Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Irlais skrev 2013-06-20 15:20:12 följande:
    Ni som känner bebisen, hur snabbt gick det från första gången ni kände till att känna regelbundet? Jag tror (hoppas!) att jag kände för första gången igår, var som några ganska bestämda pet på exakt samma ställe, typ vid troskanten. Men nu vill jag ju känna igen om det nu var så... :)

jag har känt regelbundet hela tiden sedan v.11...men det är nog väldigt olika...
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-06-21 10:32:45 följande:

Kollade nu och första tiden är 14/8! :( tog det bara en halvtimme? Tiderna man bokar är ju bara en halvtimme styck!? De har bara fyllt i tider för 4 dagar också...

Vi var där i 50 minuter (men själva UL tog bara 30) men vi var hans sista besök före semestern så kanske tog han sig lite extra tid? Han gör nog bara UL 4 dagar i veckan, han arbetade tydligen med annat också...
  • mammatilltvå85

Lägger in en bid från igår magen v.16+3 

Har ni haft en bra midsommar? Vi tog det lugnt, var vid ett slott på dagen utanför Norrköping, sedan var vi bara hemma och grillade och åt tårta, mysigt!

Alltså my god, vilken (internet)shoppingdag jag haft idag alltså! Galet!! Maken for och tvättade bilen ett par timmar och jag sorterade igenom det fåtal sparade plagg vi hade sen sönerna var små, kollade igenom vad jag skaffat hitills och vad vi behöver.....nu har jag shoppat MASSOR! hihi.....vi har ju köpt en bugaboo bee+ så nu har jag skaffat en babycocoon till den (svart vagn och offwhite/svart coccon, lättast att matcha med vagnleksaker, filtar, färger på kläder osv), även 3 set sängkläder från h&m home. också köpt snuttefiltar, massa söta bebiskläder, bodys osv där mycket var på rea, samt några söta nappar och napphållare, nån söt nappflaska osv. Crazy kanske, är ju bara i v.18 till veckan, hehe men jag är en sån som vill få saker klart i tid. Nu vet vi ju dessutom kön och att bebisen mår bra så jag tänker att varför vänta? Vet ju heller inte OM eller hur mycket förtidigt hon kommer kunna komma
    =( KUL som tusan var det i alla fall att klicka hem det, men dyrt blev det, hrm....jaja, tröstar mig med att allt är saker vi faktiskt behöver. De storlekar jag handlat är 44-62 och mest i 44, 50 och 56....yngsta sonen hade 56 tills han var ca 5 månader (får små barn) så jag tänker att det ju ändå behövs lite grann....men nu tänker jag lugna mig till i höst när höstgrejerna kommer in, vill ju inte BARA ha ljusgrönt, ljusrosa, vitt och gult i november/december liksom....dock fanns mycket i grått och beige/brun från newbie på KappAhl (handlat i fysisk butik) och det funkar ju i höst/vinter med rött, marinblått osv....

Har shoppat från babyshop.se, Boozt.com (har massa rea), Lindex.se och hm.se  samt laredout.se

Har någon av er tips på någon annan bra sida?     
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-06-22 16:55:11 följande:
    Jag har med shoppat bebiskläder. Dock lite i 50 mer i 56. Min son hade inte 50 i bodys alls. Men jag gick över 16dgr. Dyrt ja. Jag råkade gå loss på polarns rea. Kommrr komplettera på ullared.. pyjamaser ffa. Man hinner ju inte tvätta hur mkt som helst!
    Lugn midsommar hör mrd. Gäster och grillning. Vår son och deras barn leker bra ihop

Okej, ja det där med storlek är ju så individuellt....har tänkt tanken att tänk om jag går över denna gång och får en stor tjej och inget av det jag shoppat i storlek 44 eller 50 passar (dock inte särskilt troligt då jag fött 3 resp 5 veckor förtidigt och fått två små barn)....men vad gör väl det, då skulle jag bara vara så glad av att få gå fulltid en enda gång och slippa vistelse på prematuren...

Ullared kanske vore en idé....har nästan inga pyamasar (än)....men det brukar finnas relativt billiga i 2 pack på tex h&m....just nu är dom dock inte så fina, håller tummarna att kedjorna får in massa fint till hösten=)

Polarns rea har jag inte spanat in....hm, men nu måste jag nog lugna mig lite;=) maken kommer tro jag fått fnatt.....hehe.... 
  • mammatilltvå85

Idag går jag in i v.18 känns helt ofattbart! Vad snabbt det gått! RUL om en vecka=) Vi har ju semester nu så det ägnas mycket tid åt att "porrsurfa" bebisgrejor kan jag lova;=) Efter min internetshoppingrunda häromdagen har jag fått en bild i huvudet av hur jag vill inreda bebishörnan i vårt sovrum...=) kollat på spjälsängar och kommit på att jag vill hänga upp pom-poms i olika färger över sängen istället för en sängmobil....har också kollat igenom förråden och hittade en stringhylla i vitt, minimodellen, som vi hade i pojkarnas förra barnrum, den vill jag sätta upp på väggen och hänga nån söt tavla ovanför. Insåg att förra skötväskan kommer passa perfekt på bugaboo bee:n också, så det var ju skönt, en grej till klart.

Har suktat lite efter LIVLY:s barnkläder och filtar och mössor ett tag men tyckt det vart på tok för dyrt, så såg jag idag att de har rea på sin hemsida så jag kunde med gott samvete köpa en filt, 2 mössor, en pyamas ett par byxor och ett supersött litet gosedjur som ska få följa med i bb-väskan. Åh det är så myyyysigt! Just nu går jag verkligen på små fluffiga moln och njuter i fulla drag av att vara gravid! Har inga krämpor alls, känner inte av graviditeten mer än att magen växer och bebis sparkar. Från början var jag glad men hade extremt svårt att ta in det. Var orolig för allt möjligt och särskilt för hur det skulle gå för min kropp att vara gravid efter hur sjuk jag var för bara ett år sedan. Men nu har jag träffat min läkare och han sa att alla prover var helt perfekta, jag behöver inte komma på återbesök förrän i Januari, det kändes så otroligt skönt! En stor sten som föll från mitt bröst. Och ultraljudet på crocuskliniken som visade en frisk bebis och att vi nu vet kön gör det hela verkligare. Nu har jag också smält den första chocken att jag hade fel om vad som gömmer sig i magen nu känns det väldigt självklart att det är en lillasyster.

Jag njuter av att få må bra, känna glädje och våga njuta utan att oroa mig. Vi har börjat prata om flicknamn, vilket är supersvårt då vi hade pojknamn klart redan;=)  Att börja pricka av saker på inköpslistan och få drömma sig bort gör ju också allt mycket roligare och verkligare.

Jag hoppas denna känsla ska hålla i sig nu=) Usch jag har haft alldeles för mycket oro i mitt liv senaste åren, nu vill jag bara njuta!    

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:25:04 följande:

Namn ja, SUCK!! Har lite ideér men det är svååårt och min Man har för sig att han har rätt till åskit Obestämd *hrm* Det lär väl bli ett namn tillsist men vilket är svårt att sia om. Gör väl en lista och så får vi se vad bebis ser ut att heta!

Min man och jag har relativt lika smak, men vi vill gärna ha ett ovanligt namn och tyvärr dissar min mor och bror eller vänner typ alla förslag....vilket vi inte BORDE bry oss om, men ändå gör...iaf jag...vill ju inte att de närmsta ska avsky vårt barns namn liksom...

Vad heter brorsorna? Vad har ni för förslag? 
  • mammatilltvå85
    Nania skrev 2013-06-24 16:39:46 följande:
    Gubben får för första gången bestämma om det blir en tös. Då blir det en Leah. Pojke är nog favoriten Anton just nu. Sedan innan har vi Alexandra och Philip :)

vackra namn allihopa!
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:57:30 följande:

Varför berättar ni?
    Jag vill inte berätta förrsen barnet är fött. var SKITSUR på min man sist när han berättade för sin mamma. Han hade lovat att inte, men det mindes han inte.
    Storebror heter Isak.

jadu säg det, egentligen borde vi väl inte det men jag står verkligen min mamma pch brorsa nära, vi pratar i telefon minst en gång om dagen och det känns liksom naturligt att prata om sånt som man tänker på, som namn;=) haha. Men lite knäckande är det ju när de dissar mina förslag....Å andra sidan vill jag ju ha en ärlig åsikt och det får man nog inte när barnet är fött och namnet spikat så att säga...men visst alla kan ju inte ha samma smak....

Om denna bebis hade varit en pojke hade han hetat Ilian, alternativt Isaac eller Noell. Men nu är det ju en lillasyster....;=) Jag älskar namnet Alba...Även Noelle är högt upp på listan, sedan varierar resterande förslag dag för dag och många försvinner lika snabbt som de kommit;=)

• mammatilltvå85
    corky skrev 2013-06-24 18:12:54 följande:
    Vi har fastnat för Signe. Ingen aning om det blir en pojk! Så har vi äntligen fått RUL tid, 19 juli! Ska bli så spännande!!

Signe är verkligen såå fint! Ett av mina älsklingsnamn men det passar tyvärr inte med storebrödernas namn....annars hade det vart ett alternativ här hemma också..=)
Svar på tråden December bebis 2013