Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-06-25 10:25:54 följande:
    Vill inte köpa något innan jag vet könet. Har ju en miljon flickkläder och mkt unisex i strl 56. Efter rul om allt går bra ska jag unna mig en stickad overall med träknappar från Newbie. Marinblå om det är en pojke och gammelrosa om det är tjej. Hoppas man får veta könet.

Den unnade jag mig också direkt efter könsultraljudet=) Blev ju en gammelrosa här...;=)
  • mammatilltvå85

Jag har gått upp 2,5-3 kg ungefär...Tuttar och mage, haha....Har nog lite mer vätska också, gissar att det första kilot som kom i princip på en dag är just vätska...

• mammatilltvå85

Jag har blivit MEGA trött senaste dagarna....inte känt av det sen vecka 7 typ....gäspar som en tok på kvällarna och sover hur länge som helst på morgonen om möjlighet finns....dock drömmer jag mycket och vaknar massa massa gånger så det är jobbigt. Kanske beror en del av tröttheten på solen/värmen också....Hb:t var ju 132 för bara 1,5 vecka sedan så järnbrist har jag nog inte....har börjat äta vitamintabletter nu i alla fall utöver folsyran kanske det hjälper...

• mammatilltvå85

Jag har även enorma vallningar, det hade jag inte med sönerna....var gravid på sommaren då med....jag svettas konstant, är het som ett element, maken tror jag har feber typ varje dag, haha. Sover med fläkt + öppet fönster + bara ett lakan på nätterna med lider ändå....i vanliga fall fryser jag jämt så detta känns ju väldigt märkligt...Har ju hört att gravida blir varma men detta är ju helt sjukt. Föredrar att va frusen, då kan man ju klä på sig;=)

• mammatilltvå85
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)
    Vilken resa, men ett stort GRATTIS till er och den lill* i magen! Vet ni vad ni väntar nu?
    Välkommen hit också!

• mammatilltvå85

Idag kom en del av det jag shoppat hem med posten...måste dock tillägga att detta är typ det enda rosa jag kommer köpa, längtar till hösten då det kommer mer beige, brunt, rött, grått osv....är lite allergisk för FÖR mkt rosa;=) haha...Dock älskar jag rosa tröjor på mina söner;=) Som tur är protesterar de inte=) Men nåt plagg är ju sött...

Måste bara säga att LIVLY kläderna är heeeeelt Amazing i kvalité. Känns som siden. Aldrig känt nåt mjukare i bebisklädväg. Tips till bb med andra ord när man verkligen vill att första plaggen+mössan verkligen ska vara mjuka....

La upp en magbild också, v.17+1 är den fotad. Magen är lite högre och bredare än med sönerna. Hur kan kroppen känna skillnad på vilket kön man väntar? Alltid trott det där är en myt med form på magen....men det ÄR verkligen skillnad på mina magar. Hur har det varit för er som har båda könen?

• mammatilltvå85
    Nania skrev 2013-06-27 08:34:11 följande:
    Kan bara hålla med om Livly kläderna! Helt amazing. Finns det mer rea kvar efter UL blir det nog nåt mer könsanpassat med för oss :) Massa fint du hade fått handlat i övrigt med. Du verkar gilla mycket samma saker som mig :D

hihi, hoppas det är rea kvar då, när har du RUL? åh det finns ju såå mkt man vill handla, svårast att lägga barnd på sig själv....tänkte innan jag blev gravid att nu ska jag "bara" köpa det nödvändigaste, hehe....gick ju sådär;=)
  • mammatilltvå85

Jag fattar inte riktigt vad min kropp och hjärna håller på med, jag har sånt stort boa-behov alltså! Igår rensade vi igenom massa skåp och lådor här hemma som behövde rensas sen gjorde vi plats för sakerna från två enorma förvaringsskåp från sovrummet som lagts ut på blocket, för där de stod ska spjälsängen stå. Vi har sagt att vi ska montera ihop den och ställa upp den i det hörnet nu under semestern så vi vet om det är ett bra hörn för den, har rätt trångt sovrum med två potentiella spjälsängshörn varav det andra kräver radikal ommöblering...

Jag vill bara få KLART allting. Satt och pratade om det med maken häromdagen att jag blivit smått galen denna gång. Skriver liksom listor till bb väskan redan, haha. Men kom fram till att det beror på att båda gångerna vi fick barn sist (de kom förtidigt) så var det typ kaos. Ena gången var vi mitt i en flytt, menar verkligen mitt i med hälften av grejerna på varje ställe, och dessutom fick vi ju ett sjukt barn, fick spendera flera månader i Göteborg 85 mil från hemma utan möjlighet att åka hem så våra familjer fick flytta klart åt oss och på 2 timmar fick vi packa allt åt oss, bebisen och storebror för en vistelse vi inte alls visste hur lång den skulle bli. Jag hade inte hunnit handla nästan nånting i bebisväg och lillen var ju mini-liten så vi sprang runt på stan mellan pumpningarna på sjukhuset och letade prematurkläder och strumpor åt oss själva och allt var allmänt kaos. 

Vägrar liksom hamna i nåt liknande nånsin igen.....därför känns det som att jag verkligen vill vara klar i GOD tid innan denna gång;=) iaf ha handlat hem allting. vi har inga släktingar i närheten heller så skulle nåt ske kommer ju vi ha fullt upp med bebis och de två äldre barnen, då finns ju inte tid att börja möblera om och shoppa grejer...

När jag insåg detta kändes det lite bättre och lite mindre "galen gravid kvinna" när jag plötsligt kände att nä jag MÅSTE hitta en morgonrock att ha på bb. Hahaha.

Nån annan som är likadan? Som inte tänker vänta till slutet med att göra klart? I de flesta fallen går ju allt toppenbra och det kan vara kul att pyssla med detta i höstmörkret....=) Så vill inte skrämma upp nån. Bara min rädsla att stå helt utan kontroll och totalt oförberedd som det varit förut. 

• mammatilltvå85

Jo i mitt moment av surfa bebiskläder/morgonrock igår så hamnade jag på ellos outletsida. Vilken guldgruva för bb-kläder alltså! Hittade flera velourtunikor/klänningar med knäppning som går amma i och ha till typ leggings, både skönt och liiite snyggare än pyamasbyxor efter förlossningen. Det bästa i princip allihopa kostade 90 kr styck! Köpte några i olika färger och tänker att de är ju toppen att mysa runt i hemma sen med bebis....

Även toppar med knäppning fram som går amma i fanns hur mycket som helst i olika färger för 49 kr.

Kan verkligen tipsa om den sidan=)

Unnade mig världens finaste morgonrock också, från PIP studio.  

Svar på tråden December bebis 2013