• MissKaos

December bebis 2013

Känner mig typ bakistrött idag. Ser ut som kriget här. Ungarna drar fram allt. Ska gå och träna ikväll. Blir nog piggare av det...

På torsdag ullared! Längtar

Och ikväll hoppas jag mina auktioner funkar att ladda upp på tradera. Ligger i prolistern nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kännerjag med!

Och det känns neråt. Inget tryck eller ngn känsla av bowlingklot mellan benen men det känns. Bm på ons. Spännande att höra hur bebisen ligger.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-13 11:43:58 följande:
    En säkert otroligt dum fråga nu - men de senaste dagarna så har jag känt som bubblande nere vid blygbenet typ. Kan det vara så att hon har vänt sig neråt? :S

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh. Kan vi inte byta lite?
    JAg kan äta hur mkt som helst. Inga problem. Alla pratade om det där med att man blev så MÄTT i slutet och dås kulle bebisen minsann äta upp det jag hade lagrat. HA! JAg blev hungrig och sugen på div. Och INTE äpplen precis..

Hemma från Spinning. Dricker nu en kopp hallonbladsthe! och äter frukt. Måste hejda mig och inte äta godis efter maten idag med. Sjuk ätarehelg Jummy med god mat. HAr även fått tokdille på att laga saker typ långkok. IMorgn ska jag ge mig på en kyckling med citron, vitlök och persilja som ska få gå ca 7h i min croq pot.. Spännande! 

• MissKaos
    siolina skrev 2013-10-13 20:42:20 följande:
    Jag får halsbränna och blir fullproppad i magen snabbt, men jag är även hungrig mycket så det blir att jag åter ofta i stället. Får i mig massor. Har ökat sockerkonsumtionen rejält.
    Jag har sett på tv att man blir vad man äter.
    Och jag vill ha en söt unge!

Är med mer sötsugen än vanligt.
  • MissKaos

http://www.tradera.com/auktioner/Miaan

Jag har jobbat hårt Så skönt att bli av med lite grejjer. Jag vet att folk sparar allt mellan barnen men vi väljer att inte göra det. Har sparat stora saker som barnvagnen, babygym, spjälis etc. Har bara inte plats att ha allt! har sparat några favoriter men resten säljer jag. Tänker även att det nya barnet kan vilja saker som inte är ärvda. Sonen har ju haft utifrån vad han gillar nästa kanske gillar helt andra saker..

• MissKaos

Vissa dricker det hela graviditeten och dey sätter inte igån fl.. jag kör 100 hallonblad och så en liten bit kanelstång i. Sägs vara bra för sockret. Vete tusan med det blir gott..

Irlais skrev 2013-10-14 09:04:37 följande:
    Jag äter också hur mycket som helst... brukar inte ha sötsug i vanliga fall men är helt kolhydratberoende nu. Mitt illamående är tillbaka (inte lika mkt som de första 17-18 veckorna men ändå) och det som hjälper bäst är mackor. Enorm trötthet på det ger ett sug efter sötsaker dvs sitter och suktar efter bakverk om dagarna... Jaja. Äter som alltid jättemycket, stora portioner och massa mellanmål. Magsäcken säger ifrån ibland med sura uppstötningar men jag är ju hungrig jag måste äta! Haha. Sambon har fått order om att jag ska äta mindre portioner, funkar ganska bra ändå. :)

MissKaos - kan man börja med hallonbladste från vecka 34? Jag hittade bara 50% på hälsokosten och ska beställa 100% på nätet. På nätet läste jag från vecka 35 (men betyder det 34+0 eller 35+0?) men har funderat på att börja så smått med den 50%iga nu i veckan, är i v33+3 idag... 

moruri - usch, hemsk morgon och måndag till råga på det. Hoppas ni i alla fall lyckas bli sams snart :/ 

• MissKaos

Vsttengympat. Eller ja. Instruktören var sjuk sär stof vi en hög tanter i vattnet. Vo skuttade på i dryga 45 min iaf.

Vägde mig före och efter. Sammlar vatten nu hade kissat ut 600gr efter gympan..

• MissKaos

SUR!
    Vår granne -jättetrevlig- såger till sin son att "pojkar gråter inte" och nu kommer min son hem och gillar inte vissa färger. Tjejfärger.. Både jag och min man blev så ledsna över dessa saker. Kommer då från den familjen, han är bästis med deras grabb. Vi vill att han ska få utvecka SIG som person inkl tårar. Att män inte gråter är ju bara fånigt. Det gör dom ju ibland. Ocj vaddå tjejfärger? Jag har ju valt sådant som han gillar och passar i. OM han sen själv väljer bort rosa för att han inte trivs i det. Fine. Men detta? Samma med tårar.. Vi vill ju att han ska ha ett rikt känslolov och pratar mkt om att bli glad/ledsen etc etc. För ett tag sedan sa sonen till mig "mamma, tom när du är jättearg på mig så tycker du om mig" Och då blev jag ju så glad!! För PRECIS det är jud et vi har pratat om att man måste få ha lla känslor och bli arg/ledsen och sen är man sams igen. Och tycker om varandra, även om man tycker och vill olika ibland.

Surar ur lite. Är jag fånig? Detta är ju inte alls värderingar som vi står för med tjejfärger/killfärger och inte gråta och "pojkar år sånna och flickor sånna" Visst, min unge gillar inte dockor. Men han har fått erbjudande att leka med det. Han leker däremot gärna mamma pappa barn med sina kompisar. Han föredrar att bygga lego, men han gillar även att vi läser för honom.
    Jag köper kanske inte en klänning spontant till honom men han har haft både Hallo Kitty och Blixten utifrån den periondes favoritfigur UTAN att vi har sagt att han får/inte får ha det. Hans lycka när han var ca 2 år och jag kom hem med en blå mjukisdress med HK på och matchande sockar.. Och han och hans kompis hade likadana HK kalsonger.
    Vet inte hur man ska tackla detta...

• MissKaos
    Repan skrev 2013-10-14 17:07:18 följande:
    Nä, du är inte fånig. Den andra pojkens föräldrar är fåniga.
    Tyvärr förstörs ju barnen av samhället rätt effektivt, så antagligen så kommer han begränsa sig rätt mycket beroende på vad kompisar och andra vuxna osv ger honom uppmuntran för. Och han kommer inte bli uppmuntrad för att gråta, ha "tjejfärger" eller gilla hello kitty.

Det ni kan göra är väl att prata med honom. T.ex. ifrågasätta, vad gör en färg till tjejfärg? Om pappa har en rosa skjorta på sig, är det en tjejskjorta då? Inte? Varför inte det då? Varför skulle du då inte kunna ha en rosa t-shirt? (eller lila eller vilken färg det nu är han inte vill ha på sig). Alltså få honom att tänka lite och inte bara leka följa john med den andra pojken. :)
    Vi försöker ju det, men alla vill ju tyvärr vara som kompisarna.

Och Pappan hade en rosa skjorta..  Eg är det inte grejjen med färgerna utan konceptet som stör mig. Begränsningarna i vad man "får" och inte "får". JAg är ganska mkt uppfostrad som pojkar blir -och det märks ibland på gott och ont. KOm hem och var skitsur för att pojkarna fick fler frågor på lektionerna än flickorna som liten.
    Sen är varken jag eller barnets far så intresserade av ridsport, gymnastik etc utan har spelat fotboll, hockey, basket och nu är det mkt löpning gym för mig basket gym för pappan. Men han får ju välja. Kommer han hem och vill rida så får han testa. En i min mammagrupp har en son som ÄLSKAR ridning och har bett om det själv. Kul!
  • MissKaos

VArför kan inte barn bara få vara BARN?

Min unge vet mkt väl skillnaden på pojkar och flickor. Pojkar har snopp. Flickor snipa. Flickor kan ha bebisar i magen och det kan inte pojkar. Räcker inte det? Än så länge. Vi svarar ju om han frågar om saker men försöker att kostatera att "såhär är det"  snarare än värdera

Svar på tråden December bebis 2013