• Silverscream

Hur hittar man orken att fortsätta?

Tankarna snurrar...

Jag och sambon har försökt skaffa barn sedan maj 2011, över 1 ½ år.

Det enda vi har "fått" är 4 missfall. Utredning är gjord, inget fel har hittats.

Senaste missfallet är det som tagit hårdast på mig. De tre tidigare var väldigt tidiga (inte gårr förbi vecka 5 då). Denna gång hann jag till v. 8+5 innan hjärtat stannade (vi hade hunnit få se det slå två gånger innan).

Embryot kom ut i mina händer. Så liten, men ändå en så perfekt start på ett barn. VÅRT barn!

Mitt liv rasade, mitt hjärta gick i bitar.

Det var i slutet på september/början på oktober i år. Jag och sambon bestämde oss för att lägga försöken på is till efter nyår, så jag skulle få en chans att läka.

Men hur orkar man försöka igen och igen?
    Jag vet inte om jag klarar ett liknande missfall igen..

Har fått löfte om att få medicin nästa gång jag blir gravid (vet inte vilken då de inte sagt något om det). Ändå är det ju ingen garanti för att det kommer gå bra.

De första bebiskläderna hänger i garderoben och väntar på den lill*.
     Men hur ska jag orka?

Jag är rädd för att bli gravid. De 12 första veckorna kommer inte vara ett annat än ett helvete och jag kommer aldrig våga njuta av dem av rädsla att förlora ännu ett barn.

Hur handskas man med alla känslor och går vidare?

• Svar på tråden Hur hittar man orken att fortsätta?
  • Jenny78

Vi pausar också. Har bestämt att vi ska diskutera igen i början på mars om vi ska köra igång igen, men tills dess avvaktar vi. Behöver landa lite i rutiner och vardag och känna oss redo för ett nytt försök.
    Jobbar fortfarande på med vikten....går inte så snabbt, men stadigt nedåt iaf!

• che71

missfall nr 5
    var på VUL i fm
    började blöda igår
    var i vecka 8
    Gråter

• Dulcinea
    che71 skrev 2013-02-14 12:10:54 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    började blöda igår
    var i vecka 8
    Gråter
    Åååh vännen, jag känner sååå med dig! Fy fan orättvist allting är. Vissa bara flyter det på för och andra ska behöva försöka igen och igen...

Själv börjar jag bli otroligt trött på att vänta, det är tillräckligt att man redan har förlorat ett barn i sen grav. Sen ska man få mf och nu denna eviga väntan på att bli gravid igen...

Det enda jag kan önska dig är lycka till nästa gång och kämpa på!

Massa kramar! {#emotions_dlg.flower}     
  • Jenny78
    che71 skrev 2013-02-14 12:10:54 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    började blöda igår
    var i vecka 8
    Gråter
    Jättekram:((

Livet är verkligen sjukt orättvist.
  • Silverscream
    che71 - Många kramar till dig!!  Det är så fruktansvärt orättvist! Gråter
  • Jenny78

Jag är gravid igen nu, hoppas verkligen att det ska bli fjärde gången gillt!

• Dulcinea
    Jenny78 skrev 2013-03-14 12:06:21 följande:

Stort grattis till dig, hoppas verkligen att allt går bra för er den här gången! =) kram!
  • Jenny78
    Dulcinea skrev 2013-03-14 13:47:05 följande:

Stort grattis till dig, hoppas verkligen att allt går bra för er den här gången! =) kram!
    Tack:)
  • che71
    Jenny78 skrev 2013-03-14 12:06:21 följande:

Grattis!!!Glad
    Håller tummarna!!
  • Dulcinea

che71, hur känner du dig nu efter senaste mf? Hoppas att du kan hålla dig stark! Har ni fått utredning än? Kram

Svar på tråden Hur hittar man orken att fortsätta?