Inlägg från: Annaa1988 |Visa alla inlägg
  • Annaa1988

December bebis 2013

Idag har jag shoppat lite åt bebisen, lite smått och gott :)
    Tänkte visa bild med sambon for iväg med påsarna i bilen, så jag visar senare! 

• Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-26 14:56:59 följande:
    Jag satsar på att föda 15 november. Nä skämt å sido men dottern föddes efter 37 fulla veckor. Jag har bf 7/12 och vill inte gå över tiden och få nära jul. Dels för att det verkar tråkigt att fylla nära julafton och dels för att jag är livrädd för rs-virus och smittor. Har mycket små barn i släkten och känner inte för att fira jul hemma ensam. Hade varit skönt att vara lite läkt där nere och återhämtat sig lite till jul och ha en bebis på 1 månad. Min dröm var att få i september men månad efter månad kom mensen. Tänkte hoppa över så det inte blev dec barn men vi ansträngde oss inte vidare och mannen åkte bort lagom till ÄL. Nu är jag så glad att det blev december barn. Folk tycker synd om barnet men jag resonerar så att hellre födas i december än att inte finnas alls. Hade det blivit ett januaribarn vore det ju en helt annan människa. Älskar min lille son redan nu
    Haha, själv så satsar jag på i sdlutet på november ;) Lär dock inte hända!
    Har BF den 12/12 och fick min första på 4 dagar övertid och tvåan 7 dagar innan BF. Chansen att jag ska få mer än 12 dagar innan känns.. Orealistisk.
    Jag är bara glad om bebisen kommer ut och är en pigg, frisk och glad krabat :) 
  • Annaa1988

Magen för 5 dagar sedan, fick höra av en vän att jag var "liten och nätt", haha! Vet inte om det stämmer så bra.. ;)

Har en skojig bild där jag jämnför mina graviditetsmagar. Mage nr 1 är från vecka 28 med ettan(hade ingen från 19, för det syntes inte). Ganska rejäl skillnad eller vad tycker ni? ;)
    Känner mig enorm nu, och magen bara växer och växer!

Kamn det bli så för att det är en annan pappa kanske?
    Jag har haft lillliten mage med de andra två :)

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-28 21:12:17 följande:
    Magen blir väl ofta större för varje barn man får?
    Ser skillnad men nättr du ju.
    Haha, jag tycker jag är så stor!
    Jag känner flera som inte blivit större, utan ser likadan ut eller tom varit mindre. Det är nog bara helt olika :)
    Jag ser inte det nätta, eller så är det att jag är nätt i kroppen kanske. Tycker magen är stoooor för vecka 20(som på bilden) men det är ju såklart för att jag jämnför med mina tidigare erfrenheterdet knappt synts :) 
  • Annaa1988
    Tuttiluttan skrev 2013-07-28 21:21:55 följande:
    Känner mig märkligt nog mycket avundsjuk på alla era fina magar! Var tar min vägen?!?! :O
    Är det första barnet?
    Min fanns inte förrän vecka 27-28 :) Så den kommer! 
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-28 22:02:07 följande:
    Jfr med min kista
    Jo, du är ju lite större ;) Men i helkroppsbild när jag ser mig spegeln nu så skiljer det nog inte så mycket på oss tror jag. Ser nog mindre ut när jag bara fotar magen :)
    Vilken vecka är ditt taget i
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-28 22:31:54 följande:
    21+0
    Min var 19+4 om jag inte minns fel :)
  • Annaa1988
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-29 09:18:58 följande:
    Men låter ni era bebisar frysa? Eller har ni på dem något annat? Det är ingen som påtalat om täcke och jag har ett barn sedan innan. Verkar väldigt märkligt i mina öron. Där emot ska man inte låta barnet sova på mage för ökad risk för plötslig spädbarnsdöd.
    Vi har haft sovpåse :)
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-29 10:15:09 följande:
    Då kanske du är ikapp snart
    Haha, ja :P Med ettan och tvåan syntes det knappt vid detta laget :P
  • Annaa1988

Våndas lite inför flytt i helgen, hoppas att vädergudrna ger oss svalt väder, annars lär jag väl avlida!
    Är dock glad att flytten sker nu och inte i oktober typ.. 

• Annaa1988
    pyysen skrev 2013-07-29 21:20:22 följande:
    Jag och min Sambo var idag och "testkörde" en Bumbleride Indie vagn.
    Har googlat den länge och blev förälskad på en gång när jag testade en i verkligheten.
    Men nu är ju frågan?
    Är det nån annan här som har använt en sådan vagn och kan berätta lite positiva och negativa saker om dem??

Vi har som "krav":
    *Stora lufthjul och alla hjul lika stora
    *Svängbart/bara framhjul
    *Skall gå att ha en mjuklift i sej.
    Finns det nån annan vagn då som nån kan rekommendera. så vi har flera alternativ att välja mellan?
    Men än så länge lutar det hårt mot Bumbleriden Skrattande
    Vad tyckte ni? Hur kändes den?
  • Annaa1988
    Parksandrec skrev 2013-07-29 23:22:15 följande:
    Ehhh. Känner exakt samma. Min flytt är tyvärr i oktober :P jag hoppas på massor av sympatier i form av hjälp från folk.
    Haha, det gör jag med ;) Sambons brorsa kommer att hjälpa oss en hel del, det känns skönt och vi har hiss på nya stället så jag slipper springa så mycket i trappor iaf!
  • Annaa1988

Nu har de dragit igång, mina sammandragningar. Gör iaf inte så jätteont ännu, och jag är iaf glad att jag klarade mig såhär långt!
    Hoppas att de håller sig på denna nivå nu och inte blir värre. 

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-30 16:27:17 följande:
    Fråga:
    Skum "åkomma" När jag går på toa känns det som att ngt är på väg ut det svider i f**n på ren svenska. Obehagligt! Gör eg inte utan svider. Någon som känner igen? Kommer så fort jag trycker minsta lilla -räcker alltså för att kissa- får väl fråga BM nästa gång men tänke höra m någon känner igen detta? Tror alltså inte på UVI då det svider på fel ställe...
    Du har inte fått någon liten bristning?
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-30 20:49:36 följande:
    Sd är sådär kul. Försöker tänks att en stark livmoder klämmer ut ungen snabbt.. men mina gör inte obt då är det lättare att vara pos
    Ja, jag for ju in och ut på det där sädra sjukhuset förra gången från vecka 17.. Var så less efter ett tag, och jag kunde inte göra något. Än så länge känns det inte alls likadant nu som då, men det började ungefär likadant.
    Hoppas innerligt att det håller sig såhär, så an slipper oroa sig för ett prematurbarn. Hade tur med sista barnet som höll sig kvar till vecka 38, men så låg/satt jag mest still också.

Har lite ont av dem just nu, det känns då de kommer men ännu kan jag gå igonom dem, och andas helt normalt :) 
Svar på tråden December bebis 2013