Plopps80 skrev 2013-06-30 13:10:59 följande:
Är cool lugn denna gång. Sist boade jag och kände mig stressad över allt. Nu har jag ju allt till bebisen och vet att allt blir bra ändå
Vagn ska vi köpa direkt efter rul om det går bra. Ska ha en svart brio smile med svart mjuklift. Kampanj just nu 5.300:- otroligt billigt för en så bra vagn. Så den vill jag kamma hem innan den tar slut! Någon som gjort bikarbonattestet? Man ska tydligen kunna se könet via det. 2 msk bikarbonat och lika stor del urin som man häller över bikarbonaten. Händer det ingenting är det flicka och blir det skum är det pojke. Ska göra det testet. Haha.
testade i morse - det hände inte ett skit!!
Fasen hoppas verkligen det inte stämmer på mig, är så inställd på en pojke!!
Plopps80 skrev 2013-07-01 13:47:49 följande:
Jag vill veta pga planeringen. Har massa tjejkläder och rosa babygrejer vilket jag inte kommer använda till en son. Vill veta om jag behöver köpa massa nytt eller inte. Jag gillar inte genus och sånt. Sedan vill jag veta för att kunna ställa in mig och min dotter samt sambo på vilken sort det blir. Dessutom är jag för nyfiken för att avstå.
samma här! Har gjort mig av med alla bebissaker och bebiskläder men nu när jag la ner kläder från större strl i en låda insåg jag att det är väldigt mycket marinblått och "pojkigt" jag tror inte en flicka i 3-7 årsåldern kommer vilja använda så mycket av det faktiskt. Klart man kan spara en del och ja min pojke har en del rosa plagg, men jag gillar kläder väldigt mycket så att det nog kan räknas som en hobby! Så för min del tror jag inte alla pojkkläder vi har kommer vara lika fina på en flicka. Så blir det en flicka kommer jag nog sälja av/ge bort det mesta av det vi har kvar nu. Sen är det inte så att jag vill ha rosa och volanger - det är inte min grej.
När vi tog reda på kön förra gången sa min man att han tyckte det kändes verkligare och att han tänkte på bebisen på ett annat sätt, mer som en liten person. Könet hade inte heller någon som helst betydelse vid förlossningen, det tog ett bra tag innan vi kollade vad det var för kön ens! Så själva överraskningen om könet är jag övertygad om blev en större upplevelse vid rul än om vi hade fått veta det vid förlossningen. Då är fokus på att det är ett BARN som kommer till en och alla känslorna för det.
Såklart alla gör som de vill, det känner man nog ganska tydligt själv. Men jag och min man när som tur är rörande överens!
Repan skrev 2013-07-01 14:49:04 följande:
Ja, alltså jag har inte världens lättaste förhållande till min svärmor heller så vi kan ha helvete med sånt tillsammans ;)
Jag är t.ex. inte jätteförtjust i att folk nu verkar inbilla sig att de kan kalla mig tjock (jag är inte tjock, jag är gravid?) eller säga "lite foglossning får du tåla!" eller tala om för mig vad jag ska äta och inte äta.... pust.
Svärmor tror att hon ska sitta i väntrummet medan jag föder och komma in sekunden ungen är ute.
Alltså. Nej. ;)
var bestämd! Min svärmor bor i annan stad, kom till BB för att titta på sitt nyfödda barnbarn och åkte sedan med oss i bilen hem! Vi var inte TRE när vi kom hem med vår nyfödda, vi var FYRA för svärmor var med! Åh vad fel det var och jag känner hur ilskan blossar upp än idag! Hon är portad denna gång!
mammatilltvå85 skrev 2013-07-01 17:43:55 följande:
tack=) Det är precis det jag menar, att barnet ska få vara som barnet vill, oavsett hur jag eller andra eventuellt hade ansett att ett kön ska vara eller inte vara.
Håller med i ditt inlägg, min son tycker också om att baka, pyssla, städa, och hade ett kök i sitt rum som han älskade. Han ville ha städgrejer, och alla i leksaksaffären var rosa och spelade små melodier...
Han väljer själv en rosa sak om det finns en rosa och en grön tex. Han klär ut sig i klänningar likväl som polis eller brandman. Han gillar inte tv-spel och att leka krig men hans killkompisar gör det så han hakar motvilligt på. Jag uppmuntrar honom till att göra som han själv vill och att stå för sina val och sina åsikter även om han är i minoritet. Jag försöker ge honom ett bra självförtroende och självkänsla.
Men så är jag ju så klädintresserad att jag fortfarande styr hans klädval och köper hans kläder på egen hand. Men han verkar heller inte så intresserad själv, när han nu är det och säger att den här tröjan vill jag ha brukar han såklart få den.