• Silverscream

Hur hittar man orken att fortsätta?

Tankarna snurrar...

Jag och sambon har försökt skaffa barn sedan maj 2011, över 1 ½ år.

Det enda vi har "fått" är 4 missfall. Utredning är gjord, inget fel har hittats.

Senaste missfallet är det som tagit hårdast på mig. De tre tidigare var väldigt tidiga (inte gårr förbi vecka 5 då). Denna gång hann jag till v. 8+5 innan hjärtat stannade (vi hade hunnit få se det slå två gånger innan).

Embryot kom ut i mina händer. Så liten, men ändå en så perfekt start på ett barn. VÅRT barn!

Mitt liv rasade, mitt hjärta gick i bitar.

Det var i slutet på september/början på oktober i år. Jag och sambon bestämde oss för att lägga försöken på is till efter nyår, så jag skulle få en chans att läka.

Men hur orkar man försöka igen och igen?
    Jag vet inte om jag klarar ett liknande missfall igen..

Har fått löfte om att få medicin nästa gång jag blir gravid (vet inte vilken då de inte sagt något om det). Ändå är det ju ingen garanti för att det kommer gå bra.

De första bebiskläderna hänger i garderoben och väntar på den lill*.
     Men hur ska jag orka?

Jag är rädd för att bli gravid. De 12 första veckorna kommer inte vara ett annat än ett helvete och jag kommer aldrig våga njuta av dem av rädsla att förlora ännu ett barn.

Hur handskas man med alla känslor och går vidare?

• Svar på tråden Hur hittar man orken att fortsätta?
  • che71

Jag fick mens lillejulaftons kväll på dag 35, så lång cykel har jag aldrig haft.
    Men nu tar jag Pergotime denna månad så hoppas vi att det fungerar o att det blir fin ÄL.

• Silverscream

Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

• Silverscream

Gott Nytt År på er härinne!

Jag hoppas att ni haft en bra nyårsafton och att detta blir vårt år! Hjärta

• Dulcinea

Hej allihop {#emotions_dlg.flower}

Jag tror att jag också följer med i den här tråden... För drygt ett år sedan förlorade vi vår dotter i vecka 42 av grav. Födde fram världens vackraste ängladotter Hjärta

Har fått ett missfall sedan dess och väntar nu på att bli gravid igen...hoppas på att 2013 blír allas vårt år!

Kramar      

• Besa

Dulcinea: välkommen hit beklagar sorgen att er dotter inte fick stanna. Vet precis hur det känns har själv förlorat min dotter i magen 😥. Fruktansvärt, så jag vet vad du går igenom.. Sen fick du ett missfall det är det sista man behöver som änglaförälder 😥. Beklagar även den. Jag har själv haft två missfall efter hennes bortgång.. Men kämpar på fortfarande ger inte hoppet än.. Har du några barn sen tidigare? Jag har två en pojke på 8 och en dotter på 6 den är mitt allt.. Tack vare dem mitt vardag blev som vanligt igen.. Kram på dig

• Jenny78

Dulcinea, välkommen hit och stor kram!
    Kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora ett barn så sent:( Hoppas verkligen att det blir ditt år i år!!

• che71
    Dulcinea skrev 2013-01-01 18:09:18 följande:
    Hej allihop {#emotions_dlg.flower}

Jag tror att jag också följer med i den här tråden... För drygt ett år sedan förlorade vi vår dotter i vecka 42 av grav. Födde fram världens vackraste ängladotter Hjärta

Har fått ett missfall sedan dess och väntar nu på att bli gravid igen...hoppas på att 2013 blír allas vårt år!

Kramar      
    Hej!
    Bekagar det hemska ni varit med om.
    Fy vad orättvist det är att man kan behöva gå så länge o sen förlora barnet.
    Vet de varför det hände?
    Kram till dig
  • Dulcinea
    Besa skrev 2013-01-02 00:09:25 följande:
    Dulcinea: välkommen hit beklagar sorgen att er dotter inte fick stanna. Vet precis hur det känns har själv förlorat min dotter i magen . Fruktansvärt, så jag vet vad du går igenom.. Sen fick du ett missfall det är det sista man behöver som änglaförälder . Beklagar även den. Jag har själv haft två missfall efter hennes bortgång.. Men kämpar på fortfarande ger inte hoppet än.. Har du några barn sen tidigare? Jag har två en pojke på 8 och en dotter på 6 den är mitt allt.. Tack vare dem mitt vardag blev som vanligt igen.. Kram på dig

Hej Besa och tack för dina ord. Har läst även din berättelse och vet att du också gått igenom detta fruktansvärda, beklagar så mycket din förlust. 

Min sambo har flera barn sen innan, några vuxna och 2 små på 8 och 10 som bor hos oss. De är en tröst och även vår lille hund som vi skaffade 3 mån efter att vi förlorade vår dotter.

Senaste dagarna har jag mått illa varje gång jag äter nånting och har såklart fått upp hoppet om att jag är gravid men jag tror inte det eftersom jag hade mens för några veckor sedan, även om jag hört att man kan ha blödningar även om man är gravid. Annars hoppas jag på att mensen inte kommer nästa månad... =)

Stor kram till dig    
  • Dulcinea
    Jenny78 skrev 2013-01-02 13:25:13 följande:
    Dulcinea, välkommen hit och stor kram!
    Kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora ett barn så sent:( Hoppas verkligen att det blir ditt år i år!!
    Hej Jenny78,

Tack för dina ord. Nej det går verkligen inte att föreställa sig hur det är att ha gått hela sin graviditet och sen vara med om detta. Det är inget missfall utan verkligen att förlora sitt barn. Man har en evig kamp inom sig för att orka från dag till dag men som tur är så känner man ändå att man tar sig framåt i sorgen.

Hoppas och längtar så efter att bli gravid igen. Hur går det själv för dig?

Kram       
  • Dulcinea
    che71 skrev 2013-01-02 15:24:27 följande:
    Hej!
    Bekagar det hemska ni varit med om.
    Fy vad orättvist det är att man kan behöva gå så länge o sen förlora barnet.
    Vet de varför det hände?
    Kram till dig

Hej che71...

Tack för ditt stöd.

Ja det är fruktansvärt svårt, klarar man nåt sånt så klarar man nog nästan vad som helst känns det som. =(

Vi har inte fått svar på vad som hände, alla prover på mig och vår dotter visade inte på några som helst fel, det är så oförklarligt och ofattbart. Det är snart 15 månader sen och har varit gravid en gång däremellan och fick då missfall. Väntar o väntar nu...

Kram till dig        
Svar på tråden Hur hittar man orken att fortsätta?