Nä skukdbelägga är väl onödigt. fast man ser ju folk som kör sina små så på stan. Eller till affären runt på storhandling in i bilen.. vill man få inte låte bebis sitta så då mkt kanske man vill välja annat safe? Pris etc?
Felinne skrev 2013-10-06 20:08:16 följande:
Ja, jag tänkte väl det, men det lät så himla korkat att jag var tvungen att fråga.
Naturligtvis ska inte babyskyddet ses som ett substitut för sitt-/liggdelen och det gäller ju att vara uppmärksam på barnets välmående. Men jag ser det ändå som mer praktiskt att ha ett babyskydd som passar vagnen (eftersom vi ändå kommer köpa ett babyskydd) än att ha ett babyskydd som INTE passar vagnen.
Vad gäller tidsangivelser: Varken NTI eller VTI vill ge en exakt tidsangivelse men rent allmänt finns det en uppfattning om att nyfödda inte bör sitta längre än 30min i babyskydd. Lite svårt att efterleva för den som t.ex. har längre körväg mellan BB och hemmet så jag antar att det är därför det inte finns någon officiell tidsangivelse - det går ju liksom inte att skuldbelägga föräldrar för att de bor längre än 30min från närmaste BB...