Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Repan: okej :) Brukar din bebis sova längre pass om dagarna? Hur blir sömnen om nätterna då?

• Cornelia 084

MariaochNiklas: herregud vilken mardröm! Hade rysningar igenom hela din text. Så himla obehagligt att det inte går att föreställa sig ens :( Underbart att läsa att allt gått bra dock och att bebis verkar må som vanligt igen. Förstår dock att ni måste vara fruktansvärt oroliga och ha svårt för att slappna av :/

• Cornelia 084

Fiafunderar: så kan det säkert vara... Då blir hon mätt snabbt och hinner inte gå i sig den feta mjölken som kommer lite längre in i amningen. Mjölken som kommer i början av amningstillfällena är ju mycket tunnare för att den ska släcka törsten på bebisen. Jag har väldigt snabb utskrivningsreflex så Maya sätter också väldigt lätt i halsen då det kommer mkt mjölk väldigt fort. Att amma i "vanlig" position är sämst när det kommer mkt mjölk, allra bäst är att ligga ner och amma. Har själv läst på en hel del om blockamning men det passar inte mig som lätt får mjölkstockning. Sen har Maya heller inte något problem med att öka i vikt.

Hoppas att det löser sig för er!

• Cornelia 084

Jis: här får även omföderskor gå i föräldragrupp, vi startade för två veckor sen och kommer gå varannan vecka. Dock är gruppen blandad med förstagångsföräldrar så det blir en del repetition, men kul att komma ut och träffa andra med småttingar o som bor nära :)

• Cornelia 084

Usch, idag ska Maya vaccineras och jag har lite smått ångest över det :/ Tycker egentligen att det är väldigt olustigt att spruta in virus i hennes rena och oförstörda kropp :(

• Cornelia 084

Miss Kaos & Felinne: ja, jag vet att det man vaccinerar mot kan vara direkt farligt.. Det är också därför vi valt att vaccinera henne trots mina olustkänslor kring det.

Hon kanske inte är så oförstörd, nej, med tanke på det samhälle vi lever i.. Men allt är ju relativt :)

Sprutorna gick iaf bra, även om hon blev ledsen såklart, men lugnade sig ganska snabbt efter en slurk sockerlösning. Nu inväntar vi bara febern .. Maya fick även mot Hepatit B pga utländsk förälder och att vi årligen hälsar på hans släkt i utlandet.

• Cornelia 084

Förstaförsökaren: jag har en vän som snittades akut, alltså inte sövd, hon hade Trygg-Hansa och fick ersättning på ett par tusen kronor. Har hört att Trygg-Hansa är bland de mest generösa gällande gravidförsäkring. Så ring absolut och kolla med dem!

• Cornelia 084

Det erbjöds inte på vår BVC tidigare heller när jag gick med storebror, men så har de nu bytt BVC-sköterska där emellan och så har hon infört sockerlösning vid vaccin nu.

• Cornelia 084

Maya sliter o drar i brösten vid amning så jag är alldeles öm i vårtorna :/ Det är hemskt att lägga henne vid bröstet nu :(

Svar på tråden December bebis 2013