December bebis 2013
Behöver man verkligen en overall OCH en åkpåse?? Verkar varmt!
Hur vet man hurmoderkakan ligger? Säger de det på RUL? Inget minne av att jag fick veta det förra gången?
RUL avklarat idag - en frisk liten pojke! Flyttad från 27/12 till 22/12 så det blir närmare och närmare jul :/ Bikarbonattestet bubblade inte ;)
Hade moderkakan framför bebis så det blev lite suddiga bilder. Nån mer som har så, vad det nu kallades? Fattade det som att den flyttar sig sen, när då? Nån mer som är rh-negativ? Läste i en grupp på FB idag att det verkade vara olika hur man gör med rh-negativa i olika landsting!? Min man är positiv, fick spruta efter förlossningen men nu kan man tydligen få den under graviditeten på vissa ställen!
Det som var nu med rh-negativa är att utvecklingen gått framåt och att man kan se bebisens blod i våra blodprov vi lämnar och därför kan man ge en spruta under tiden man är gravid istället för efteråt, det är ju ingen farlig spruta utan för mamman och barnets bästa! ;) men som sagt olika hur man gör i olika län tydligen!
Ska till bm om 2v är i v 23 då, hur ofta går man sedan som omföderska? Det är väl mer sällan än vid första barnet? Av nån konstig anledning?? Skulle gå till labbet några dagar innan (de ligger inte på samma ställe) och ta nya blodprov, järndepåerna och ang rh-negativ.
Pyysen - Alva hade vi som ett förslag om det skulle bli tjej, tycker det är gulligt!
Började räkna lite idag och får inte mitt bf att stämma jag som tyckte 22/12 var okej...gärna tidigare!! Men jag vet att jag hade ÄL 10-11 mars, mens 27 mars och då kan jag inte haft ÄL igen 1 april för att få bf 22/12 uscg vad trist - ställer in mig mentalt på nyår igen då! Ska på 3D-UL nästa vecka får se vad de säger!
kul med Ullared, lite kul den där bodyn "enjoy milk" hade vi en till sonen - för 7 år sedan! De är inte så ombytliga
blir också sugen på att åka till Ullared nu! Kommer ju jobba dagtid 2 månader och sedan HP 2 mån men vete 17 om man vill åka dit i slutet på okt/början nov gillar inte alla julgrejer, men det verkade de ju redan ha fått upp nu! Och gillar inte alla människor som är där så nära inpå jul! Min tid att åka är jan/feb då är det lugna gatan i gångarna! men det passar ju inte så bra den här gången.
Blir lite orolig för om jag kommer orka, jag brukar ju åka dit i 2 dagar och att gå så långt nu är en plåga för fogarna. Kan knappt gå utan att det gör ont längre! Kanske får ta en helg i sept ,eller ta ledigt en dag i veckan.
När jag var hos en sjukgymnast på vc sa hotat det var graviditetsrelaterat så besöket var gratis då, nu ville jag prova en annan men alla har ju semester och så bokade jag på Capio ochhon sa att det kostade 80:- är det olika eller ska det vara gratis om det är "graviditetsrelaterat"? Inte för att det spelar så stor roll med 80:- bara undrade...