• MissKaos

December bebis 2013

Bm idag! Med mor och son sf mått mitt på linjen 31,5. Och bgluc 4.6. Bltr 110/60. Bad henne känna hur bebis ligger. Rättså fixerad! Redan! Trodde nöstan det då fogsrna är bättre.. vi firade med lite shopping. En bok om kroppen till sonen -bokrea på åhlens och han gillar böcker- sant en badanka. Min morsa fich örhängeploppar. Sen fick hon köpt en sparkdress till bebisen på lindex. Helt bedårande. Turkos body svart/vit sparkdräkt och matchande sockar. Bra att få vara med och välja! Olika falla ödets lotter. Jag fick ny nässpray

Avslutade det hela med super rullband och mat! Sonen fullständigt hävde sig sushi. Lyx dag. Imorgon ullared...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Knipövningar.. alternativ: orgasm. Japp sex funkar bra som Knipövningar! Sen borde jag med knipa. Yogat mkt förut då får man det ju på köpet.

Har inte ngn föräldragrp. Hoppas några göteborgare vill ses sen.

Em me skrev 2013-10-16 12:00:48 följande:
    Så var det vecka 34! tänk vad det börjar närma sig!! börjar kännas lite tungt så tack och lov för fogbältet, sen jag testade det vill jag inte vara utan!!

var på föräldra gruppsmöte i måndags med, vet inte vad jag ska säga om det, känns som om vår kommun drar in på allt...    ingen andningskurs, ingen gravid yoga, ingen gravidvattengympa.. finns ingenting!! alla ska ta med fika en gång var och sen ska man ändå betala 15 kr var för kaffe? jag dricker inte ens kaffe och 15 kr per person, då undrar man ju vad överskottet går till? jaja, 30 kr är väll inte så mycket, men då kunde lika gärna barnmorskan stått för fikat med... jag kanske är bitter, men hur har ni det?

sen undrar jag hur många som sysslar med dessa knipövningar? inget jag tänker på, men antar att jag borde! men jag är inte säker på att jag fattar?      

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tänk på att du ska föda amma etc och orka! Vad är viktigt för dig? Vilka konsekvenser får det att vara/inte vara sjukskriven?

Repan skrev 2013-10-16 12:44:00 följande:
    Varit hos BM också, ligger på den gröna kurvan i SF-mått och normala hjärtslag. Diskuterade möjlig sjukskrivning i början av december pga att jag borde vila inför förlossningen och inte kämpa ihjäl mig fram till BF med foglossningen. Vi får se, jag vet att de vill mig väl och att det är smart men.. ja jag vet inte. Det skulle vara från 6e december alltså, och BF är ju 20e så det är ju inga enorma mängder tid det handlar om.

Måste höra av mig till sjukgymnast och få kryckor, det börjar bli riktigt jobbigt nu.

Min BM drar ner på våra besök, nästa om tre veckor, inte två. Pga bebis är så normal och mår så bra och så. Hon känner aldrig hur den ligger (när började era med det? Vi är i v. 31 nu) och pratar om förlossningen som om den är om tre år när den för mig känns som att den är nästa vecka ungefär. 

• MissKaos

Ja imorgon smäller drt

• MissKaos

Räkna med det.. jag mår lite dåligt av hur mkt jag har bränt av idag.. tvättlappar amningsinlägg i mängder! Och en handvirkad filt för 250kr.. för dyr men otroligt söt. Ett stort pkt babyleksaker 149 och en massa strumpor till mig och maken. Hans är indlagna ijop med choklad till jul. Tråkigt men han vill inget ha. Och lakan till min bror. Därpå en del livsmedel deo fot/hand kräm mm. Nya inneskor till mig.

Känner mig nu färdighandlad på prylar till bebisen.

Amningstrlöjorna funkade inte för mig. Tyvärr.

Bor du i gbg? Jag missade en viktig sak.. skötbädd.

Babykläder finns nu massa fint. Man går leta på både flick/pojk. Jag har köpt redan så det blev en pyjamas en heldress och strumpor!

Hittade lite kläder till stora killen som jag inte vet om han eg behöver men en femåring lär väl döda jeans i vår.

mamma till oliver skrev 2013-10-17 09:06:45 följande:
    Ja i morgon fredag gör jag Ullared också :) jäklar va jag ska shoppa :) hoppas o hitta mycket :)

• MissKaos

Finns ju allt! Nappar köpte jag. Och nytt spjälskydd! Gillade inte vårt gamla.

Ngt man inte får missa.. regnskydd och myggnät till vagnen!

Lina1990 skrev 2013-10-16 21:41:00 följande:
    Vi skall till Ullared på fredag misskaos så du får säga till om du hittar nått riktigt fynd man inte får missa :) idag hämta vi vagnen och babyskyddet, trodde allt skulle kännas lite verkligare när man hade vagnen men nä jag kan fortfarande inte förstå att snart kommer vårt barn ligga där :p

• MissKaos

Ha kul! Träffade en familj som hade handlat för 8000kr och var inne igen. Gissar på lika mkttill för dom. Två barn bo bebis på g där..

mamma till oliver skrev 2013-10-17 22:07:46 följande:
    Miss kaos: härligt att det finns mycket :) nä jag åker 60 mil ca från Gävle :) lite långt men vi har hyrt stuga :)

• MissKaos

Ja det gör det

cupcakekiller skrev 2013-10-18 15:57:57 följande:
    Finns det amningskuddar på Ullared? :) Skulle ha åkt dit i november men mannen vågar inte släppa iväg mig själv med hans systrar ifall jag skulle föda där nere så tänkte skicka med dom en inköpslista istället.

• MissKaos

Fast man spar ju på att köpa det som är bra och håller! Bh arna är jättebra om du köote enfärgade. Hade dom m Isak och långtidsammade.sköna att sova i!

Lina1990 skrev 2013-10-18 16:52:55 följande:
    Finns billigare av allt med :)

• MissKaos

Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl.

Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N

Svar på tråden December bebis 2013