• MissKaos

December bebis 2013

Se ya there!

Ja fy det är panikartat med nästäppan.

Fk. Får ångest av att bara tänka på dom. Måste ringa dom igen ang min sjukskrivning. Deras regler för småföretagare är besvärliga.

gosnosen skrev 2013-10-08 12:41:05 följande:
    Tack för era svar! Då kanske jag inte behöver oroa mig så himla mycket :)

Miss Kaos: Nästäppan blir värre för varje vecka! Först klarade jag mig på några sprayningar av den svagaste barnsprayen precis när jag skulle sova. Nu behöver jag starkare och vaknar på natten o behöver fylla på. Jag önskar att jag inte behövde ta, men jag kan verkligen inte sova med täppt näsa. Andas med munnen är inget alternativ för då blir min hals paj :/ Så vi får väl checka in på nässpray-rehab efter graviditeten :P

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 16:21:03 följande:
    Åh har haft sammandragningar from Hell idag! Vill bara gråta! Hoppas innerligt att FK beviljar mig nu! Konmer aldrig palla mer!
    Ring och be om koll om det är så illa. Det går ju sjukskriva för sdr. Kolla, så det inte ååverkar och du öppnsr dig i förtid 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    siolina skrev 2013-10-08 17:28:38 följande:
    Skit i omgivningen. Ni behöver inte ens tala om för någon vad ni funderar på för namn förrän det är ett faktum så slipper ni reaktioner från andra.
    Fattar inte grejen med att kritisera folks idéer på namn till sina barn.
    Håller med! ! Svarade inte på een frågan från lin mamma.  Blev så sur på sambon med stora han berättade för svärmor. Tycker ibte dom behöver veta försen det är bestämt. vi pendlar mellan olika namn.
    Mer el mindre övergivsn ät
    Edvin
    Emil
    Josef
    Samuel 
    Elsa och Astrid gick bort rtån listsn av förklarliga själ. 
  • MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-10-08 17:49:18 följande:

Precis därför våra familjer inte får veta att våran dotter ska heta/heter Luna.
    De frågade om de kunde få veta mellannamn i alla fall, och det kunde vi väl gå med på, tänkte att man inte bryr sig om mellannamn så mycket ändå.

Våran dotter ska heta Svea Maria i mellannamn och det blev jättemycket gnäll om Svea, att det var fult och "näääee det kan man ju inte heta, usch" "folk kommer ju kalla henne rasist" osv. Så då sa jag rakt ut att det där är anledningen de inte får veta förnamn förens hon är född, för att de inte kan bete sig. Tycker inte att de har rätt att lägga sig i vårat namnval alls. Svea var mannens förslag på förnamn innan vi kom överens om Luna (som var mitt förslag) så då blev det ett mellannamn. Maria är ett släktnamn på bådas sidor och det har ingen sagt något negativt om, kan vara för att alla heter det ;)
    Va? Det är ju fina nsmn? Utom Maria då *skojar*  Jag heter det..

David pratar vi om. Ska man bli kallad judekonung då? Eller Davidstjärna ? Ellrr ngt annat påhitt? 
    Luna är fö mkt fint!  
  • MissKaos

Kommrr inte åt mobilsidan? Fler?

• MissKaos

Första dagen på gravpenning ifag!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 18:15:34 följande:
    Misskaos - gick å la mig i soffan nu direkt efter jobbet å det känns bättre :) Får sluta vara envis å lyssna på kroppen!! Är det många som har påbörjat sina "ledigheter" nu?! :)

• MissKaos

Bra det!

Jag har som mensvärk som kommer och går igen. Samandragningar. Ska vila imorgon!

Hsr med mkt inplanetat nu i börjsn..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 18:15:34 följande:
    Misskaos - gick å la mig i soffan nu direkt efter jobbet å det känns bättre :) Får sluta vara envis å lyssna på kroppen!! Är det många som har påbörjat sina "ledigheter" nu?! :)

• MissKaos

Hmm.. massa måste saker. Typ fixs tapeter vi ska bygga om etc.. jsg är ju hemma sedsn 2v. Låg i soffan i 10dgr till att bötja med.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 19:22:17 följande:
    Ida j - åh va härligt! Jag längtar nu efter ledigheten. Får börja mysa här hemma å fixa inför bebisens ankomst! Läser på Uni 50% utöver att jag jobbar 100% så det kommer å bli en del pluggande oxå :) Nej, men jag pratade med som igår å de behövde inkomstuppgifter bara å de ringde min chef in imorse så imorgon eller torsdag så vet :)

Misskaos - vart får du all ork ifrån?

Repan - åh, minns hur det var när jag pluggade heltid. Stressigt! Du fixar säkert dina tentor ska du se! :)

• MissKaos

Njae. Förvärksr som ej dmärtsamma sdr js. Låter som läge att ringa fl och kolla.

cupcakekiller skrev 2013-10-08 19:28:06 följande:
    Är det normalt med förvärkar redan i v.31? Hade inte det förens sista 2-3 veckorna med sonen. Fick två st som gjorde ont samtidigt och det vart ett jättetryck neråt, ca 5 mins mellanrum.

• MissKaos

Tror det går om du är sjukskriven alt föräldraledig. Glöm inte meddela csn bara. Dom håller hårt på reglerna

Repan skrev 2013-10-08 18:56:17 följande:
    Känns galet långt bort att få vara ledig före BF. Har studiemedel för hela terminen, varav sista tentan är 18 januari eller liknande, och då kommer bebisen redan vara född. Måste klara minst 75% av kursen, alltså två tentor till, för att få studiemedel när jag sedan börjar studera igen. Det går liksom inte att ta avbrott mitt i terminen hur som helst som jag förstår (sjukt opraktiskt just vid graviditet).

Tre veckor till nästa tenta... tar en dag i taget.

ÅH vad avundsjuk jag är på de som kan vara lediga! :) 

Svar på tråden December bebis 2013