• sarak

December bebis 2013

Första dagen på sista arbetsveckan avklarad! Heeelt slut, är nog inte helt ikapp efter helgens magsjuka. Äta och sova. Det kommer bli en tuff sista vecka. Det kommer att bli en tuff sista vecka. Känner mig dock fortfarande oförskämt välmående. Jag har verkligen inte ont någonstans.

BF 4 december
  • sarak

Repan - Är det sant? Hon verkar ju inte klok! Försök släppa det, förstår om du inte orkar bråka. Hoppas du slipper träffa henne allt för ofta

• sarak
    Sokkerflikkan skrev 2013-11-12 19:17:33 följande:
    ????????????

Snygg!!!
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-13 16:29:36 följande:
    Ni som kan könna huvudet själva hur långt in är det?

Känns som om min har åkt längre ner. Känner ngt hårt två cm in?

Samma här!
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-13 21:51:16 följande:
    Phu. Inget konstigt då

Det vet man inte, inte säkert att jag är normal ska se om jag törs fråga bm på måndag.
  • sarak

Vecka 38!! Jobbar sista dagen i morgon. Vad ska jag göra sen?
    Hade faktiskt något som kan ha varit antydan till en förvärk i natt. I övrigt inga symtom på att det kan vara på gång. Men nu börjar det ju närma sig på riktigt. Känns helt overkligt. Törs knappt tänka på det, tänk om jag inte klarar av det? Känner mig lyckligt lottad som har en sambo som jag vet är världens bästa pappa. Om jag skulle bli en usel mamma. Lääängtar!! 

• sarak

Letar efter den optimala babyfilten, behöver hjälp. En lagom tjock filt som man vill svepa in sin alldeles nyfödda bebis i. Måste vara MJUK, tänker mig typ flanell? inte fleece eller annat som blir statiskt. Inget kliande ylle. Könsneutral färg, gärna grå eller benvit. Det får inte vara några figurer på (Bamse, Spöket Laban, Pingu eller så....)

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-14 17:38:27 följande:
    Från att ha varit som nästippen ska den bli som underläppen typ. Så ja den ska mjukna.

Min tapp känns både mjuk och öppen och har varit så ett tag nu. Men känns inte som om det är nån bebis på gång än på ett tag.
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-14 17:40:27 följande:
    Tvätta och vika babyklädet?
    Häänga här. Kolla tv fika.. bädda vagnen och spjälisen packa bbväskan osv.

Bäddat, packat och klart. Vårt nya bad- och sovrum är inte klart än. När det är klart finns massor att göra. Fram tills dess vet jag inte om jag ens orkar vara hemma bland hantverkare....
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-14 19:02:26 följande:
    Sy en?

Är ju enkelt! Eller en gallerfilt?

kan tyvärr inte så, men fick ändå en idé av ditt tips. Ska gå till tygaffären och kolla om dom har något jag gillar och i så fall kan dom säkert fålla det lite där
Svar på tråden December bebis 2013