Em me skrev 2013-10-30 20:40:09 följande:
Förlåt om mitt inlägg äcklar någon men... För att följa upp om det jag skrev tidigare om hur jag mått.. Magen har ju som sagt varit lite på tömning idag, och det behöver ju inte betyda något.. Men som förstföderska vet jag inte så mycket om hur det ska kännas med värkar osv. Sammandragningar har jag förstått mig på, de är då de känns lite som pulsen ökar och hela magen spänner sig någon minut typ.. I några dagar har jag känt värk undernaveln till vänster typ mensvärk , förvärk? Ja vidare till de jag känner nu, några gånger har jag känt som om jag behöver rusa till toan typ. Magen spänner sig och jag känner mig dålig i magen, nångång har jag tagit mig till toan, och en gång kom de lite, annars har man lättat med lite gaser. Alla gånger har jag inte sprungit till toan, stod i duschen en av gångerna så var inte läge, andades lite och de va över efter en min. Samma sak innan då jag satt i soffan, lät bli att springa till toan direkt, och de vara typ en min, magen spänner sig son en sammandragning samtidigt typ.. Är detta förvärkar eller har jag typ bara allmänt kass mage som bråkar ?
Har nog lite samma som du. Går på toa flera gånger per dag. Kommer plötsligt och måste skynda. Vissa dagar är värre än andra. Idag tex. Lämnade ett eftermiddagsmöte 3 gånger för att rusa till toa. Sammandragningar också. Men nu på kvällen är magen lugn och inga sammandragningar. Detta har pågått ca 2 veckor. Jag tröstar mig med att hellre springa på toa ofta än vara förstoppad.
Ring förlossningen om du är orolig. Jag är inte orolig då jag kommit så lpngt, vecka 36, att det inte gör så mycket om det skulle tyda på att förlossning var i antågande