Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

moruri skrev 2013-09-23 21:57:27 följande:
    Sjukt söt bebi i magen du har! Blir också sugen på att göra, vad kostar det?

Ja, en riktig liten godbit :) Dessvärre är det rätt så dyrt, eller ja, allt är ju relativt.. Men vi tycker egentligen att det är för mycket pengar, kostar 1200 kr. Men vi gjorde det med sonen och tycker på nåt sätt att det ska vara "rättvist" och väl där så tycker man såklart att det är värt pengarna ;)
  • Cornelia 084

Tack för fina kommentarer om bebis i magen! :) Jag går in i vecka 29 imorgon och var alltså på ul igår :) Moderkakan ligger i bakvägg.

3D är en häftig upplevelse :) och blir bilderna inte bra får man priset reducerat eller komma tillbaka någon vecka senare kostnadsfritt i hopp om att bebis ligger bättre till då. Moderkakan låg i vägen med vår son och vi fick inte så många bra bilder, 2-3 stycken men inte lika bra som denna gången. Då fick vi priset reducerat med 500 kr. Vi valde det istället för att komma tillbaka då vi har en bit att köra, vi var rätt nöjda ändå och det var inte säkert att han skulle ligga bättre till då :)

• Cornelia 084

Jag gjorde glukosbelastning i fredags, vilket är rutin här nere mellan vecka 28-30. Det är säkert bra men sjukt jobbigt, skönt att ha det gjort nu o att allt såg bra ut. Antar att det är något som Skånelän har som rutin? Läser att fler skrivit att det är rutin "här nere" ;)

Annars går jag varannan vecka till bm nu o jag är i vecka 29. Då lyssnar man på hjärtljud, mäter magen, kollar blodtryck, kissar på nån sticka som visar på ifall man har för högt proteinvärde i njurarna o pratar om det är nåt som oroar en som havande :)

• Cornelia 084

Känns som jag ska tappa magen & rörelser känns i muffen, inte så behagligt ;) Har ni märkt ifall era magar sjunkit ngt? För visst måste min ha gjort det?

• Cornelia 084

MissKaos: jag föredrar nog att ha magen lite längre upp.. Ibland känns det som att bebis ska gräva sig ut :) och sexbiten känns lite olustig ;)

• Cornelia 084

Har haft sån mensvärk och tryck/dunkande i underlivet de senaste kvällarna. Inget skönt alls!

Hade inget sånt när jag väntade sonen förrän det verkligen var dags för honom att komma ut... Är det detta som kallas förvärkar, månne?! Aja, vecka 35 imorgon.

Hoppas ni mår bra, tjejer! :)

Svar på tråden December bebis 2013