Inlägg från: Fröken Ö |Visa alla inlägg
  • Fröken Ö

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-06-12 10:41:24 följande:
    Mammas pojk visade upp fint hjärta gjärba etc! Supergullig bm som letade upp snoppen och tog sig tid! Flyttad en dag
    Vad roligt med en liten kille=) Grattis!!! Har ni barn sedfan tidigare, är det en flicka eller pojke? Såg man allt som man behöver se eller blir det ett till rul?

Hur stor var lillen nu? Är själv så nyfiken, är i v. 14+1 och tycker det är så olika när man läser hur lång den lille är. 
  • Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-17 22:10:06 följande:
    Vi är inne på en Brio Go! Kan tyvärr inget om syskonvagn osv :) Vill också kunna ha barnet vänt mot oss ganska länge :)
    Vi ska också köpa en Brio, fast en smile=) Prisvärda och bra vagnar! Vill helst inte lägga för mycket pengar på van när det är första barnet, man kommer säkert byta vagn några gånger...
  • Fröken Ö
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-20 10:30:27 följande:
    Åh igår var vi på UL/3dUL på crocus kliniken i Linköping, Det kostade 1500 kr men makens första kommentar när vi kom därifrån var typ WOW det var SÅÅÅ värt det! Detta var den absolut häftigaste ultraljudsundersökningen någonsin=)
    Våra söner var med 6&7 år gamla och de satt som ljus (efter viss förmaning innan) så han som gjorde undersökningen tyckte det var så roligt och tog tillfället i akt att förklara allt på barnnivå för de (och automatiskt för oss) i minsta detalj....Han gick igenom hela bebisen och kollade efter missbildningar, kollade till och med hornhinnan, jag fattar inte att det går att se allt så tydligt! Och så bytte han över till 3d och det var så coolt!! I alla fall var bebisen helt frisk och normal med ett friskt hjärta vilket var vår största oro då son nr 2 är född med hjärtfel. Vi fick också veta att vi väntar en liten lillasyster! Pojkarna blev överlyckliga då det var vad de hoppats på och gissat på och vi blev också glada, könet spelade verkligen ingen roll, men jag var 99,99% säker på en pojke så det blev en liten lätt chock...haha...men nu längtar vi massor efter lillasyster!

Vi fick massa fina bilder och barnen fick varsin egen bild i 3d av sin syster som de är så stolta över! En cd skiva med små filmsnuttar och bilder fick vi också. Denna genomgång av barnet var betydligt mkt mer noggrann och grundlig än de vi gjort på RUL innan så det känns jättebra verkligen. En fantastisk upplevelse som jag verkligen kan rekommendera. Och har ni äldre syskon som kan sitta stilla i 30 minuter så ta med er dem=)
    Vad spännande med 3dUL! Och grattis till lilltjejen=)
  • Fröken Ö

Både jag och min sambo tycker det är mycket enklare att bestämma flicknamn, vi har 2 namn hittills. Jag vill ha Selma och min sambo vill ha Signe. Pojknamn är svårare, vi har många fina namn som redan är upptagna av släkt/vänner. Vi var först inne på Sixten, men min sambo har ångrat sig när några tyckte att det är ett kattnamn. Jag gillar dock Sixten fortfarande=) Men för tillfället lutar det åt Frank, Gustav eller Vilhelm.

• Fröken Ö
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)
    Stort grattis!!! Vi är nästan lika långt gångna, är i v. 16+1 men räknar med att flyttas lite på RUL. Vilket förlossningsdatum har ni fått på era ul?
  • Fröken Ö

Är det någon av er som kan berätta hur era första fosterrörelser kändes? Jag är i v. 17 (16+2) och har sedan några dagar tillbaka känt att det brusar/pirrar lite i nedre delen av magen. Känns nästan som lite kolsyra samtidigt som det kittlas. Kan detta vara fosterröelser, eller är det detta som man menar när man säger att det känns som en fisk som sprattlar eller en fjäril?

Är mitt första barn så är helt ny på området=) Har aldrig känt så tidigare, har svårt att tro att det är tarmarna.

• Fröken Ö
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 16:43:21 följande:
    Fröken Ö - va roligt, då får vi se vem som hamnar på förlossningen först :) har du barn sen tidigare?

Vi har fått den 10/12 som vårt BF datum. Har du den 9/12?

Är min tredje graviditet men första barn. Har haft 2 mf tidgare, så det känns extra kul att det förhoppningsvi går vägen denna gång=)

Jag har fått den 9/12 som BF datum och är i v. 16+2 idag. Misstänker dock att jag kommer flyttas till den 11 eller 12 dec på RUL på onsdag.

Vet någon av er om man blir igångsatt när man gått 14 dagar över tiden? Av de personer jag pratat med så säger alla olika, några menar att man kan gå över 14 dagar om mamman och barnet mår bra medans andra säger att det är standard att få igångsättning efter 14 dagar. Jag hoppas så att vi hinner få barn innan julafton, skulle kännas som den perfekta julklappen=)   
  • Fröken Ö
    Irlais skrev 2013-06-28 09:01:33 följande:
    Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu. 
    Lycka till idag=) Vad spännande!!
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-07-01 08:03:09 följande:
    Väntar pojke enligt bikarbonattestet. Såfort jag hällde i kisset började det bubbla och skumma som bara den

Ska ni kolla vad det blir på rul? I så fall kan du ju se om det stämmer=) Är det någon som gjort ringtestet ännu? Det har stämt på mina närmsta vänner, men samtidigt är ju oddsen rätt höga för att det ska stämma=)
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-07-01 10:13:18 följande:
    Först åkte ringen i cirklar och sedan började den pendla. Första testet både pendlade den och snurrade. Jäkligt kul att se om detta stämmer. 10 dagar till rul.
    Jag tycker det är roligt och testa sånt innan man vet vad det blir=) Vi har rul på onsdag, vi ska inte ta reda på könet men jag ska göra ringtestet och testa med bikarbonat efter det och se om det stämmer när bebisen kommer=)

Har du märkt någon skillnad i dina graviditeter hittills? Tänkte om myten med att flickor stjäl mammans skönhet eller illamåendet stämmer på dig=)?  
Svar på tråden December bebis 2013