Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Tjejer, jag skulle behöva er expertis ;)

Igårkväll innan läggdags körde jag och gubben en färdknäpp.. Först hade jag fått orgasm via oralsex och sen när han ska tränga in i mig så är det jättetrångt. Både jag och han känner det, det var typ omöjligt för honom att komma någon värt.. Sen känner jag hur det liksom rinner till med nåt varmt och jag tror det är blod. Jag får en handduk och vi tänder lampan, inget blod bara "vatten". Mängden var knappt en dl. Det var varken slemmigt, färgat eller hade någon direkt lukt. När vi sen skulle fortsätta med färdknäppen så är det "trånga" borta och det kom heller inte mer vätska.

Kan det ha varit fostervatten som jag läckte och bör jag då ringa fl? Tänkte att det måste ju vara mkt vatten kvar i så fall och att det inte kan räknas som att vattnet har gått.

• Cornelia 084

Miss Kaos: jag ringde nyss till fl, men bm jag talade med trodde inte att det var tal om någon vattengång med tanke på att det inte har kommit mer vätska efter det. Vattnet fortsätter tydligen att sippra när det väl börjat. Hon trodde att det antingen var urinläckage eller väldigt vattnig flytning. Så jag får väl tro på det :)

• Cornelia 084

Miss Kaos: Ja, det kan ju ha varit något som kom med orgasmen men som först "fastnade" på vägen på grund av slidmusklerna. Who knows ;)

Håller helt med dig! Bättre att ringa en gång för mkt :) Var inne på fl förra veckan pga mindre fosterrörelser.. Jag kände bebis men hon var inte lika aktiv som tidigare.. Var egentligen inte orolig men har man väl väckt tanken att det skulle kunna vara ngt fel så skulle man aldrig förlåta sig själv om det var så och man inte kollade upp det. Nu såg tack & lov allt bra ut med bebis då :)

• Cornelia 084

Min slempropp lyser med sin frånvaro :( Fick iofs värkar samma dag som slemproppen lossnade med sonen. Men min slempropp var då mer som en snorloska med spår av blod i.. I strl med en 5-krona typ. Så jag antar att det kan vara väldigt olika :)

Nu sitter jag på tåget på väg till skolan med en jobbig "mensvärk" och illamående.. Hade mkt hellre stannat hemma i soffan :(

• Cornelia 084

Blod i trosorna i omgångar under dagen. Värkar som kommer med 6.5 min mellanrum och håller i sig ca 30 sekunder. Vad tror ni?

• Cornelia 084

Fortfarande ca 6-7 min mellan värkarna och de håller i allt mellan 20-50 sekunder.. De börjar bli mer och mer smärtsamma men fortfarande hanterliga. Är så rädd för att det ska avta och visa sig bara vara förvärkar :/

Vill ju ha igång detta nu! Hade inbillat mig att det skulle gå fort när det väl satte igång då jag är omföderska, men har haft det så här sen efter lunch :(

• Cornelia 084

Nej, har inte testat Alvedon.. Vill inte förstöra det hopp som jag och sambon hunnit bygga upp nu ;) värkarna kommer nu mellan 5-10 min och håller i i dryga 1 minut och gör nu så ont att jag näst intill gråter och inte kan sitta eller ligga still under en värk.. Hade värkarna bara kommit tätare så hade jag varit helt säker! :/

• Cornelia 084

Igårkväll, efter en timme på fl, föddes vår dotter Maya :) vi mår bra, om än trötta och lite mörbultade!

• Cornelia 084

Fler av er som fått era bebisar som har problem med att ha mjölk som kommer så fort att era bebisar sätter i halsen och får svårt att andas? Tycker det är så obehagligt :/ sen blir hennes kläder alldeles blöta av mjölk då hälften hamnar utanför.. Blir väldigt många ombyten, inte så kul då hon ofta somnar vid bröstet men vaknar vid klädbytet efteråt.. Försöker ha en handduk emellan oss men det funkar kanske hälften av gångerna.

Svar på tråden December bebis 2013