Inlägg från: Fröken Ö |Visa alla inlägg
  • Fröken Ö

December bebis 2013

Soli82 skrev 2013-05-14 08:40:32 följande:
    3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!

Wow, vad roligt med tvillingar=) Grattis!!!
  • Fröken Ö

Är det någon av er som ännu inte gått upp något i vikt eller till och med gått ner i vikt? Jag nojjar för allt, är nog för att jag kommit till v. 11 och det var nu jag fick mf sist. Jag har gått ner 1 kg i vikt sen jag blev gravid. Jag har mått illa under flera veckor, men inte spytt. 

Det är lite absurt=) Innan jag blev gravid höll jag inte på och jämförde mig med andra. Men nu vill man veta hur andra mår, hur deras flytningar ät och om de gått upp i vikt=) Jag vet att alla graviditeter är olika och allt räknas som normalt, men ändå  vill man kolla med er andra hur ni mår=) 

• Fröken Ö
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Jag beklagar sorgen, livet är allt bra orättvist ibland! Jag har själv haft 2 mf men vet hur jävligt det är. Men som du säger, man får ta tid och sörja och vara bitter ett tag och sen reser man sig igen ännu starkare!!! Lycka till i framtiden!
    Kramar 
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-05-16 15:06:54 följande:
    Fått tid för rul 12/6. Känns ju jättesnart!
    Spännande! Men vilken vecka är du i då? I Västerås får man inte göra RUL innan man är i v 17+0, oftast får man tid i v. 18+0. Känns som en evighet tills dess...
  • Fröken Ö
    babylängtan20 skrev 2013-06-08 01:44:24 följande:
    ledsen tjejer jag lämnar er nu efter ett missfall i toan ikväll .. skulle för första gången av 3 graviditeter fått gå på ultraljud på tisdag men vi miste även detta barn :'(  snacka om att snubbla på mållinjen :'(

vi har nu fått 3 missfall på rad och hoppas få hjälp för tänker kräva en utredning nu..
    Beklagar sorgen! Är så hemskt med missfall. Hoppas att det går vägen nästa gång!!! Har själv haft 2 mf tidigare och har nu ätit blodförtunnande och tagit extra progesteron (ej utskrivet av läkare utan är naturligt progesteron) denna graviditet. Är kanske lite placebo men jag har varit mycket lugnare denna gång då det känts som att jag gjort något annorlunda mot sist.

Många kramar!!! 
  • Fröken Ö

Är det någon som börjat fundera på barnnamn ännu? Jag älskar att sitta och kolla på olika namn men har så svårt att bestämma mig. Jag tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn=)

• Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-10 09:20:23 följande:
    Ja vi har alla namn klara typ ;) tycker också pojknamn är svårare!

Vad skönt med namnen färdiga=) Vi har funderat på pojknamn sen förra våren, då jag blev gravid första gången men fick mf. Men vi har fortfarande inte hittat något pojknamn som vi båda gillar...=)

Om det blir en flicka blir det nog en Selma eller Signe.  
  • Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-10 10:37:27 följande:
    Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Jag är i vecka 13 nu och har inte gått upp något öht. Jag vägde kanske 2 kilo mer än jag ville när jag blev gravid, dvs. 63 kilo på 167cm. Inte för mycket på något vis alltså men lite mer än "vanligt" pga att jag hade magsjuka och inte tränade på tre veckor före vi inseminerade.

Men nu börjar jag liksom bli orolig, speciellt när babygruppens app säger att man kan öka i vikt 300-400 gram i veckan nu. Jag märker ingenting.

Jag äter, men kanske inte mer än vanligt trots att jag då "borde" äta ett extra mellanmål. Jag äter dock en jäkla massa frukt. Och vanlig mat, men i mindre portioner pga blir mätt fortare nu. Har inte varit supernyttig på något vis, ätit pizza och druckit läsk ibland liksom.

Har vikten omfördelats bara, blivit av med lite hull o lagt på mig lite bebis? Magen syns ju liksom.

Kanske är lite fjantig nu men nojar mig över att det hela ska ha stannat av eller nåt... 
    Jag har precis samma! Jag har en normalvikt, är 164 cm och väger 61 kg. Jag har inte gått upp något alls under graviditeten men min bm säger att det är lika normalt som att gå upp eller gå ner i vikt. Jag tycker mig läsa att det mest är kvinnor med lite övervikt som inte går upp så mycket i början. Vi har varit på vul i v. 13 och den lille mådde bra så jag oroar mig inte så mycket längre=) Vikten kommer nog snart börja stiga uppåt=) 
  • Fröken Ö
    Annaa1988 skrev 2013-06-10 10:24:02 följande:
    Jag har två långa listor!
    Mannen har kikat lite han med, och vi har hittat några favoriter, tyvärrr ej samma, haha! 
    Kommer ni ta reda på könet? Det kommer inte vi. Min syster fick barn för en månad sen och flickan var namnlös under de tre första veckorna=) Så egentligen behöver man inte ha bestämt sig, är mest kul att sitta och kolla på namn=)

Jag har en hemlig plan som min sambo inte vet om... Vi har tänkt gifta oss nästa sommar och vi kan inte bstämma vilket efternamn vi ska ta, båda har väldigt speciella efternamn och vägrar ge upp sitt namn. Envisa båda två=) Jag tänkte dock gå med på att ha dubbelnamn om jag får sista ordet när vi ska bestämma namn till våra barn=) Ifall vi skulle vara osams...
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!
    Jag tycker du har en fin mage! Min har också blivit väldigt stor bara på några dagar. Jag klippte mig förra veckan och frisören frågade om jag var gravid, visst har jag mage men det var modigt gjort att våga fråga så tidigt=)
Svar på tråden December bebis 2013