• sarak

December bebis 2013

Repan skrev 2013-10-31 12:19:17 följande:
    Kommer inte vaccinera mig, helt enkelt pga jag vaccinerar mig inte mot influensan vanligtvis heller. Har konstigt nog inte varit sjuk sedan två veckor innan jag blev gravid (då jag var ordentligt magsjuk eller liknande), minns inte när jag var förkyld sist. Influensan brukar jag aldrig få, däremot är jag förkyld relativt ofta ett vanligt år. Men som sagt, inte i år.
    Vilket känns jättekonstigt för jag är en omedveten nagelbitare ibland också när jag är stressad, plus gå rpå universitetet (=100 pers i en sal varje gång).

Sen har jag inte jättestort förtroende för vaccin, det tar ett tag innan det repar sig. Och det är 50 dagar kvar ungefär.

Idag ligger jag i sängen hela dagen pga foglossningen, som ändå gör ont konstant. Byter sida, försöker sitta ibland... väntar bara.
    Allt är som en enda lång utdragen och smärtsam väntan på att det ska gå över.

Frun tycker det går hur snabbt som helst nu, "bara 50 dagar kvar!". Och jag säger, tänk dig 50 dagar framför dig, där du inte kan göra någonting. Absolut max ett par föreläsningar i veckan. Inget hålla på o fika, inget hänga i soffan och ha det gött framför filmer eftersom det gör för ont, inget tränande, inget gå på stan, inget shoppande öht.
    För mig går tiden så brutalt långsamt.

Idag har jag väldigt mycket sammandragningar, men inte förvärkar. Trots att jag vilar. Tar det som träning då helt enkelt! :) Hoppas lilla barnet vill titta ut till Lucia. Det vore så skönt. 

Usch vad jobbigt du har det med så mycket foglossningar Känns så orättvist att vissa drabbas så hårt och inte ska kunna njuta över att vara gravida. Jag håller tummarna för din skull att tiden går fort nu och att liten tittar ut snart. *pepp pepp* Du kommer klara det och det kommer vara värt allting!
  • sarak
    Nillis13 skrev 2013-10-31 10:32:19 följande:
    TUL igår gick bra, liten växer som den ska och följer sin kurva fint :) läkaren sa också att SF måttet kan plana lite när bebis fixerat sig.
    Däremot ligger en liten flik av moderkakan väldigt nära "utgången". Måste därför in på ytterligare ett UL i v 37 för att se om den har flyttat sig. De vet inte än om jag kan föda vanligt, och kejsarsnitt som är min stora skräck - blä :(
    Någon annan som haft lågt sittande moderkaka som hunnit flytta sig?

Vad skönt att det ser bra ut!!

Jag är också rädd för snitt. Rädd att bedövningen inte ska ha effekt och jag ska känna. Vet inte alls om det finns något belägg för en sån rädsla. Men bara tanken på att bli skuren i får mig att må fruktansvärt dåligt. Den enda punkten jag kan komma på till ett ev förlossningsbrev är att om jag måste snittas vill jag bli sövd. Jag håller tummarna för att din moderkaka flyttar på sig!! Annars kommer det nog gå alldeles utmärkt även med ett kejsarsnitt!
  • sarak

33 dagar till BF. Har tagit semester idag. Sedan bara 2 veckor kvar att jobba. Känns overkligt, snart är bebis här

• sarak

Trycker det mycket på eran blåsa?
    Jag tycker det är skitjobbigt, måste gå och spänna mig och knipa precis varenda sekund, annars kissar jag på mig. Bästa stunden på dagen är att få ställa sig i duschen och SLAPPNA AAAAv utan att vara rädd att läcka.
    Kissar fortfarande minst 4 gånger per natt trots att jag inte dricker något på kvällen. Känns ibland som om det vore skönast att sätta på sig en blöja och bara låta det rinna....    

• sarak
    Nania skrev 2013-11-01 18:19:00 följande:
    Hejsan tjejer. Här har ni en som har det mindre bra, förutom mitt sjuka illamående så har jag nu även en konstaterad havandeskapsförgiftning och var inlagd fre-ons fick sedan komma hem med egen blodtrycksmätare och med ny kontroll idag fredag. Tyvärr är jag nu inlagd igen :( min bebis är ju dessutom -27% enligt TUL så det kommer bli en liten tös. Beräknad till dryga 2600g som fullgången. I måndags vägde hon 1700g. Och idag är vi i 34+6

Åh vad jobbigt för dig! Men inte långt kvar, hoppas du kan känna dig okej sista biten. Håller såklart tummarna för att din bebis kommer ut stark och frisk trots att hon är liten. Kram
  • sarak
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-01 21:53:41 följande:
    Vad är det för reklam lådor? Hur får man tag på dem?

Googla på babybox. Jag har hämtat ut min pampers babybox på babyproffsen. Innehöll en blöja, en tvättlapp, några trosskydd och en dreglis. Vet inte om det var värt besväret.

Har anmält mig till Libero också, tror man får deras box på BB?? Fast inte alla BB som delar ut.

Apeteksgruppen har också, men har inte hämtat där då vi inte har något sånt apotek i närheten. Någon som vet om det är värt att åka en bit för den boxen?

Den absolut bästa gratisgrejen hittills är erbjudandet från Kappahl. En gratis body och 25% på valfri vara + att jag fick 75 kr när jag blev medlem i deras kundklubb. Så jag var där och hämtade en newbie body och en stickad newbie overall nästan alldeles gratis!!

Vet att du kan få en napp från mum också om du gillar dom på facebook. Jag har dock inte gjort det då min graviditet ännu är hemlig på facebook, hihi...           
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 20:34:44 följande:
    Är det någon som har börjat med några metoder för att påskynda förlossningen lite?! Tänkte ananas, sex osv?! Om 3.5 veckor vill jag mer än gärna ha min skatt här! :)

Inget annat än sex. Gäller att passa på när bonusbarnen är på höstlov i Spanien  
    Har haft några sammandragningar ikväll, men dom gör inte ens lite ont, så det är nog inget som är på gång  
  • sarak
    moruri skrev 2013-11-02 21:41:22 följande:
    Någon här btw som har tänkt sig en tidig hemgång? (förutsatt att bebis och ni mår bra och det inte fanns några komplikationer)

Ville egentligen gå hem med sonen senare samma dag men all personal va HELT emot det och fick mig att känna mig dum så stannade en natt mot min vilja..

Första barnet så jag kan ju inte veta hur jag ska känna, men känslan är att jag kommer vilja stanna kvar så länge som möjligt. Få chans att vila lite, få till amning och lära känna varandra. När vi väl är hemma kommer bonusbarnen vilja vara involverade, vilket ju såklart är bra, men vet själv hur stressad jag kommer bli om dom står och tittar på när jag ska amma och det inte funkar... Typ... 
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 21:17:43 följande:
    Ja, en kanske privat fråga men hur känner ni inför sex nu?! Min lust har droppat nääästan helt.

Lusten har nog funnits där hela tiden. Det är orken som inte finns för min del. Har varit lååånga perioder utan sex när jag inte orkat. Sedan perioder med ganska mycket sex om jag tex haft semester eller det allmänt har varit lite lugnare.

Ska jobba 2 veckor till, sedan ska jag vara ledig 2 veckor innan BF. Då ska jag ta det lugnt och vila så vi orkar med riktigt många färdknäppar   
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-02 21:03:59 följande:
    Jag lär gå över. .. skulle gärna föda i slutet av nov. Och snabbt när fsk är öppen..

Haha, ja det lät praktiskt.
    Min får nog gärna komma 4 dec när det är beräknat. 
    Jobbar till 18 november och sista veckan på jobbet kommer vara väldigt hektisk.
    Så behöver nog ett par veckor för att samla kraft och ladda inför förlossning. Bara pyssla och packa om bb-väskan och få längta. Så hinner vi förhoppningsvis bli klara med både nya sovrummet och badrummet också, även om vi har fungerande sovrum och badrum redan nu så det är ingen katastrof om det inte blir så.     
    Visst längtar jag efter att få min lilla bebis, men jag har haft sån tur som mått så bra och fortfarande mår alldeles fantastiskt, så jag har inget emot att vara gravid några veckor till. Kan dock tänka mig att det är drygt som tusan att gå över tiden. Det vill jag inte!  
Svar på tråden December bebis 2013