• Plopps80

December bebis 2013

Fia exakt den bilden är med i min bok. kul där vecka 15-20... Inte mkt soliga veckor mest åska.

• Plopps80

Varit på stan för första gången idag. Tog bussen till villervalla och en fika på husaren. Ludwig somnade när jag la ner honom i vagnen och vaknade inte fören vi kom hem 3 timmar senare. Köpte en body och ett par byxor. Han börjar växa ur 56 kläderna. För 1 v sedan var han 58 cm. Ärmarna börjar bli för korta också. Ser fram emot att byta storlek har så mkt mer fint att ta på honom i strl 62.

• Plopps80
    siolina skrev 2014-01-23 11:49:02 följande:
    sarak skrev 2014-01-23 07:56:48 följande:
    Jag hat pops vindfleeceoverall. Ett par tjocka vantar under, och sedan viker över ärmarna. Tycker ändå händerna kan kännas svala ibland. Annars är han varm och go. Har olika tjocka filtar beroende på hur kallt det är. Så ett supervarmt täcke när det är riktigt kallt. Han älskar verkligen att ligga i vagnen. Så glad för det då vi är ute så mycket varje dag. Och jag har alltid tyckt det ser så mysigt ut att ligga nerbäddad i en vagn. Fast tänk vad skönt i sommar när man bara kan gå ut utan allt meck med kläder. Fast då kommer man väl oroa sig för solen och att dom blir för varma.
    Men hur gör ni när ni kommer in i värmen och bebisen sover eller det inte är läge för på- och avklädning?

Jag har en fleecejacka på Ludwig, vid fötterna och benen har jag en tjockare filt och över sig har han ett täcke. När vi kommer in tar jag bort filt och täcke å drar ner dragkedjan på fleecejackan.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-23 14:01:57 följande:
    med sugen på villervalla.. har dock mkt i 62.. börjar använda vissa saker redan nu. hon är bara57,5 m men vissa saker funkar. om det är uppviksmuiddar typ. sur på ett set jag köpte från mee too i 62, det är lagom nu? pyttelitet i strl mao! inset att flickavd ofta har mindre strl. jag trodde 56cm var 56 cm men icke!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vi kanske kan ta oss en sväng dit någon dag? Och en fika kanske. Köpte bara en body och ett par byxor skulle kunnat köpa mer kan man ju säga
  • Plopps80

Jösses vad mjölk jag har. Pumpade ut 125 ml ur båda brösten. Sambon prövade att ge flaskan och Ludwig åt 60 ml och somnade gott. Skönt att han tar flaskan. Då kan jag ge mig ut lite mer. Ska på bio med dottern och en kompis om ett par v.

• Plopps80

Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-24 20:29:33 följande:
    Känns så på kvällarna. Nu har jag lagt honom och gosat så mu var han nöjd. Han vill leka när hon äter. Det blir bättre, hon växer ju snart. Han är bortskämd med massor av tid innan! Nästa vecka börjar han gå mindre på fsk har saker planerade kommande lediga dagar. Det blir bra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Exakt så känner jag på kvällarna. Ludwig är vaken och orolig och jag ammar mkt. Sitter lixom fast. Har nattat dottern ett par nätter å det är mysigt. Men samvetet gnager i mig!! Hon har alltid stått i centrum och jag har haft massa tid för henne i 6,5 år.
    sarak skrev 2014-01-24 23:02:28 följande:
    Tror jag har världens tröttaste bebis. Han har sin vakentid kl. 6-8 och 14-17. Resterande tid sover han. Är 9 veckor på tisdag. Är aldrig så att han vill äta hela tiden längre. Äter på 5 minuter, rapar, spyr upp hälften och somnar om. Han har varit lite knölig och inte velat ta höger bröst ett par dagar. Mjölken kommer fortare där, han hinner inte svälja, sätter i halsen, får mjölk i ansiktet, blir arg... Jag har inte orkat bråka utan han har fått ta bara vänster ett tag, så har jag pumpat höger morgon och kväll. Och idag har han tagit höger ett par gånger utan problem, skönt! 

Ludwig sover ca 3-4 timmar mitt på dagen. Resterande är det någon timme här och där. De senaste kvällarna har han inte slitit i bröstet utan somnat vid 22-23 vid amning. Hoppas oroligheten e på väg förbi.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 10:36:24 följande:
    Åhh jag har haft en såååå ledsen tjej här hemma. Sen 22 igår så har det varit tårar å skrik. Enda som tröstar är bröstet å att man går runt med na. Men från att ligga å amma till att man ställer sig upp så gallskriker hon :( har köpt hem droppar om det är lille magen som krånglar. Åhh jag hatar när hon gråter hjärtat går sönder!! Skiter i att jag inte har sovit en blund inatt men lilla tuffsa :(

Har du ätit något gasbildande?
  • Plopps80

I nougat är det både nötter och choklad vilket bebisar kan reagera på. Lök är väldigt gasbildande. Jag kan inte äta någon choklad för då blir Ludwig jättegasig. Tror blandningen av lök, nougat och choklad blev för mkt. Har hon lugnat sig?

Svar på tråden December bebis 2013