-
vi är inte överens öht! Går inte att hitta ett enda flicknamn vi båda gillar. Jag är mer inställd på en till pojke än flcika så bara för det är det väl en tjej också Men det spelar såklart ingen roll, men kommer ta reda på kön på ul om det går att se för jag behöver nog lite tid att ställa in mig på att det blir en tjej om det är så. Lättare att bara koncentrera sig på ett kön när man letar namn också!Fröken Ö skrev 2013-06-10 09:13:22 följande:Är det någon som börjat fundera på barnnamn ännu? Jag älskar att sitta och kolla på olika namn men har så svårt att bestämma mig. Jag tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn=)
-
håller med Pyysen ser smal ut i övrigt!!MissKaos skrev 2013-06-10 15:11:56 följande:Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
jag gick upp 6 kg när jag slutade (!) med mina p-piller! Har dock inte gått upp mer efter det, går in i v 12 på onsdag. -
jag är 165 och tyckte mina 64 kg var okej...vägde 58 innan mitt första barn. Men så i jan när jag slutade med p-piller gick jag bara upp till 70 kg! Vad hände liksom?? Fick mer tid till träning jan-maj men det är inte 6 kg muskler på så kort tid!! Men men nu är det inte mycket att göra åt!pyysen skrev 2013-06-10 15:24:52 följande:Tack så mycket! Njaa jag vet ju inte vad som räknas till plusszise precis men jag är 160cm lång och väger 72kg så för min del så skulle jag helst tappa några kilon. Men det tar vi bukt på nästa år
-
jajamän! Ja jag var ju inte den som kilona rann av iom amningen, men vissa har ju tur! 6 kg stannade kvar och ville inte försvinna men det funkade, tror det är svårare (för vissa iaf) att bli av med några extra kilon efter en förlossning det är som att kroppen suger åt sig de extra. Jag tränar och äter inte helt tokigt så det är nog inte bara att gå ner för mig.pyysen skrev 2013-06-10 15:35:00 följande:Men som jag skrev tidigare... De där kilona tar vi bort nästa år när våra fina bebisar skall ut i vagnen och sova och vi får ta alla dessa sköna promenader med dem. Okej jag har aldrig varit gravid förut så jag vet ju inte hur svårt det är att få bort kilona men jag tror om man bara vill så skall det väl gå
-
Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!
Fin mage och fin kjol!! Varifrån? -
Har tänkt berätta för vänner och släkt om kommande bebis i midsommarhelgen och vi har kub måndagen efter midsommar, skulle så gärna vilja göra det på torsdagen innan midsommar, då blir det 12+1, det funkar väl? De var så himla noga med att det bör vara i v 12+ 5 för att mäta bra!? Tänkte om jag skulle ringa i morgon och höra om de har en tid då. I vilken v+dag hade ni kub?
-
vad skönt! Kul att se lilla bebisen! Vilken v+dag är du i?Felinne skrev 2013-06-12 08:44:57 följande:KUB-test avklarat. 1/20000 blev sannolikheten på båda testerna så det känns ju bra även om det bara är en sannolikhet. Jag blev jätteförvånad över att den rörde sig så mycket. Har ju läst om andra som varit med om det men det känns fortfarande svårt att tro på att det finns något därinne som sprattlar på sig så att det står härliga till.
-
Nania skrev 2013-06-17 22:57:56 följande:Om inget annat så har dem ju bra andrahandsvärde. Samt vi kommer beställa från holland och får då buffalo, maxicosi+ bas+ adaptrar till vagnen samt 2 mugghållare för 13500 kr ca enligt det pris jag fick för ett tag sen av babyplus. Bara vagnen går på 11500kr i sverige
Jag har tänkt köpa därifrån jag med! Vilken färg ska ni ha? Jag kan inte bestämma mig för offwhite/svart eller petrol/svart så detfår nog bli ett extra topset ;) -
mammatilltvå85 skrev 2013-06-20 11:39:08 följande:tack=) det var verkligen häftigt med 3d=)
Vad kul! Vilken v är du i? Jag vill också göra det! Och nu när du skrev att dina barn fick vara med blir det ju ännu roligare! Vore kul att få ta med sonen på ul! Har kub på måndag så man kan få en hint om det verkar okej innan man gör 3-d och sonen följer med! Var det lång väntetid? Är det bäst att göra mellan vissa veckor? -
Vad hade ni för ferritin-värde?(järndepåerna) Eller är det bara de med låga som får veta kanske? Jag har haft lågt tidigare (inte pga graviditet) och nu låg det på 18 så jag skulle äta de där hemska (!) järntabletterna igen! :( tidigare hade jag ännu lägre men nu har jag känt tröttheten komma tillbaka och göra mig helt matt, så jag tänkte ringa min bm och höra om proverna men precis då ringde hon mig! Någon annan som äter järn? Hur lång tid tog det innan energi återkom och tas provet på nytt för att se om det gått upp? För mig tog det jättelång tid förra gången och jag tror jag åt 2-3 tabletter om dagen!?