Inlägg från: Fröken Ö |Visa alla inlägg
  • Fröken Ö

December bebis 2013

Hej!
    Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig!

Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad!

Vad har ni för symptom?

Grattis till er alla!
    Kram  

• Fröken Ö
    greywolf skrev 2013-04-02 20:02:32 följande:

Stort grattis, kan bara tänka mig vad tufft det måstr vara med sådant i bagaget. Mitt bf är också 12 december! Har haft en hel del molvärk i livmodern och är på bim idag så jag har oroat mig lite men försöker att inte göra det och bara glädjas åt beskedet. Har du några symptom ännu?

Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=)

Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet.

Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.
  • Fröken Ö
    ackish skrev 2013-04-03 15:06:54 följande:
    Vi bor nu i Lindesberg men funderar på att flytta tillbaka till västerås som är våran hemstad.. :) Våra familjer bor där så det blir ju lite lättare..

Jag bor i Västerås! Är en mysig stad=)

Jag arbetar som projektledare för kommunala projekt, bland annat ett jämställdhetsprojekt=) Riktigt roligt jobb, men det är högt temp ibland så jag försöker ta det lite extra lugnt nu i början! 
  • Fröken Ö
    ackish skrev 2013-04-03 15:28:30 följande:
    Okej.. Ja det är det verkligen!! Jag längtar tillbaka dit väldigt mycket.. :)
    hur gammal är du? första barnet?

Jag fyller 29 år till sommaren, har alltid sagt att jag gärna vill ha barn innan jag är 30 år, hoppas hoppas den lille stannar kvar=) Det är första barnet för mig och min sambo, har försökt i 1 år med 2 missfall men nu hoppas vi att det ska bli bebis!

Själv då? Hur gammal? Första barnet? Vore kul om man kunde träffas vi som bor i Västmanland=)
  • Fröken Ö
    greywolf skrev 2013-04-03 19:29:25 följande:

Jag blir så imponerad av tjejer som dig som har gått igenom sådant, power to you! Men nu är det vår tur som du säger så det ska bli roligt att följas åt här under 2013. Jag hoppas på luciabarn, min mamma fyller år då och det har alltid varit så speciellt att fira henne då med alla ljus, lussebullar och luciatåg :)
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad!

Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!! 
    Hur gammal är du? Är det första barnet?  
  • Fröken Ö
    babylängtan20 skrev 2013-04-16 09:15:09 följande:
    tar ni omega 3?
    Jag äter omega 3; Eskimå 3. Vi äter fisk/skaldjur max 1 gång i veckan och rekommendationen är 2-3 ggr i veckan. Min bm har sagt att det går jätte bra att äta omega 3 under graviditeten, det är fiskleverolja man ska se upp med=)

Är det någon som äter blodförtunnande för att förhindra missfall eller tar extra progesteron? 
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-04-16 10:02:56 följande:

Vad bra! Jag vill hemskt gärna äta omega3 men har inte vågat. Jag har en burkt från Friggs som är från Coop har för mig att det står på den att man inte skall äta de tabletterna om man är gravid men dessa som du äter verkar ju okej om bm sagt det. Trodde alla omega3 innehöll tungmetaller men där ser man.
    Vid min förra graviditet åt jag Efalex;
    http://gravidochbarn.se/kosttillskott-for-gravida/53-efalex-mor-och-barn-30-kapslar.html

Men denna graviditet fanns inte Efalex kvar på Apoteket så jag köpte Eskimå 3;  
    http://www.perfekthalsa.se/omega-3/daligt-rad-till-gravida-gallande-omega-3/ 

Jag tror det finns kvar en del myter om omega 3 och gravida. Men äter man mycket fisk/skladjur så bör man nog inte äta extra tillskott också=) Men vi är ingen fiskälskande familj, däremot älskar vi skaldjur i alla dess former=) 
  • Fröken Ö
    Aimish skrev 2013-04-18 10:22:24 följande:
    Jättefin mage! Hoppas allt går vägen för dig! =)

Repan: Nu vart jag sugen också ju :D får prata med BM och kolla när man får göra ett vul =)
    Jag tror det är olika i alla landsting om man erbjuds vul tidigt. Min bm gör inte vul och skickar inte heller remiss till det (om man inte har en högriskgraviditet, men med 2 tidigare mf räknas man inte in i den skaran). Jag har samtliga ggr ringt upp till kvinnokliniken och frågat efter ultraljud, dessvärre nekar dom oftast en om man inte blöder eller har super ont i magen.

Jag provade även ringa privat, vi har 2 stycken i staden, men inte ens de gör vul om man inte har en högriskgraviditet. Jag vet Sthlm har mängder med ställen där man kan betala för tidigt vul=) Nu lyckades jag efter många om och men få en läkartid på kvinnokliniken nästa vecka, i v. 8 och kolla om den lille mår bra=) Är redan nervös!
  • Fröken Ö
    TessLiihten skrev 2013-04-18 10:16:25 följande:

så ser min mage ut nu :P
    Jag ska göra Vul på onsdag den 24. Men det är för att se hur många där är, och om allt står rätt till, då jag har en riskgraviditet. Med tanke på min för tidigt födda son, och pga alla MF/MA jag har haft under kort tid.
    Det börjar ta sig, vilken fin mage! Min mage ser ut som en ballong på kvällarna!

Jag sitter på jobbet med strechjeans som jag blivit tvungen att knäppa upp, är i v 7 (6+3). Är det fler som inte kan ha sina vanliga byxor??
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-04-22 10:27:43 följande:

Nej, dom kunde se på vanligt UL -och hon visade mig så jag såg med
    Vad skönt att allt såg bra ut=) Och vad härligt och bli framflyttad!!! =)
Svar på tråden December bebis 2013