Otåligast skrev 2013-10-07 13:06:02 följande:
Jag kommer också att ha det av samma anledning. Ska man bara iväg snabbt och handla lite mat etc känns det ju smidigt att slippa flytta en kanske sovande pyttebebis från babyskydd till vagn - speciellt mitt i vintern. Efter tips från vänner har jag också köpt en åkpåse till babyskyddet så att det är enkelt att hålla bebisen varm från huset till bilen, knäppa upp i bilen (som ju kommer att vara varm) och sedan samma på parkeringen vid affären innan man är inne i affären. Några långa stunder ska det givetvis aldrig bli men för de korta ärendena borde det ju vara ok och verkar toksmidigt.
Åkpåse hade jag sist. Väldigt bra, ffa mellan huset/bilen etc.
Har köpt overall denna ggn och NU får jag ju kryp för jag är rädd bebisen ska frysa etc. Så här var det med sonen med. INnan han kom hade jag köpt en tunnare fleeceoverall (som jag anvädne mkt sen i vagnen etc) nu har jag köpt en windstoperfleece och tänkte då att jag kan ta en tjock go filt utanpå. NU börjar jag få krypet att bebisen kommer frysa.
Gissar att jag kommer "bli tvungen" att köpa en åkpåse med.
Otåligast skrev 2013-10-07 13:18:25 följande:
Jag gjorde jättemycket research innan jag köpte bärsele. Första beslutet var att vi skulle ha en ergonomisk variant och då är Ergobaby den vanligaste. Efter att ha läst på + provat den så förstod jag att den inte passade oss optimalt eftersom både jag och min sambo är rätt små och späda. Det blev till sist Pognae som har en vädringslucka och därför inte blir så varm på sommaren/semesterresor + spädbarnsinlägg för den första tiden. Alternativet hade varit Beco - antingen Butterfly 2 eller Gemini (Gemini har fördelen att den går att ha barnet framåtvänd i - något som dock inte rekommenderas av ergonomiska skäl + att det lätt blir för mycket intryck för det lilla livet). Den gick bort främst för att den är vadderad och därmed väldigt varm. Jag köpte på Ebay - jättesmidigt och väldigt billigt :):
www.ebay.com/itm/New-Pognae-Baby-Carrier-ergo...
Kan också tipsa om "K'tan" som är som en mix av sjal och sele - helt enkelt en färdigknuten sjal i mjukaste trikå. Jag har köpt en sådan också och tycker att den verkar väldigt mysig den absolut första tiden.
lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/barsja...Jag har gått loss på en Beco.. Med spädbarninslägget. Har sjalar sen innan men vart sugen på en sele med. Smidigt om man vill gå lite offroad.. eller i lokaltrafiken. ÅR detbarnvagnar på kommer man ju inte med! Med sjal/sele glider man lätt in..