December bebis 2013
Hur stor var lillen nu? Är själv så nyfiken, är i v. 14+1 och tycker det är så olika när man läser hur lång den lille är.
Både jag och min sambo tycker det är mycket enklare att bestämma flicknamn, vi har 2 namn hittills. Jag vill ha Selma och min sambo vill ha Signe. Pojknamn är svårare, vi har många fina namn som redan är upptagna av släkt/vänner. Vi var först inne på Sixten, men min sambo har ångrat sig när några tyckte att det är ett kattnamn. Jag gillar dock Sixten fortfarande=) Men för tillfället lutar det åt Frank, Gustav eller Vilhelm.
Är det någon av er som kan berätta hur era första fosterrörelser kändes? Jag är i v. 17 (16+2) och har sedan några dagar tillbaka känt att det brusar/pirrar lite i nedre delen av magen. Känns nästan som lite kolsyra samtidigt som det kittlas. Kan detta vara fosterröelser, eller är det detta som man menar när man säger att det känns som en fisk som sprattlar eller en fjäril?
Är mitt första barn så är helt ny på området=) Har aldrig känt så tidigare, har svårt att tro att det är tarmarna.