Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Min bästa vän hade graviditetsdiabetes. Hon fick låna en "sockermätare" och kolla sockret efter varje måltid. Tror inte hon behövde någon medicin iaf. Bara tänka lite extra på kosten och äta på någorlunda fasta tider. De måste ju hjälpa dig så du får rätt hjälp och info som behövs för att du ska känna dig trygg. Ev något extra bm besök. Berätta gärna hur det går för dig!

corky skrev 2013-10-01 15:40:12 följande:
    Fick reda på resultatet av glukosbeladtningen igår. 10,6. Skit. Får kontakta min vc nu och få en blodsockermätare. Vad händer nu då? Nån som vart med om detta?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Absolut inte! Vill inte få utslaget immunförsvar i 1,5 år igen och nästan vara konstant förkyld. Roligare kan man ha. Hur tänker du göra?

Eyeonly skrev 2013-10-02 16:15:25 följande:
    Ska ni vaccinera er ? Jag tänkte inte...

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Oj, såg precis att du inte ska. Har verkligen gravid hjärna idag plus att dottern är sjuk, grinig och klängig.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har funderat på samma som dig. Hur kommer man orka?! Men jag vet att vi kommer fixa det. Vi har lixom ingen återvändo vet att du har ännu tätare mellan dina små. Har varit hemma från jobbet denna vecka då dottern är förkyld. Inte mycket sömn på nätterna eller på dagen. Igår ville hon inte ens äta sin välling. Så idag va vi till doktorn och det visade sig vara streptokocker! Så inte så konstigt att hon haft svårt att både äta och sova är verkligen jobbigt och frustrerande när man inte riktigt förstår vad de små liven vill då man vill göra allt i världen för att de ska må bra!

moruri skrev 2013-10-02 17:19:36 följande:
    Puh! Tuff dag, lillen fortsätter ha tandsprickning. Gnälligast i världen och inget duger. Idag känns det jävligt jobbigt att bli tvåbarnmamma, hur ska man orka med? Helt slut, ögonen går i kors! Längtar till sambon kommer hem och kan ta över så jag kan få slänga mig på soffan och bara få titta på när dom leker!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Menar du att man inte ska ha babyskydd som barnet åker i bilen som även är lätt att bara klicka i vagn chassiet? Eller så förstod jag inte vad du mena?

MissKaos skrev 2013-10-06 15:24:22 följande:
    Kolla hur länge en bebis kan sitta i babyskyddet bara. Det är ju inte det bästa för ryggen.. Testat bb. Vägrar använda! Obekvämt för den som bär och inte bra för bebisryggen. Gillar de ergonomiska selarna som liknar sjalar bättre och har köpt en. Tror man vänjer sig vid det man väljer. Sjal använde jag mkt till Isak och där kom jag på en sak till till bb väskan! Patapoum ergo mfl tror jag är bra val finns ju massor. Djungel! Lastat ut och fyllt vår ena soffa med prylar. Jössed. 20tradera auktioner.. fotografering och vägning imorgon!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Tolkade oxå som att man inte alls skulle ha babyskydd. Men nej, jag kommer inte ha någon att klicka i. Kommer använda mig av barnvagnen så den får ligga ner så mycket som möjligt. Vet självklart att de behöver vila sina ryggar då de ej har särskilt mycket till muskulatur som är upptränad ännu.

MissKaos skrev 2013-10-06 19:53:55 följande:
    Lol ..ang klicka det i vagnen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag tror det handlar om att de tror du ska säga till att du vill sitta ner inte att de inte bryr sig. Är övertygad att de flyttar på sig/ lämnar plats till en gravid kvinna som ber om att få sitta.

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är olika från kommun till kommun med timmar på fsk. Skulle gärna se iaf 20 timmar när man är hemma och är föräldraledig. Hinner knappt hem innan jag ska tillbaka då det är 25 km enkel vända för att få ha henne på fsk. I grannkommunen så ingår blöjor medans vi får ta med egna. Men då betalar vi mindre för att få ha våra barn på fsk. Så tror det går jämt upp. Men tycker att det borde vara lika i hela landet.

MissKaos skrev 2013-10-4 14:07:18 följande:
    Verkligen! Jag stör mig på stt vi har det "sämmre" här med fsk än i sthlm. Där ingår blöjor som vi får ta med till våra barn. En enorm kostnad! Samt deras barn får gå 30h /v på fsk när man är fl med småsyskon. Här är det 15. Jag som har ett äldre storasyskon till bebus ser ju att hans behov ligger mer på 30h än 15. Gah. Skolsystemet vill jag inte tänka på. Jag jobbar ju i psykiatrin och fick en chock nör jag flyttade hit. Slitenvården vsr då dramatiskt sämre än i min hemstad.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Idag har vi ställt upp spjälsängen mannen tyckte det va bäst så då en arbetskamrat till honom fick barn i måndags som va 1 månad förtidig. Har ju haft en del sd så det skulle ju kunna bli tidigare känns det som. Är 53 dagar kvar till bf och magen har redan sjunkit! Ska bli spännande. V 33 (32+2).

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Tänker inte ta något vaccin. Den enda gången jag tagit vaccin mot influensa så rubbades hela mitt immunförsvar i 1,5 år med förkylningaroch virus som löste av varandra. Nej tack, inte en gång till. Både jag och mannen är helt överens om det.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013