Inlägg från: Annaa1988 |Visa alla inlägg
  • Annaa1988

December bebis 2013

Minnymilou skrev 2013-06-14 21:13:49 följande:
    Ja, som gravid får man ju lite sänkt immunförsvar för att kroppen inte ska stötat ut fostret, och då blir man lättare sjuk. Under april/maj var jag förkyld 3 gånger efter varandra och sedan direkt på det magsjuk i en vecka med hemska kräkattacker. Härligt...!

Jag är just nu i v 14+5 och börjar längta till RUL, som är om ca tre veckor. Jag tror att jag känner livmodern ibland när jag ligger ner, den har i så fall nått halvvägs mellan blygdbenen och naveln ungefär. Magen ser grymt stor ut och igår när jag passerade a-lagarna på deras bänk i parken sa den ene: "Jaså, har degen börjat jäsa?" Jag började storskratta och sa att det stämde bra, de trodde väl jag skulle bli förnärmad, men inte, jag passerar ju förbi dem då och då på väg till jobbet och är rätt van vid att de slänger käft! Skrattande

Jo, det har jag läst om :) Men i mina förra graviditeter var jag frisk helt igenom, känns så konstigt att bli sjuk hela tiden nu :P Allt är så annorlunda hela tiden i denna graviditet, undra just om det är en grabb denna gång!
  • Annaa1988
    Minnymilou skrev 2013-06-18 13:54:58 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av Bugaboo bee+ och kan säga om den är bra? Vi har ju en stor, klumpig vagn sedan tidigare (superbra i ojämn terräng, men tung), och en liten cityvagn som vi köpte billigt på Blocket och som jag inte är helt nöjd med. Skulle vilja byta ut den mot en bra cityvagn som går att ha både i bekvämt liggläge för nyfödda och bakåtvänd i sittläge för större barn, och då ska ju bugaboo bee+ funka har jag hört. Några andra tips? Vi vill helst köpa lokalt på Blocket, och då blir ju urvalet lite begränsat och man måste titta på flera olika märken.

Funderade faktiskt också ett tag på om vi inte borde skaffa en Donkey i stället, men jag är ju inte världens största och starkaste, så jag är rädd att den skulle bli för tung att hantera för mig. Hellre då ståbräda, och så om storasyster vill vila i vagnen får minstingen flytta över i bärsele i stället. Glad
    Jag älskar Bee! Hade ett Classic, och jisses, vilken smidig och enkel vagn!
    Väger ingenting, lätt att fälla och rullar väldigt bra trots de små hjulen. Bee+ är desutom bättre än Classicen ;) 
  • Annaa1988
    Buzan skrev 2013-06-17 21:50:55 följande:
    Är så himla sugen på sånt jag inte får äta, opastoriserade ostar, lufttorka skinka och salami! Tryffelsalami!! Det blir nog det första jag äter efter förlossningen! ;)

Va kikar ni andra på för vagnar? Jag behöver ju en syskonvagn och donkeyn är ju grym, men DYR, och så vill jag ju ha den minsta vänd mot mig iaf upp till året och den stora vänd framåt vilket jag förstått inte funkar med den, utan är nu mer inne på en city select då man kan ha barnen lite hur som helst! :) någon som har erfarenhet av den? Om den känna väldigt lång, tung, svårkörd m.m?
    Vi har en Bugaboo CAM och så funderar jag på att köpa en Emmaljunga Super Viking, vi behöver bara syskonvagn lite då och då, och då vill jag inte lägga massor på en. Funderar även på MB Duet!
  • Annaa1988
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-18 08:55:35 följande:
    Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?
    Jag hade 21 månader mellan barn 1 och barn 2, hade syskonvagn tills denäldsta blev ca 2,5 år och sen sålde jag den.. Det var det VÄRSTA jag gjort!
    Vilket helvete, jag tog mig ingenstans. Äldsta dottern orkade inte gå och bara gnällde, de blev trötta samtidigt och jag svor många ramsor i huvudet över att jag sålt syskonvagnen. Så mitt råd - KÖP EN!
  • Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-06-18 20:34:09 följande:
    Hoppar in här igen, var med i början men glömmde bort tråden lite, är i v.15 (14+4) så bf är 11/12 :) Det blir 16 månader mellan våra barn och vi har fått en äldre babytravel dublin av sambons mamma..Dock vill jag ha den nyaste dublin, facelift eller vad den heter så sparar till den :) donkey är drömvagnen men lite för dyr, hur mkt billigare blir den att beställa utomlands?
    Den är rätt mycket rejält billigare, sist jag kollade fick vi bud på 9500 med två sittdelar och en liggdel. Riktigt bra pris!
  • Annaa1988

Åh, mitt illamående kom tillbaka för ca 3 veckor sedan och nu kan jag knappt äta, jag är varit totalt orkeslös och knappt kunnat kliva upp.. Hade dåligt blodvärde och har just börjat med järntabletter, hoppas att det ska hjälpa en gnutta.
    Kräks om jag tvingar i mig mat, och allt smakar skit.. Suck!

Är rädd att jag åkt på näringsbrist men det enda 1177 sa åt mig att göra var att be att få lergigan utskrivet. Så imorgon blir det att ringa BM och hoppas på att det hjälper.. Vet dock inte hur det ska höja min matlust :/

• Annaa1988
    Otåligast skrev 2013-07-02 12:16:37 följande:
    Hej,

Börjar bli orolig - känner ni andra bebisen ännu? Jag är på 17+6 idag, alltså snart vecka 19 och har fortfarande inte känt. Möjligen något fladder/bubbel men det kan lika bra vara mina tarmar :(. Såg på KUB att jag har moderkakan i framvägg men kan ändå inte låta bli att nojja. Har RUL på torsdag så får ju se då om allt är ok med pyret därinne men är livrädd för ett negativt besked då. Tänk om något gått snett sedan vecka 12. Att det ska vara så här oroligt att vara gravid...
    Samma här, känner nada. Är på 17+1 idag och med storasyster kände jag i vecka 14.
    Hade moderkakan i framvägg med mitt äldsta barn och då kände jag först i vecka 20+, så det är inget ovanligt alls. Med yngsta dottern hade jag den i bakvägg ochkände som sagt i vecka 14. 
  • Annaa1988

Vad jag bilr avundsjuk, vill också känna sparkar! 3 barnet nu och inte ett enda livstecken från hen därinne :(

• Annaa1988
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-03 11:09:51 följande:
    Grattis fröken ö då är du beräknad dagen efter mig:) och STORT grattis till lyckat RUL!! det är en lättnad!

Annaa1988 - den lever säkert rövare där inne ändå:)
    Ja, för idag fick jag känna lite rörelser! Blev helt chockad och överlycklig!
Svar på tråden December bebis 2013