• moto

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-07-25 12:06:39 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    den där har jag också köpt, jag tänker mig att det räcker med den i vagnen!?

Behöver man verkligen en overall OCH en åkpåse?? Verkar varmt!
    Plopps80 skrev 2013-07-25 16:19:18 följande:
    Tack miss k. Ja pop i strl 56 kan ju klassas som 62 med tanke på storleken. Så jädra kul med bebiskläder ska till villervalla outlet och frossa i kläder någon dag. Men deras kläder är också stora i storlekarna.
    Jag var där häromdagen när vi var på semester i Gbg, men tyckte inte outleten hade så mycket! Shoppade däremot loss i vanliga butiken!

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-26 07:26:22 följande:
    Ha ha kul att sonen bajade så punktligt. Nä den overallen och åkpåse blir ju för varmt. Ska ha ett täcke i vagnen. Blir det vargavinter så blir det nog bra. Ska man bara iväg till dagis på morgonen räcker det säkert med kläder och täcke samt mössa. Men ska man vara ute länge är ju overallen guld och i bilstolen. Overallen är ju som en åkpåse men den räcker inte enbart i vagnen känns det som. Så täcke eller filt över och det blir toppen :>

Ja har likadan overall som du la upp bild på och den är ju båda i ett känner jag! Är det typ 20- brukar vi inte vara ute några längre stunder ändå
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 21:54:08 följande:
    Jag är precis likadan just nu kan jag säga. Oroar mig också för allt...och har blivit överkänslig deluxe senaste veckorna....skulle kunna gråta 10 ggr om dagen om jag inte behärskade mig. Tur att det går över..

Jag håller med er! Oroar mig också lite mer över sonen och när vi åker bil och så! Min min man frågade om jag ville köra själv häromdagen ;) Igår höll jag på att få psykbryt när jag misslyckades med att göra egen våffelsmet, fick göra om den och sen gick det inte att vispa den lilla grädden vi hade kvar till våfflorna! DÅ höll jag på att börja grina! Min man vill inte erkänna det men jag förstår ju att han måste tycka att jag är knäpp! Har sagt att jag är medveten själv om hur dumt det är ibland men jag bryter ihop ändå, kan inte rå för det och han är förstående, för det mesta ;) mammatilltvå85 - har skickat ett meddelande till dig! :)
  • moto
    Plopps80 skrev 2013-07-28 16:00:28 följande:
    Jättefin. Tycker inte det ser ut som du gått upp 11 kg. Samma med mig. Tycker det är svårt att veta vart kilona sitter. På mig är det väldigt jämt fördelat men mest på magen och det ser du ut att ha också. Jag vägde 69 kg innan. Nu 80 kg. Fruktansvärt. Det jag vill väga är 66 kg då är jag perfekt.

Jag gick upp 5 kg helt oförklarligt när jag slutade med mina p-piller, sur som fasen var jag för jag åt nyttigt och tränade nästan varje dag, kondition och styrka varvat! Sen fick vi ett plus snabbare än vi hade trott! Och de där 5 extrakilona stör mig något så grymt! Jag började ju +5 kg liksom! Har gått upp 4 kg sedan pluset, är nu i v 19! Men det känns ju som 9 upp för mig! :(
  • moto

Hur vet man hurmoderkakan ligger? Säger de det på RUL? Inget minne av att jag fick veta det förra gången?

• moto

RUL avklarat idag - en frisk liten pojke! Flyttad från 27/12 till 22/12 så det blir närmare och närmare jul :/ Bikarbonattestet bubblade inte ;)

• moto

Hade moderkakan framför bebis så det blev lite suddiga bilder. Nån mer som har så, vad det nu kallades? Fattade det som att den flyttar sig sen, när då? Nån mer som är rh-negativ? Läste i en grupp på FB idag att det verkade vara olika hur man gör med rh-negativa i olika landsting!? Min man är positiv, fick spruta efter förlossningen men nu kan man tydligen få den under graviditeten på vissa ställen!

• moto

Det som var nu med rh-negativa är att utvecklingen gått framåt och att man kan se bebisens blod i våra blodprov vi lämnar och därför kan man ge en spruta under tiden man är gravid istället för efteråt, det är ju ingen farlig spruta utan för mamman och barnets bästa! ;) men som sagt olika hur man gör i olika län tydligen!

• moto
    pyysen skrev 2013-08-02 15:32:44 följande:
    En vän till sambon tyckte detsamma. Men det är så att både Jag och Min Sambo är såna personer som är lite försiktiga. Tar vad man får och klagar inte på det man får gratis från staten. Fast vi tycker det är skit stil av läkaren. Men vi skulle ju behöva stå på oss och säga till om det men vi är för "fega" med sånt Sväljer och går vidare! Men om inte privatläkaren som vi måste betala själva för är nå bättre så då blir jag jätte arg. Men han vet jag att kan prata svenska så då blir det ju mycket lättare med frågorna och sånt.

Det skulle jag inte ta! Skulle ringa avdelningschefen och tala om precis det du skrev här! Känner du dig obekväm, maila samma historia eller ring patientombudet på sjukhuset! Patientnämnd heter det på vårt sjukhus! Så ska det inte gå till såklart!
  • moto

Ska till bm om 2v är i v 23 då, hur ofta går man sedan som omföderska? Det är väl mer sällan än vid första barnet? Av nån konstig anledning?? Skulle gå till labbet några dagar innan (de ligger inte på samma ställe) och ta nya blodprov, järndepåerna och ang rh-negativ.

• moto

Pyysen - Alva hade vi som ett förslag om det skulle bli tjej, tycker det är gulligt!

• moto

Började räkna lite idag och får inte mitt bf att stämma Gråter jag som tyckte 22/12 var okej...gärna tidigare!! Men jag vet att jag hade ÄL 10-11 mars, mens 27 mars och då kan jag inte haft ÄL igen 1 april för att få bf 22/12 uscg vad trist - ställer in mig mentalt på nyår igen då! Ska på 3D-UL nästa vecka får se vad de säger!

• moto

kul med Ullared, lite kul den där bodyn "enjoy milk" hade vi en till sonen - för 7 år sedan! De är inte så ombytliga Flört

• moto

blir också sugen på att åka till Ullared nu! Kommer ju jobba dagtid 2 månader och sedan HP 2 mån men vete 17 om man vill åka dit i slutet på okt/början nov gillar inte alla julgrejer, men det verkade de ju redan ha fått upp nu! Och gillar inte alla människor som är där så nära inpå jul! Min tid att åka är jan/feb då är det lugna gatan i gångarna! Glad men det passar ju inte så bra den här gången.

Blir lite orolig för om jag kommer orka, jag brukar ju åka dit i 2 dagar och att gå så långt nu är en plåga för fogarna. Kan knappt gå utan att det gör ont längre! Skrikandes Kanske får ta en helg i sept ,eller ta ledigt en dag i veckan.

v 21 (20+5)
  • moto
    Nania skrev 2013-08-12 12:10:17 följande:
    Idag dök paket nr2 upp med så nu får ni bilder på skönheten. Saknas skötväska än så länge som är beställd och sedan ska hon ha åkpåsen Apple of my eye från Elodie details till med så vi får lite färg :)  

Jättefin vagn! Ska också beställa en Buffalo! Varifrån beställde du?
  • moto
    Nania skrev 2013-08-13 20:46:49 följande:
    Babyplus i holland. Superbra service! 

Okej, jag mailade några olika men fick inte ens svar från alla! Moedersmooiste var billigast skiljer 110 ? från babyplus... Får se vilken jag tar men väntar nog, man fick hem den ganska snabbt va? Är bara i v 22!
  • moto

När jag var hos en sjukgymnast på vc sa hotat det var graviditetsrelaterat så besöket var gratis då, nu ville jag prova en annan men alla har ju semester och så bokade jag på Capio ochhon sa att det kostade 80:- är det olika eller ska det vara gratis om det är "graviditetsrelaterat"? Inte för att det spelar så stor roll med 80:- bara undrade...

• moto
    Nania skrev 2013-08-13 21:10:15 följande:
    17 juli var beställningen ok, och allt var levererat i måndags och dem sa 3-5 veckors leverans från början. Beror lite på vad man beställer misstänker jag kring vad som blir billigast. 

Vad beställde du? Jag bad om pris på vagn, adaptrar och bilbarnstol (samma som din)
  • moto
    Nania skrev 2013-08-13 21:57:06 följande:
    1. Bugaboo Buffalo Black/Black
    2. Bugaboo Buffalo adapters for Maxi Cosi
    3. Bugaboo Cup Holder, Two of them!
    4. Maxi-Cosi Cabriofix 2013 (Intense red)
    5. Maxi-Cosi Easy Base
    6. Bugaboo Mosquito Net För 1350? Men fick då 50? extra rabatt pga att jag hade fått fel pris ett par månader innan. Dock tjänar man mer om man beställer åkpåsen tror jag för den ingår gratis i vagnen hos dem om jag fattade det rätt. 

Jaha då ska jag lägga till åkpåse också och fråga igen haha tack!
  • moto
    corky skrev 2013-08-15 17:27:41 följande:
    Usch,känner mig så besviken idag. Var till min bm förra veckan,passade på att väga mig och vågen visade +4 kilo i v 22. Jag var nöjd över det och min bm tyckte att det var bra jobbat!
     Idag var jag till en läkare som min bm skickade mig till. Där blev jag nästan utskälld över att jag REDAN gått upp 4 kilo, och att jag skulle ändra min kost och försöka gå ner i vikt.
    Förstår väl att man ska undvika att gå upp mycket i vikt, men ska 4 kilo vara anmärkningsvärt när man gått över halvägs?

oj då jag har gått upp 5 kg i v 22 så jag är ännu sämre! Flört
Svar på tråden December bebis 2013