• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Maramina

Välkommen MSL! En fråga, har du plussat dom tre gångerna som du fått tidigt missfall eller har det "bara" varit annorlunda?

• MSL

Tack Maramina

Nej, jag har inte testat alls, men min mens är väldigt regelbunden och känns likadant varje gång, utom de här gångerna. Normalt är den mindre än ett dygn fel (just nu får jag mens runt lunchtid var 5e torsdag - regelbunden som sagt), men då var det 3-4 dagar sent. Det gjorde mer ont också, kom plötsligare och var inte lika utdraget som vanligt, så jag är ganska säker på att det var tidiga missfall.

Jag är inte så sentimental av mig så de tidiga missfallen gör mig besviken, men (hittills) inte speciellt ledsen. Båda MA har däremot varit jobbigare och jag är ledsen för att det inte verkar fungera. Jag hade på något sätt förväntat mig ett syskon nu i vår eftersom dottern kom ett år efter första MAt och nu känner jag mig lite vilsen när jag inte längre har någon hållpunkt.

• Maramina

Ok. Något jag upplevt själv, och även uppfattat det vara vanligt hos kvinnor som försöker bli gravida är att det är vanligt att mensen inte beter sig som vanligt. Jag vet inte om det är så att det är som du skriver och tror, att det är väldigt tidiga missfall som det handlar om, eller om det är sådant som egentligen även förekommer under vanliga cykler men att man inte är lika medveten om det då man analyserar inte allt till samma grad, eller om det är påverkan från det preventivmedel som man använt sig av (hormoner, spiral eller vad det nu kan ha varit) eller vad det är, men just att det blir "annorlunda" upplever jag är väldigt vanligt. Hur är det med er andra här i tråden, har ni också upplevt det?

• Anceka m D

Jag har ofta testat när mensen varit sen och mina test har alltid varit negativa. Så jag är väldigt säker på att jag inte haft något tidigt missfall.

• JMEI

Vi försöker få ett syskon till vårat barn men jag får bara tidiga missfall hela tiden Rynkar på näsan

Jag har startat en Facebookgrupp som jag har tänkt att vi som känner att vi behöver prata ut om våra problem kan göra det utan att halva Sverige kan läsa det vi skriver...

Gruppen heter: Svårt att få barn - Tips, råd och stöd. Gruppen är hemlig så den är alltså inte sökbar. Det är bara medlemmar som kan se gruppen och innehållet i den.
    Vill du bli medlem i gruppen så skicka bara ett mail till mig så fixar jag det.

• M  och  M

Läste idag om en tjej som fött två dödsdömda barn, ett i vecka 21 och ett i vecka 40. Ens egna problem känns plötsligt så i jämförelse. Hur fan överlever man nåt sånt? Orättvisa värld!! :'(

• Kingston

Ännu ett misslyckande... Tårarna bränner som eld bakom ögonlocken och jag tycker livet är orättvist, pissigt och onödigt!

• MSL
    Kingston skrev 2014-01-15 18:46:41 följande:
    Ännu ett misslyckande... Tårarna bränner som eld bakom ögonlocken och jag tycker livet är orättvist, pissigt och onödigt!
    Beklagar, det var tråkigt.

Kom ihåg bara att det är naturen som misslyckas och inte du.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?