• MissKaos

December bebis 2013

Provade den i spets men den kliade på mig tyvärr.. jag köpte halkskydd till skorna. Tänkte gjort det föra året redan men jag gjorde aldrig det. 40kr kolladr på apoteket idag runt 200kr!

Köpte till manen med dom går löpa med. Känns som en rejäl besparing. Även tvättlappar spar man ju massor på. Och pumpakärnor solrosfrön etc som jag äter är bra mkt billigare.. tråkiga saker kanske men min vagn för 5000kr är nog en hel del besparing på i längden.

Lina1990 skrev 2013-10-18 17:49:44 följande:
    Ja vi kände de me, e ju ändå billigare än i babyaffärer så man sparar ju på de ändå :) köpte enfärgade och den lite roligare i spets.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Bältros är väl ingen dröm precis.. verkar vara vanlig herpes iaf. Är så deppig. . Msgonda verkar ge sig iaf. Ska ta och duscha! !

Hade med lists har alltid det. Köpte lite choklad som nog var onödig. Ich en onepice till sonen på lyxkontot. Men mest saker vi gör åt. Bränsle till vår öppna spis kostar 25/st där45 hhemma 10st står i förrådet nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Örat är bättre! Blöder lite. Vi grejar för ombyggnad nu. Mkt att fixa med. Och plötsligt plask i trosan. Fick byta.. ta på binda. Men inget mer massor med blött utan mer normal mängd sen. Säkert bara en rejäl flytning men man blir ju lätt oroad först

• MissKaos

Hej v34! Känns konstigt. Känns lite overkligt att snart få montera spjälsäng. Och packa bbväskan. Tvåbarnsmorsa? JAG?

Mkt nerver med över hur min mammagris ska klara att dela mmed sig av sin mamma..

• MissKaos

Mina föräldrar har ca 2h hit. Isak får vara hos grannarna, dvs sin bästis. Men hsn hsr aldrig sovit där så det känns ju lite som en riktig nödlösning. Han kan däremot vara hos dom en hel dag utan problem igår lekte killarna 3h där sen 3h här...

moruri skrev 2013-10-21 07:46:40 följande:
    Miss k: same here, v 34, galet!! 47 dagar till bf, aaaaaah???

Börjar också bli lite orolig hur Ferdinand ska ta det, kommer han sitta och slå på lillebror i vagnen? Hoppas verkligen det kommer gå bra. Sambon kommer ju vara hemma första tio dagarna men sen då? Kommer vi ha hunnit komma in i någon form av rutiner? Kommer ferdinands rutiner störas helt? Hur ska man klara det själv sen när sambon börjat skolan??? Gash, läskigt!

Och Ferdinand är super mammig pappig nu så är orolig för förlossningen. Vet inte riktigt om mamma kommer hinna köra ner de 6 timmar det tar.. Min syster skulle nog ställa upp men känns tryggast om det är mamma som har honom. I värsta fall om jag blir as orolig får sambon stanna hemma med honom. Och jag själv/ringa en vän. Måste börja planera för det här nu..

• MissKaos

Jag dödade mina fogar igår med att bära prylar och möbler. Efter en natt på citodon är dom hanterbara idag.

Irlais skrev 2013-10-21 09:23:31 följande:
    Sprang typ 100 meter till bussen imorse och har nu så förbannat ont i fogarna! Det känns som knivhugg varje steg jag tar, börjar nästan gråta bara jag reser mig ur stolen. Har känt av foglossningen innan men verkligen inte så här! Kommer det gå över eller vad hände egentligen pga den där springturen, någon som har erfarenhet...?

• MissKaos

Om framfogen är ok kan evt sittande cykling fungera. Vila är nog en bravplan annars tyvärr..

Irlais skrev 2013-10-21 10:54:53 följande:
    Tack för info, känns bra att ha något att förhålla sig till :) jag får ju ont bara av att gå och stå nu men ska försöka gå så lite som möjligt då... och skippar träningen. 

• MissKaos

Jag kan inte välja tror det blir en pyjamas och 2ombyte/str samt hjälmmössa och tossor och ytterplagg. Egna filtar o en nalle. Tvättlappar bbs är stenhårda.

Till mig amningsbh och amningstooo mjukisar och trosor strumpor. Nessesär.

Tom sportflaska för vatten till fl. Sportdryck lite att äta eftet fl. Två mackor var hu ett skämt egter det marathonet. Kamera mobil + laddare. Läpsyl.

• MissKaos

Fint mysig bb väska!

FiaFunderar skrev 2013-10-22 09:40:03 följande:
    Det är ju inte sååå långt kvar till BF så då får man börja planera BB-väskan tycker jag ???? :)

• MissKaos

Aajj fan fan vad ont! Har flyttat alla möbler maskerat golv täkt med plast. Ja maken har tagit det tyngsta men det räckte ändå

Men nu har jag så ont att jag fräste åt stackars grabben. Maken borta på nån jobbtelaterad grej. Och jag klarade inye hans bråk om inte sova ffs inte när han görslkte hålla fast mig i sin säng. Gosa mer saga snääälla mamma. Han börjar bli stark så det gör ont när han drsr i mig. Tror han tvärsomnade sen men jag känner mig hemsk.

Jag vill med packa bb väskan på riktigt! Än finns den bara i min fantasi. imorgon kommrr byggarna och på torsdag tapeterna. En massa byggdamm att städa längtar att det ska bli klart. Hoppas få montera spjälsäng i helgen.

Svar på tråden December bebis 2013