Inlägg från: Otåligast |Visa alla inlägg
  • Otåligast

December bebis 2013

Hej Plopps80 - skönt att höra om ditt SF-mått. Började just noja för att mitt var 24 i vecka 23+2... Ska bli spännande att se vad det är vid nästa besök om en och en halv vecka. Magen växer iaf så att det känns som att magmusklerna knakar sönder :(... Skönt att du kunnat motionera! Gläds i alla fall åt att jag inte har några problem med fogar eller så ännu - ta i trä...

• Otåligast

Hej på Er,
    Någon mer än jag som blivit fullkomligt besatt av att få precis allt klart inför bebisens ankomst? Har BF 2 dec så tiden är ju minst sagt på min sida men säg det till min inre jagande röst haha. Har i princip köpt allt nu och listan var lååååååååång. Jeeez - vill inte tänka på vad det här har kostat... Det absolut enda som återstår nu är faktiskt blöjhink men jag har så svårt att välja märke. Tänker att nu när allt är klart så kan jag slappna av och fokusera på att ta hand om mig, träna, yoga och vila + fokusera mer på jobbet som varit rätt eftersatt. Känns bara så olikt mig då jag normalt sett inte är det minsta planerande eller strukturerad... Kom på mig själv med att inte ens lida av att byta sängkläder igår, något jag normalt sett avskyr. Tvärtom så älskar jag allt husligt. Blir lite rädd faktiskt.

• Otåligast
    MissKaos skrev 2013-09-08 10:40:36 följande:
    Jag har städat i klädkammaren. Letat upp alla sängkläder täcken rtc efter sonen tvättar nu vissa saker med vanish hittade fläckar. Packas sen ner på ett samlat ställe on fläckarna går bort.. (ska ju tvättas igen med parfymfritt ) har bf efter dig. Detta är hormoner. Inte jag. Jag har städerska av en anledning.
    Hahaha - så glad att det inte bara är jag!!

• Otåligast
    Ireth81 skrev 2013-09-08 12:08:30 följande:
    Otålgast
    Jag är likadan, har stenhård koll på vad jag behöver och vill helst ha det så tidigt som möjligt. Fick "panik" när jag blev sjukskriven då det stoppa mina planer på hur jag ska fixa allting, och lämna över till maken finns inte på världskartan haha vill ha koll på allting hahaha

Men jag vill kunna njuta i dec när man kan istället för att jäkta runt o köpa allting i dec när all julstressen kommer
    Haha - min stackars sambo bara skrattar och låter mig hållas ännu så länge. Fast jag bävar lite inför vad han kommer att säga när en enorm lastbil levererar typ tre pallar gejor här om några veckor ;). Har beställt det mesta på nätet.
  • Otåligast
    Mirella85 skrev 2013-09-08 12:21:34 följande:
    ta det lugnt..
    när bebisen kommer kommer allt falla på plats..
    och tänk på att man behöver inte köpa allt.. kan hända att hälften av det du köpt kommer du inte använda eller bebisen gillar inte det..
    så ha ingen panik

Det  är många som inte använder spjälsäng alls eller skötbordet eller massa andra saker som dom köper..

Japp - väldigt rädd att det kommer att bli så. Ett exempel är den tokdyra babysittern "Mamaroo" - många bebisar gillar ju inte babysitters alls men inga logiska argument bet - när jag väl hade sett den live fanns ingen väg tillbaka ;).
  • Otåligast

Jag hade igår sf-mått på 28 i vecka 27+6 - det verkar ju som att min mage är klart större än era . Konstigt nog är det ingen som påpekar att min mage är stor och jag upplever den inte som särskilt stor heller trots att den verkligen ser ut som att jag svalt en basketboll - allt perkar fram och det är inget på sidorna. Hjälp - tänk om jag får monstebebisen??

• Otåligast
    siolina skrev 2013-09-10 12:30:39 följande:
    Jag hade 27 i v 27+0, och det var inte nämnvärt över mittenkurvan så ditt mått låter väl ganska rimligt?
    Åh - tack! Hittade en tabell på nätet och jag tycks ligga lite över men inte så alarmerande mycket. Fast borde kanske inte ha köpt så mycket kläder i storlek 50...
  • Otåligast
    Mirella85 skrev 2013-09-10 16:42:30 följande:
    Vagnar ...
    Jag är sugen på en baby jogger mini GT eller bugaboo donkye men tyvärr är den vagnen svin dyr. Så de lutar nog mer åt en baby jogger för min del.
    Tror verkligen att båda dessa vagnar är riktigt bra köp! Min granne har Baby Jogger Mini GT och verkligen älskar den men det gör ju alla som har Donkeyn också. Själv slog jag till på en Bugaboo Buffalo eftersom jag inte behöver en dubbelvagn. Trodde verkligen att jag skulle köpa något billigare men när vi väl var och jämförde vagnarna så kändes det som att de billigare vagnarna var så plastiga (inte Baby Jogger dock - tycker den verkar grym). Visst - sjukt mycket pengar men köpte från Holland, vilket gjorde det hela överkomligt. Dessutom är ju andrahandsmarknaden het så man får se det lite som att den egentligen bara kostar mellanskillnaden mellan ny och begagnad och att man lånar de pengarna till sig själv ;). 
  • Otåligast
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!
    Ojojoj - vilken dramatik. Önskar er varmt, varmt lycka till <3!! Har han kämpat så här fint hittills kommer det givetvis att sluta väl. Håller med övriga om att ni gett er son ett väldigt fint namn :).
  • Otåligast
    MissKaos skrev 2013-09-15 10:14:53 följande:
    Idag säger min app:
    83 dgr kvar
    14kg plus

Och jag är redan i v 29! Bebis känns stark därinne sparkar buffar och trycker ut kroppsdelar.
    Jag mår rätt bra. Trött orkar inte riktigt med jobb. Har heller inte focus där längre. Försöker men hormnerna går mig att vara met i bebisvärlden. Tänker mer på att tvätta inför bebisens ankomst och fixa osv. Namnångest.. kan inte hitta Namnet.
    Måt gott av att det har vsrit ok väder då är det skönt stt cykla till jobbet! Orkar ännu träna lite det gör med gott.
    Kollar planeringen och det är 3v kvar att jobba det känns som en evighet.. konstigt för det känns som om det går fort nu!
    Ombyggnad här bokad. Vi måste välja tapeter. Ullared bokat. Frissan bokad. Ska boka massage. Hittar ingen mamma vattengympa dagtid tyvärr! Hade jag önskat...
    Haha - jag är precis som du :). Har allt inköpt redan och alla kläder är tvättade etc. Han skulle kunna komma idag men appen säger 77 dagar och trots att mitt jobbfokus är bortblåst ska jag på något sätt uppbringa energi till att jobba i hela nio veckor till. Längtar så efter att ha lilla älskade pyret här!!
Svar på tråden December bebis 2013