Vad roligt att vi är några mammor här i Gävle som har barn i liknande åldrar. Vore kul om vi kunde ha en liten mammagrupp och träffas och leka ibland :)
maxina skrev 2013-02-26 21:02:46 följande:
Men va roligt JuliansMami, våra män är alltså datanördar båda två ;) Han jobbar på ett litet företag som precis håller på att starta upp här. Har sitt huvudkontor i Karlstad,med de mesta anställda. Ibiz heter det. Vart jobbar din "gubbe" då?
Hm tror nog att du gör rätt i att utbilda dig inom ekonomi. Har själv funderingar faktiskt på att göra detsamma. Sjuksköterskeyrket i teorin är jättebra. Men i praktiken är det skit arbetstider, miljö och lön. Mest bara stress och ja har man småbarn så är det inte heller så bra just med dagis och sådär. Nu jobbar ju iof maken dagtid så de kommer väl inte bli så stort problem här men ändå.
Haha, ja det verkar så ;P Min man jobbar på CGI, hette Logica nyss och VM data innan det :) Det är den uppfattningen jag fått om yrket också. Jag är intresserad av sjukvård och skulle vilja lära mig mer. Men arbetstider, villkor och lön är inte så lockande :( Finns säkert bättre och sämre ställen såklart :) Hoppas du hittar ett toppenställe sen :)
FruFantomen skrev 2013-02-26 21:49:50 följande:
JullansMami: Vad härligt med RUL. Vi var så nerviga båda två när vi skulle dit. Tänk att det fanns ett liv där inne. Just nu är det dock inte någon som helst tvekan om den saken :P
Ja, jag längtar ihjäl mig. Har ju inte känt just någonting på flera flera veckor så jag är så orolig om allt verkligen är som det ska. Hoppas att moderkakan bara är i framvägg. Får se på måndag :)