• Plopps80

December bebis 2013

Hej! Jag fick ett fint plus på digitalt cb och har bf 8/12 enligt appen. Väntar mitt andra barn. Vill gärna vara med här. Mina symtom är ömma bröst diffust illamående, trött till tusen!

• Plopps80

Hade en sån brakfylla förra helgen va. Spydde och blev helt väck och kräktes som förmodligen pga att jag var gravid utan att veta det... Tog en Diklofenak i förrgår. Det ska man inte ta när man är gravid. Visste ju inte detta då... Herregud undra hur detta ska gå :-O

• Plopps80
    Nania skrev 2013-03-31 16:25:35 följande:
    Välkommen och grattis! Kul att du hittade till rätt tråd med!
    Lindan85 skrev 2013-03-31 14:58:33 följande:
    Halloj ! Gravid 5 veckan och har nog alla symptom man kan ha förutom illa mående men har istället halsbränna från helvetet, så önskar nästan att jag mådde illa istället :-/ Har BF 2 Dec om det nu stämmer :)
    Välkommen och grattis! Enstaka gånger brukar inte vara någon fara jag tror det bästa är att bara inse att det är så och inte stressa upp sig för mycket kring det då stress inte är bra för den lill* heller. 

Nania skrev 2013-03-31 16:25:35 följande:
    Välkommen och grattis! Kul att du hittade till rätt tråd med!
    Lindan85 skrev 2013-03-31 14:58:33 följande:
    Halloj ! Gravid 5 veckan och har nog alla symptom man kan ha förutom illa mående men har istället halsbränna från helvetet, så önskar nästan att jag mådde illa istället :-/ Har BF 2 Dec om det nu stämmer :)
    Välkommen och grattis! Enstaka gånger brukar inte vara någon fara jag tror det bästa är att bara inse att det är så och inte stressa upp sig för mycket kring det då stress inte är bra för den lill* heller. 

Nä man kan ju inte oroa sig för detta. Det är ju inget man kan göra. Trodde verkligen inte att jag var gravid eftersom mannen var borta när jag trodde jag hade ÄL och vi bara hade sex 2 ggr veckan innan. Men vi lyckades pricka ÄL på ett mirakulöst sätt. Vad jag hört är det ingen fara att dricka och ta en olämplig medicin innan man vet för då är embryot självförsörjande.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-03-31 17:05:59 följande:
    diklofenak ar inte fosterskadande det kan ge mf, tidiga mf sa den kan du slappa. valkommen hit :+) jag drack med forra fre innan jag viste. kommer knappast bli fas barn av detta, hade det inte funnits tidiga test och al trster hade ci inte haft sdenna lollen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-03-31 17:05:59 följande:
    diklofenak ar inte fosterskadande det kan ge mf, tidiga mf sa den kan du slappa. valkommen hit :+) jag drack med forra fre innan jag viste. kommer knappast bli fas barn av detta, hade det inte funnits tidiga test och al trster hade ci inte haft sdenna lollen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men fyyy tänk om den lossar då :( tog en tablett i fredags! Tack har inte fattat detta ännu. La testet på en hylla och grejade i köket. När jag kom in igen var det ett digitalt plus. Jag var helt chockad men jag känner mig verkligen gravid!
  • Plopps80

Jag hade ett digitalt test hemma. Fick gravid 2-3 veckor nu imorse. Men jag har inte bim fören imorgon eller onsdag enl appen. Måste haft extremt tidig ÄL denna månaden. För 13 dagar sedan fick jag en blödning och skarp molvärk i ett par timmar. Måste varit en nidblödning eftersom testet visar så! Innan bim ska det väl vara 1-2 veckor? Jag drack på fredagen 3 dagar efter ägget fäste. Har sovit urdåligt i natt, tänk om jag skadat mitt barn Miss Kaos skönt att det inte ger fosterskador. Ja Diklofenak alltså. Verkar ju som om jag har klarat mig för denna gång. Fan vad jag ångrar fyllan i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/1DA010DA-6CD6-4966-A94D-EEA38B93128F-266-0000001D99B4C9FA_zps6433554c.jpg

• Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-01 07:37:51 följande:
    Plopps80: jag fick samma på ett test jag gjorde i lördags & drack vin i fredags :/ men, jag försöker inte oroa mig... Men det stretar och drar, har ont långt ner och i brösten....tidvis en klump i halsen men inte illamående... De kommer gå bra detta, du kommer få en fantastisk bebbe!

Liten08 skrev 2013-04-01 07:37:51 följande:
    Plopps80: jag fick samma på ett test jag gjorde i lördags & drack vin i fredags :/ men, jag försöker inte oroa mig... Men det stretar och drar, har ont långt ner och i brösten....tidvis en klump i halsen men inte illamående... De kommer gå bra detta, du kommer få en fantastisk bebbe!

Tack. Dom säger att embryot är självförsörjande i början. Vi ska inte oroa oss. Man får glädjas. Jag är så lycklig!!
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-01 09:06:23 följande:
    Tvillingar?

MissKaos skrev 2013-04-01 09:06:23 följande:
    Tvillingar?

Det hoppas jag inte för allt i världen. Det skulle jag inte orka med Så här såg mitt test ut i torsdags: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/87CF84BC-A761-445F-8D11-BE930FC01EAF-467-00000042F9693D38_zps69f3d1e8.jpg Och idag....i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/7161450F-E048-4238-8F00-BF857CEC9ADE-266-0000001D9F8FF1C7_zps0b81b824.jpg Men tvillingar det hoppas jag verkligen inte. Då måste vi flytta, byta bil.
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 09:45:47 följande:
    Jag tror nog snarare på att du har ganska hög nivå HCG bara och 1 dag hit eller dit är ju inte så mycket egentligen. Jag fick med 2-3 på bim men det är mycket möjligt jag hade det tidigare med då jag inte tog några test på dag 11-13.

Nania skrev 2013-04-01 09:45:47 följande:
    Jag tror nog snarare på att du har ganska hög nivå HCG bara och 1 dag hit eller dit är ju inte så mycket egentligen. Jag fick med 2-3 på bim men det är mycket möjligt jag hade det tidigare med då jag inte tog några test på dag 11-13.

Ja det är väl så. Man får vara glad ist för att nojja så himla mkt. Men fasen vad orolig jag är. Det var jag inte med dottern! Då tog jag det lungt och fint
  • Plopps80

Jag har så sjukt ont i brösten! Dom är som två öppna sår. Det gör ont ut i armhålorna tom! Med dottern hade jag inte något ömma bröst. Är hungrig som en varg och har halsbränna. Med dottern var jag nere, hade inga direkta symtom förutom molvärk. Tänk att det kan skilja sig så mkt!

Svar på tråden December bebis 2013