FruFantomen skrev 2013-04-06 16:05:20 följande:
Jo vi mår bra här hemma. Påsken har varit full med besök från släkt och vänner och det har gått över förväntan men nu längtar vi tillbaka till vardagen. Amningen har krånglat lite. Tjejen behövde amningsnapp först och har nu börjat rata den men har istället inte gått upp så mycket i vikt som hon borde och har börjat få ont i magen när hon äter. Jag gissar bland annat på att hon har ett för litet grepp så vi ska in till amningsmottagningen på måndag så att inte dålig amningsteknik gör att hon inte går upp i vikt.
Jag ska definitivt försöka komma ihåg mammaträningen i boulognern till sommaren. Det lär ju behövas lite träning :)
Vad roligt att du också har en så liten fröken c. Hur mår ni? Går allting bra hemma?
Lillen mår bara fint, äter bra och växer snabbt =) Jag själv har haft ont efter förlossningen men nu börjar jag känna mig mer rörlig och kan vara ute och promenera lite. Längtar efter att kunna träna igen! På måndag börjar maken jobba igen så då får vi försöka hitta en egen rutin här hemma, vet inte hur det ska gå med tanke på att lillen är väldigt närhetsbehövande och sällan vill ligga själv.. men han trivs åtminstone bra i vagnen så det känns skönt =) Hur har det varit med din lilla, trivs hon att ligga ensam?
JullansMami skrev 2013-04-06 19:31:51 följande:
Hej på er! Jag kan verkligen rekommendera alla öppna förskolor som finns, där hängde vi jämt när jag var mammaledig. Vi var mest i hemlingby och på frälsningsarméns på brynäs. Även Tomaskyrkan i Sörby. Min man gick på Olofsgården också men den är nog inte bland de bästa :) Jag funderar på att vara mammaledig från mitten på juni men då är väl alla öppnisar stängda. Dock finns ju boulognern, furuvik och allt precis som ni nämnt :) Har ni sökt förskoleplats?
Bra att få tips på öppna förskolor, visste inte att det finns så många! Kanske en dum fråga, men hur tidigt brukar man börja gå dit..?