• MissKaos

December bebis 2013

Tror det går om du är sjukskriven alt föräldraledig. Glöm inte meddela csn bara. Dom håller hårt på reglerna

Repan skrev 2013-10-08 18:56:17 följande:
    Känns galet långt bort att få vara ledig före BF. Har studiemedel för hela terminen, varav sista tentan är 18 januari eller liknande, och då kommer bebisen redan vara född. Måste klara minst 75% av kursen, alltså två tentor till, för att få studiemedel när jag sedan börjar studera igen. Det går liksom inte att ta avbrott mitt i terminen hur som helst som jag förstår (sjukt opraktiskt just vid graviditet).

Tre veckor till nästa tenta... tar en dag i taget.

ÅH vad avundsjuk jag är på de som kan vara lediga! :) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja kudde mellan knäna! Ju större man blir... kudde mellan fötterna. Evt amningskudden on den har rätt form mellan benen. Kuddr under magen som stöd. Kudde bakom ryggen. Man sover kasst i slutet

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Beställde tapeter för 3040kr idag. Sablar vad dyrt allt är. Klister 250kr/hink räcker till ca 6m vägg. Huu..

Vi har fått ett ok pris på vårt ombygge. Men sen tillkommer ju en massa! Måste köpa byggplast att ha åå golvet och övet möblerna.. säkerligen lite färg. Dyrt att skaffa barn..m

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothinglef
  • MissKaos

Vi ska bara sätta upp en vägg. Priset. Hm kompisens byggfirma så dey blit iaf ok ( vitt) inte i närheten av er mao.runt 15000 vi har två vardagsrum nu. Sen blir ett och ett litet kontor/tvrum +ett sovrum. Vi vill inte låna till detta så ja, mkt som ska ut.. fast jfr med rr är det ju peanuts!

mamma till oliver skrev 2013-10-09 08:43:50 följande:
    Miss kaos: vi ska ju också bygga ut nu när vi går vårat 3 :) kommer sluta på ca 350 000 gör oss .. Men sen tillkommer det ju lite mer säkert ;) fick bygglovet godkänt nu förra veckan så nu kommer snart byggfirman o planerar ska ju börja med o gräva .. Hur kommer ni bygga ut ? O vad landa eran räkning på ca ? :)

• MissKaos

Vi vill inte heller flytta.. knör ihop oss istället!

mamma till oliver skrev 2013-10-09 09:15:22 följande:
    Ok ja det blir ju lite pengar men det är det eller köpa nytt hus o det skulle bli dyrare för oss så detta var det bästa sättet , .+ att vi får bo kvar :) och barnen får gå kvar i samma skola :)

• MissKaos
    siolina skrev 2013-10-09 12:57:59 följande:
    Namn behöver inte vara så himla fina heller. Alltså jag menar, det finns ju andra kvaliteter man kan fokusera på.
    T ex vill vi att det ska funka på de olika språk som finns inom familjen plus att vi har tagit namn från folk som betyder något speciellt, främst släktingar. Skulle inte säga att vår dotter har världens vackraste namn, men hon har ändå helt perfekta namn. Inte för att jag skulle vilja döpa mina barn till Urkela men, det finns ju fler saker att ta hänsyn till än att det är så vackert som möjligt. Det är ju ändå något man blir blind för med tiden. Att det ska vara lätt att uttala och stava har varit en viktig aspekt för oss, tycker det är jobbigt med namn man måste specificera, till och med ett så pass vanligt namn som Helene/Helen/Helén/Helène kan bli helt hopplöst ur den vinkeln, tycker jag.

Det där är viktiga aspekter.
    Vi vill ha ett namn som vi "gillar" spontant. Dvs inte ger oss några konstiga associationer till någon man har känt och inte fungerat med etc (jag har svårt att förstå familjen som döpte sonen till Hitler. Det ger mig tyvärr väldigt neg associationer) . Och sen vill vi att det ska fungera internationellt, iaf på de vanligaste språken. Det är ju vanligt att jobba med fplk från andra länder/kultuer och själv resa etc etc. Bra om det då går uttala förståligt tänker vi. Sen vill vi att det ska vara ganska lätt att skriva. Och helst ska inte närmsta familjen ha samma tilltalsnamn!
    Mycket man vill..

Just nu känns David bra! Vad får ni för associationer av det namnet?

Jag har nu gjort 24 tradera auktioner. HERRE vad saker! En gång hände ngt med prolistern när jag stängde av datorn och allt *poff* det är numera skräcken. På söndag ska jag ladda upp, sen kommer jag nog be er om åsikter om det ser ok ut!!
  • MissKaos

Isak! Känns som om det funkar ihop!

Humör. Hrm ja? Mycket av det..

Hysteridka grejer här. Bröddeg på jäsning. .

Nillis13 skrev 2013-10-09 16:05:07 följande:
    MK: David är fint! Inga konstiga associationer alls :) Vad heter storebror?

Nån mer som har konstigt humör nu för tiden? Jag är glad och energisk ena dagen och nästan deprimerad den andra. Så jobbigt med dessa upp/nedgångar. Hormoner?

• MissKaos

Vi heter dessutom Maria och Krister..

Borde flytta hem till Jönköping

Nej ingen har sagt ngt men vi har heller inte pratat om vårt bebisnamn ännu. Josef tänkte vi innan. Same same..

Pos erfarenheter mao! Jag kände med en David. Lugn snäl..

Repan skrev 2013-10-09 17:37:19 följande:
    David o Isak känns fint ihop! Bibliska namn, antar ni får höra saker om att det är lite judiska namn också?

Associationer jag har till David är helt enkelt de jag träffat - snälla och tystlåtna, lugna killar. 3 st sådana :) 

• MissKaos

Det är hormonerns. Baket alltså. Men så är jag hemma med. Det gör sitt. Frallor på ett pkt jäst går väldigt fort att göra detr jäsningen som tar tid. .

• MissKaos

Idag ville sonen inte till fsk alls. Brukar gå över så fort han ser kompisarna men inte idag. Mamma jag vill gå hem igen. Kan dubinte stanna hemma med mig idag snälla

...då går ju hjärtat i bitar men imorgon är drt fredag och på lördag skriker han väl efter kompisarna som vanligt.

Nu måste jag byta om. Ska göra min träning. Åker upp till gymmet här blir inget gjort! Psykologtid efter lunch.

Imorgon massage med bänk så det går ligga på mage... Äntligen! Gissa om det ska bli skönt? Ont lite överallt..

Svar på tråden December bebis 2013