December bebis 2013
Ska testa vattengympa imorgon! Hoppas det funkar och inte ger sdr eller fogont. Wish me good luck! Ksn onte bars ligga här och äta choklsdkex och surfa.
Ska testa vattengympa imorgon! Hoppas det funkar och inte ger sdr eller fogont. Wish me good luck! Ksn onte bars ligga här och äta choklsdkex och surfa.
Tuttiluttan: Jag är också helt sjukt trött idag. Har hållit igång med att röja och jag antar att det tät lite mer på kroppen nu när jag har några extrakilo att släpa på..
Nu har vi ialla fall inhandlat en vagn. Det blev en begagnad Brio Go. Känns superbra att kunna checka av en sak på listan. Har tänkt se om vi kan hitta ett babyskydd som passar till vagnen också. Verkar smidigt. Vi har funderat lite på bärselar också men efter att ha börjat läsa lite om det känns det plötsligt mycket svårare. Har ni några erfarenheter av bärselar? Märken/Modeller? Bärsjal är säkert också jättebra men inte aktuellt då varken jag eller min man vill ha det.
Man gör väl som man tycker är bra? Men det finns en tidsrek för hur länge dom ska sitta i ett babyskydd under ngn viss ålder. Minns inte siffrorna. Jag tyckrr man ska kolla det först så man inte ångrsr sig eftrr att ha köpt.. tror det var rätt kort tid i början? Nu är ju min stora fyra och mitt minne.. kan ju även ha ändrats.
Hej tjejer!
Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.
Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.
Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.
Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.
Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).
Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!
I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.
Plågas av mensvärk/förvärk om nätterna. Inte alla nätter men tillräckligt ofta för att det ska vara störigt. Gillar inte att ta alvedon och sånt men blev tvungen i natt.
Riktiga värkar måste vara överdjävliga.