkling på det hela