Inlägg från: Otåligast |Visa alla inlägg
  • Otåligast

December bebis 2013

Hej,

Vad roligt att hitta denna tråd! Plussade svaaaagt den 27 mars men nu är det starka streck. Är superglad men precis som många av er övriga skräckslagen. Hade ett mf/utomkveds för en massa år sedan och första tecknet på det var blod så jag nojar otroligt varje gång jag är på toaletten. Det tog fem månader och dubbelkur pergo för att bli gravid denna gång men jag försöker trösta mig med att det ju gick och att det troligen kommer att gå igen om det värsta skulle hända nu. Hoppas på att kunna få göra ett tidigt vul för att kolla att det sitter rätt (och att det inte är en massa befruktade ägg i och med dubbelkuren pergo...). 

• Otåligast

Chargot: Jag tror att jag vågar mig på ett grattis :)! Så svagt var mitt första test också men precis som för dig så var det ju tveklöst ett streck där. Jag tvingade tom min sambo att göra ett test för att försäkra mig om att det inte alltid blev ett svagt streck och hans var blankt haha. Sedan blev det allt starkare för varje dag och ett par dagar efter BIM var det starkare än kontrollstrecket. Har du fler test så att du kan göra ett nytt imorgon bitti?

• Otåligast

Jag går i samma funderingar kring om man borde berätta. Vi ska åka till Spanien med jobbet nästa vecka och det kommer att vara så otroligt tydligt att jag inte dricker alkohol, är för trött för att vara ute till sent + att jag mår konstant illa. Lägg till att jag inte kommer att äta spanska charkuterier eller ostar och det blir närmast löjligt att inte säga något. Samtidigt kommer jag bara att vara i vecka 9... Vad skulle ni gjort?

• Otåligast

Underbart att läsa att jag inte är ensam om att vakna tidigt :). Jag som normalt sett är sjukligt morgontrött vaknar nu av mig själv innan 7. Å andra sidan kollapsar jag redan kring 16 och måste sova en stund efter jobbet för att klara att hålla mig vaken i alla fall en liten stund. Lyckligtvis är min sambo lite småsjuk och hängig och vill också lägga sig tidigat - annars hade jag haft dåligt sambvete över att vara absurt tråkig. Jag ska resa bort med jobbet i veckan ons-sön och dessa resor årliga resor är kända för att vara superintensiva med minimal chans till sömn - undrar i mitt stilla sinne hur det ska gå... Borde inte åka med känner jag innerst inne men samtidigt är jag ju inte sjuk + att det är lite sent att dra sig ur nu... Attans.

• Otåligast

Hej,

Börjar bli orolig - känner ni andra bebisen ännu? Jag är på 17+6 idag, alltså snart vecka 19 och har fortfarande inte känt. Möjligen något fladder/bubbel men det kan lika bra vara mina tarmar :(. Såg på KUB att jag har moderkakan i framvägg men kan ändå inte låta bli att nojja. Har RUL på torsdag så får ju se då om allt är ok med pyret därinne men är livrädd för ett negativt besked då. Tänk om något gått snett sedan vecka 12. Att det ska vara så här oroligt att vara gravid...

• Otåligast

Hade RUL igår och allt såg bra ut - sååååå lättad. Blev framflyttad så har nu BF den 2 december. Givetvis är det skönt att han (för det var tveklöst en han) får tillräckligt med mat och har vuxit som han ska men det kan omöjlighen stämma att jag hade så tidig ÄL = riskerar att bli en monsterbebis . Idag var vi och lyssnade på hjärtat och kollade mig - minus lågt järnvärde så är allt topp. Nu börjar dessutom magen puta på riktigt. Semestern börjar om ett par timmar och ojojoj vad jag ska njuta. Varmt lycka till ni andra som har RUL snart!

• Otåligast

Plopps80: Jag är precis likadan - så trött att jag knappt kan fungera. Har haft urinvägsinfektion och ätit penicillin förra veckan, vilket troligen inte har hjälpt gällande krafterna. Har dessutom flyttat under sommaren och haft gäster konstant - hade middagsgäster 13 kvällar i rad = lite mycket för mig just nu. Ska i alla fall till barnmorskan på fredag och ser fram emot att kolla järnvärdet igen - känns som att det är i botten men det är kanske allt annat som gjort mig så matt. Kämpigt bara att jobba igen nu... Hatar också att må så här - vill bara vara pigg!!!!

• Otåligast

Har två nätter i rad nu vaknat med vad som bäst beskrivs som kramp i övre magmusklerna. Tror inte att det är sammandragningar utan det känns som att de ytliga musklerna kämpar för överlevnad ;)... Det hela är otroligt smärtsamt och det håller i sig rätt länge. Någon som varit med om något liknande? Konstigt nog händer det bara på nätterna även om själva musklerna är ömma och tighta även på dagen. Jag börjar seriöst undra om bebisen kommer att spräcka mina muskler nu när den växer snabbt... 

• Otåligast

Hur går det för er andra med inköp av barnvagn etc? Vi slog väldigt spontant till på en Bugaboo Buffalo igår då vi bor strax utanför stan och behöver något som klarar lite tuffare terräng. Jag är dock livrädd att den är för tung och att vi borde valt något som är mer lättkört trots allt...

• Otåligast

Hej Plopps80. Kikade också på Smilen - jag gillade den eftersom den kändes otroligt lättkörd men blivande pappan fastnade för Bugaboo. Håller helt med om svängbara hjul - känns otroligt viktigt!

Svar på tråden December bebis 2013