• moruri

Yey! Härligt att höra ifrån er!

Själv sitter jag typ skräckslagen. Min mens är 3 dagar sen och spydde i förrgår.
    Vi har bara haft skyddat sex. Skjut mig om jag lyckats blivit gravid igen.

• moruri

Orkar inte se sanningen i vitögat just nu, skulle balla ur. Tänkte ge det en vecka!

• moruri

Hade ingen hjälm men borde nog haft med Ferdinand. Han fick så många bulor när han lärde sig krypa/gå/ställa sig mot saker.

• moruri

Tråkigt med sjuk bebis! Hoppas hon mår bättre nu!

Så snabb han är sarak! :) här kryps det inget än.

Här hemma ploppar det ut massa tänder på båda ungarna, men hade inte ens märkt det. Glatt humör har det varit senaste tiden. De är så mysiga!!! vi va hos min mamma på mini semester en vecka. Skönt att bara slappna av och äta god mat. Jag och mannen gick ut på dejt på byns resturang, pojkarna sov när vi gick. Men när vi kom hem, haha visade det sig att de båda vaknat och levt rövare med mormor. Massor av fina filmer på överträtta barn som bara skrattar och busar runt!!

• moruri

Det kommer! :) vad ett barn kan kan inte det andra och tvätt om. De tränar på olika skills. :)
    Douglas kryper inte heller än, kan ta sig framåt ändå, sträcka, rulla, vrida, skjuta ifrån . Han kan stå på alla fyra länge, men tekniken är inte där än.

Douglas är verkligen en nöjd kille. Livet är som bäst när han hänger uppochner, haha! Då dör han nästan av skratt. Little monkey! :D

• moruri

Douglas har innan blivit jättehård i magen av fast föda, men nu äter han mat två gr per dag (gröt/annan mat) ersättning 3 mål typ och så lite frukt på det. Han fick två tänder i underkäken förra månaden och tycker mig syna två tänder där uppe nu också. :)
    Stor har han blivit, i vagnen ser pojkarna jämngamla ut. :)
    Tung i hjärtat när vi bestämde oss för att klippa av allt Douglas fina bäbishår, för att bespara honom på smärtan att bli dragen i håret. :/ börjar lukta svartsjuka här hemma...

• moruri

Corky: så nice, då kan han tugga och bitas bra nu ;) .
    Beklagar hund situationen, förstår att det måste varit väldigt jobbigt :/ dessa djur blir ju verkligen också familjemedlemmar.

Men grattis till giftermålet och planer på syskon! Tummen upp!

• moruri

Long time Nothing said.
    :)

Här är lilleman som förbytt, haha nej då men hans tänder där uppe kommer nu och gnäll gnäll gnäll. Stackarn. Annars så kryps det för fulla muggar nu. Ferdinands min när han såg Douglas krypa för första gången var oslagbar! :D så chockad och glad när lillebror kröp efter honom :'D

• moruri

Någon som vill byta barn?
    :p
    Antar att han har ett stort åskmoln över denna utvecklingsperiod. Sådan cranky baby har jag aldrig mött. Tänder på väg ut en efter en och lärt sig krypa och gå längst möbler på två veckor.

Puh! Även nu när han sover hör jag han gnälla i huvudet. Haha, man blir ju helt slut!

• moruri

Hej hopp!
    Här växer Douglas så han knakar. 11.2kg och 79cm. Han är snart ikapp storebror som kickar 12.2 kg och 86cm :D .

Måste säga att jag känner mig färdig som mammaledig. Börjar förhoppningsvis studera den 20okt. Så pappsen kommer vara hemma med dom till dom börjar förskolan i januari. Kommer såklart vara superjobbigt att vara utan dom, men känner mig 100% trygg i att mannen ska vara hemma med dom, kommer bli roligt för dom också att få vara mer med pappa! :)

Tänder ploppar ut en efter en. Snart har han 4 uppe och 4 nere :).
    Han har börjat gå lite smått med läragåvagn, superkul och Ferdinand tycker det är superroligt med lillebror nu när han kryper/går.

• moruri

Douglas blev ett år i måndags, vi hade kalas och han var superglad hela dagen. Svårt att förstå att han blivit så "stor" redan. Tyvärr börjar båda pojkarna förskolan i januari. Känns riktigt jobbigt, han är ju fortfarande så liten och jag tror inte riktigt att det är bra för dom????????. Men men, ekonomin är som den är. Hoppas iaf att de inte ska behöva gå så långa dagar.

Douglas har tagit 3 steg som mest. Snart släpper det nog :) ska öva öva under julen och förhoppningsvis knallar han innan förskolan börjar.

Grattis till alla graviditeter, supermysigt med syskon!

• moruri

Kul att tråden lever kvar! Vi ska också få syskon till pojkarna, antagligen i december! :)

Svar på tråden December bebis 2013