December bebis 2013
Mmmmm, en riktigt kall öl hade varit sååå gott nu! Måste nog inhandla ett par alkoholfria imorgon!
Mmmmm, en riktigt kall öl hade varit sååå gott nu! Måste nog inhandla ett par alkoholfria imorgon!
Vaknade med världens kramp i låret, direkt efter det släppt var det bara att springa på toa och spy som vanligt följt av ett rejält gräl med sambon!
GOD MORGON VÄRLDEN!
(lägger mig under täcket och bölar en stund)
Min mage sjönk sista månaden med lillen, då såg det mer ut som en homer Simpson mage, haha. Lite mer åt ölmage hållet alltså, haha!
Varit hos bm. Olika varje gång, lite jobbigt. Min på semester, hon jag egentligen skulle ha är nu sjukskriven, så bara massa vikarier.. :/ tycker det är rätt jobbigt med massa olika. Känns ju lite privat alla dessa undersökningar osv. Och alla ska kommentera att " oj har du redan en sån liten son redan, blabla".
Allt såg bra ut iaf. + 6 kg. Normalt blodtryck, hjärtslagen låg på 150, hb 120.
Imorgon ska jag på tul, ska bli så mysigt att få se lillskiten igen! Hoppas lillen kommer va i samma viktklass som brorsan vid födseln (3307g). Känns lagom!
Em me: gjorde väldigt mycket knipövningar innan Ferdinand och jag tror verkligen det hjälpte jätte mycket i utdrivningsskedet. Jag hade väldigt bra kontroll över muskulaturen. Nu sista tiden har jag dock varit väldigt dålig på att göra dom. Och det märks tydligt då det är svårt att hålla tätt när jag nyser eller hostar. Riktigt jobbigt :( så har försökt börja flitigt med de igen.
Bara du hajar vilka muskler du ska använda så är nog bara att tuta och köra. De musklerna du kniper med när du är kissnödig...
Gick aldrig på någon föräldrautbildning sist. Bytte mvc så blev inte av. Kan inte påstå att jag saknade det heller. Men sedan slukade jag allt läsbart jag kunde komma över angående förlossningen amning osv. Jag tycker ofta mvc Bvc osv alltid lägger in så himla mycket personliga åsikter och faktiskt inte så mycket fakta så därför kändes det heller inte så viktigt med föräldrautbildningen för mig.
Själv tycker jag har ovanligt många Bm besök. Va där idag och ska dit redan den 22a igen. Och då är min graviditet helt normal också. Sedan har jag inte mer än 14 dagar i mellan fram till bf. Men jag klagar inte, tycker det är så mysigt att få lyssna på hjärtljuden ð???
Just kommit hem från tillväxt ultraljudet. Allt såg bra ut och han väger typ 2500 g nu och förväntas väga strax under 3500 g vid förlossningen! :D känns skönt att veta!
Nu hamna bilden åt fel håll.. Men han ligger och håller handen för munnen! ????
32+4 idag!
Bf 7 dec alltså!