• Felinne

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-10-14 17:26:47 följande:
    Vi försöker ju det, men alla vill ju tyvärr vara som kompisarna.

Och Pappan hade en rosa skjorta..  Eg är det inte grejjen med färgerna utan konceptet som stör mig. Begränsningarna i vad man "får" och inte "får". JAg är ganska mkt uppfostrad som pojkar blir -och det märks ibland på gott och ont. KOm hem och var skitsur för att pojkarna fick fler frågor på lektionerna än flickorna som liten.
    Sen är varken jag eller barnets far så intresserade av ridsport, gymnastik etc utan har spelat fotboll, hockey, basket och nu är det mkt löpning gym för mig basket gym för pappan. Men han får ju välja. Kommer han hem och vill rida så får han testa. En i min mammagrupp har en son som ÄLSKAR ridning och har bett om det själv. Kul!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Håller med Repan -du är verkligen inte alls fånig!

Fortsätt uppmuntra era barn till att vara sig själva, gör det ni tror är rätt för dem och lär dem att vara ifrågasättande. Det låter ju som att du och barnets pappa har en sund utgångspunkt så då borde det ju inte gå helt åt helvete ;)
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-10-14 20:08:54 följande:

Felinne: Tack själv för fint brev! Blev jätteglad, hade jag inte förväntat mig smile1.gif

Kul att du blev glad :)
  • Felinne
    sarak skrev 2013-10-19 11:18:40 följande:

Usch vaknade i natt på rygg och magen var alldeles kall. Vänder mig alltid från sida till rygg när jag somnat. Men detta var första gången magen blivit sådär kall. Måste ha påverkat blodtillförseln. Känner mig orolig att det skulle kunna skada bebis. Vad tror Ni?

Det finns ju en mindre nogräknad studie som visar att missfallsrisken ökar efter v.28 om du sover på höger sida eller på rygg men det är ganska stora glapp i den undersökningen. Tills det kommer någon bättre undersökning tycker jag nog att alla kan köra på vad som känns bäst för dem
  • Felinne
    moruri skrev 2013-10-19 22:50:57 följande:

Såklart fuckar appen som vanligt och raderar 3/4 av mitt inlägg. Orkar inte skriva om nu. Blir skitsur!!!!! Everything in vane

Det har min gjort 2-3gånger. Blev asförbannad efter första gången och slutade då skriva något. Har en "graviddagbok" på datorn jag skriver i istället, när andan faller på.
  • Felinne
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-23 12:34:01 följande:

Idag har vi fått komma hem med lilla Alba! Prick 2 veckor efter förlossningen. v.34+1 är hon i nu. 1835 gram var dagens vikt och 44 cm lång. Hon mår bra men vi kommer ha hemsjukvårdvård 2 ggr i veckan med vägning osv då vi fått gå hem med sond. Hon har börjat amma så smått men äter långt ifrån fulla mål, därav sonden. Sugreflexen kommer inte riktigt förrän v.34-35 så det är ganska tidigt. Känns otroligt härligt att få ta hem sitt lilla barn! Återkommer med bilder senare=)

Vad skönt att höra att det har gått så bra för er! Håller tummar och tår för att hon ska fortsätta kämpa på så bra
  • Felinne
    siolina skrev 2013-10-25 20:53:49 följande:

Blir bara tröttare och tröttare känner jag. 6,5 veckor kvar. Hur trött kommer jag bli? Allt går så enormt långsamt. Samtidigt känns det som överdrivet gnäll, eftersom jag mår så pass bra. Lite foglossningsvärk och förvärk har jag och lite trött är jag men det är långt ifrån förskräckligt. Har nog inte ens fattat att vi på riktigt kommer få en bebis snart.

Precis så känner jag också.

Är extremt trött på att jobba heltid men det går ju liksom inte att sjukskriva sig ned motiveringen att det känns meningslöst att arbeta. Önskar att jag hade något riktigt att klaga över mer än trötthet och tristess, för det känns så gnälligt om jag skulle klaga på tillvaron när jag har det hur lätt som helst. Sedan får jag dåligt samvete för att jag tänker så! Suck.

Min man försökte muntra upp mig genom att säga "ja men glöm inte att det är två månader kvar och du är rätt stor redan". Gulligt att han trodde det skulle hjälpa, men det gjorde det inte riktigt :)
  • Felinne

Mammatill2: Vad härligt att se och höra att er lilla tjej kämpar på så bra. Hoppas att hon håller uppe tempot.

• Felinne

Har börjat få rejält ont i halsen,

Som början till halsfluss (har väl fått det eftersom jag har mått så jäkla bra hela graviditeten). Nu undrar jag vilka receptfria mediciner som funkar. Känner bara till typ bafucin, gurgla saltvatten, varmt vatten med honung+ingefära -vad finns det mer?

• Felinne
    Felinne skrev 2013-10-29 02:59:27 följande:

Har börjat få rejält ont i halsen,

Som början till halsfluss (har väl fått det eftersom jag har mått så jäkla bra hela graviditeten). Nu undrar jag vilka receptfria mediciner som funkar. Känner bara till typ bafucin, gurgla saltvatten, varmt vatten med honung+ingefära -vad finns det mer?

Det är alltså ingen som har några fler tips? Hepp...
  • Felinne

Mouri: Det där lät ju faktiskt riktigt gott. Kanske får testa det om det inte ger med sig.

SaraK: Jag har också haft otroligt mycket halsfluss som barn (och i perioder som vuxen också) och känner väl igen symptomen så det är därför jag vill göra något åt det innan det bryter ut. Grejen är bara den att mina vanliga knep kan jag inte använda eftersom jag inte bör ta dem nu när jag är gravid. btw, jag läste att Muccoangin inte rekommenderas till gravida, så jag vill helst undvika det.

MissKaos: Jag var nog lite otydlig. Det är alltså inte halsfluss jag har. Än. Jag ville bara ha tips på receptfria läkemedel jag kan bomba kroppen med som inte är farligt under graviditeten. Kåvepenin och Amoxicillin är väl receptbelagda? Och eftersom jag är allergisk mot penicillin är kanske inte det att föredra :)

Svar på tråden December bebis 2013