Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Mitt sf-mått 5 dagar innan födsel va ca 35 cm. Ska bli spännande och se om det är likvärdigt i denna graviditet. Låg precis på medel hela tiden. Å folk tjata om att jag va så stor och undra om de missa en bebis på ul. Va så gött att kunna säga att jag låg på så normalstor mage man kunde ha.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Bristningar är hormonella och har du anlag för att få bristningar så får du det vilket du smörjer eller ej. Fast ev kanske blir något mindre med bristningar med olja. Har inget att göra med hur stor magen blir. Min svägerska hade gigantisk mage och fick inte en enda bristning, medans jag fick mycket bristningar och lite mindre mage.

Plopps80 skrev 2013-08-24 19:49:35 följande:
    Magen vecka 26 25+0. Har köpt en underbar olja på Apoteket som jag smörjer magen med. Det sträcker i skinnet och jag vill inte ha fler bristningar. Oljan gör verkligen magen så smidig! i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Mim chef har inte tagit del av några papper alls då det är personalansvarige som gör det på mitt jobb. Vi skrev ett brev tillsammans då vi tyckte det va lättast. Gjorde vi för ca 20 månader oxå och fick det beviljat när jag väntade dottern. Så är inte särskilt orolig att få avslag. Skicka in exakt samma ord fast med nytt datum på. Tryck mycket på lyft och att mam inte kan ta paus när man vill om det stämmer in på ditt jobb vill säga. Lycka till!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-25 18:43:38 följande:
    Sitter å skriver min bilaga till havandeskapsansökan! Å undrar nu - ska min chef ta del av min beskrivning av en vanlig arbetsdag? Eller vart å hur är hon/han med i det hela?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Man måste teckna barförsäkring själv när barnet är fött. Den betalande gravidförsäkringen gäller fram till barnet är 6 månader. Va så när vi väntade dottern för ca 20 månader sedan. Men att teckna en barförsäkring så fort barnet va fött så man hade bra skydd. Vi blev bjudna på barförsäkringen fram till den andra gick ut vid 6 månaders ålder.

mammatilltvå85 skrev 2013-08-25 19:54:59 följande:
    Trygghansa övergår till vuxenförsäkring från barnförsäkring, vet inte om den går över automatiskt till barnförsäkring från gravidförsäkring dock, kanske någon annan vet? vi har den och tycker den verkar bäst! Den är klart bästa barnförsäkring iaf enligt mig=)

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ♥ hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ♥

Tuttiluttan skrev 2013-09-02 10:16:35 följande:
    I helgen va första gången jag varit riktigt rädd för att lillan inte längre ville... Hon är normalt väldigt aktiv alltid! Morgon, middag, eftermiddag och kväll.. Hon gjorde inte ett tecken på 3 dygn.. Skit va rädd jag varit.. Gjorde allt jag kunde för få henne att buffra till men ingen respons.. Så igårkväll, när jag låg o grät i soffan o va så förtvivlad ( hade köpt en påse daim som jag knapra på ) så sparka hon till ordentligt så de gjorde ont! Känslan som spred sig i kroppen när man fick den sparken är obeskrivlig. Jag fortsatte äta mina daim och hon börja mer och mer att sparka! Jag tror hon tyckte om daimen Jag hade tänkt ringa bm idag o be om en koll, men nu är min lilla flicka pågång igen, ligger här på sängen och hon har full rulle där inne Har tidigare upplevt rädsla, med den rädsla som infanns sig under helgen har jag aldrig innan varit med om! Och jag hoppas hon aldrig gör om de igen..

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har oxå bf den 19 december vad roligt att vi har samma dag får se vem som får först jag mår oxå oförskämt bra jämfört med många andra. Har bar lite ont av foglossning ibland men börjar bli lite mer nu. Försöker tänka på hur jag rör mig. Har en del lokalvård på jobbet. De dagarna känner jag av fogarna om jag inte varit aktsam. Kam inte skylla på att min vikt som gör det då jag endast gått upp 3 kg. Lite jobbigt när en del skriver om att om man inte går upp tillräcklig i vikt ( typ 12 kg så får bebisen inte tillräckligt med näring) så blir jag lite orolig. Har haft svårt att gå upp i vikt denna graviditet men äter ändå massa mat. När jag väntade dottern hade jag gått upp minst 8 kg redan och slutade på ca 20. Är rädd att det inte blir så många kg till jag går upp. Mem är övervig sedan innan och försöker intala mig att bebisen tar den näring den behöver även om inte jag går upp. Jag äter ju som sagt ordentligt med mat. Vet du vad ni ska få för kön på er bebis? Kram ♥

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:01:53 följande:
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt.. Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen! Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen! Jag har BF 19/12-13 så är i v25. Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som omår oförskämt bra Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa ) Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite. Hur mår ni? Bebis o du? Kram ?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vi bodde på 3 våningen utan hiss när vi väntade första barnet. Så förstår din panik. Vi blev lätt av med vår lägenhet och flyttade till hus som vi hyr av mina föräldrar. Vi flyttade sängarna dagen innan bf men hon väntade 4 dagar extra så jag hann packa upp allt i köket först. Vi levde dock utan badrum i 7 veckor efter dotterns födsel. Va riktigt tufft men det funkade då jag slapp släpa barnvagn upp och ner för 3 våningar. Vi vet inte vad vi ska få för kön nu iaf.

Tuttiluttan skrev 2013-09-06 09:40:11 följande:
    Känner igen den paniken! Vi bor i en 2:a på 3:e våningen UTAN hiss!! Vi har försökt sälja den i snart 1,5år men ingen nappar.. Och nu när liten kommer i december så är paniken betydligt värre!! Vi kan inte leta efter nytt boende sålänge vi står med de vi har idag... Känns så hopplöst!!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har bara hört ryktes väg att om man jobbar på småbarns avdelningen så blir man beviljad men inte när man jobbar på stora avdelning. Men kanske de ser att det är mer riskabelt när det finns barn med särskilda behov som kan vara våldsamma. Hoppas du får beviljat iaf!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vad gör light läsken för något i kroppen så den sätter igång tidigare? Har inte hört det tidigare så är intressant att veta. Ser gärna att liten kommentar utt 1-2 veckor innan bf så man hinner landa innan jul och så vi hinner hem till dottern inför julafton

Plopps80 skrev 2013-09-07 18:00:34 följande:
    Tack det samma! ska börja med hallonbladsthe och light läsk i vecka 35-36 så kommer han kanske ut i vecka 38+0

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vart köper man hallonbladsthé?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013